2008-08-05, 23:31
Medlem
Det verkar ju lite konstigt då man kan få Somadril på licens fortfarande.
Citera
2008-08-06, 02:43
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Vi får väl se. Än så länge vet jag att att lagren är rätt stora, men det är ju illa om de skulle ta bort den medicinen.

Har svårt att se varför de skulle avregistrera Stilnoct, men det är väl ingen katastrof om så sker. Finns ju en massa andra sömntabletter som är lika bra eller bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Det verkar ju lite konstigt då man kan få Somadril på licens fortfarande.

Du kan få allt på licens. Det är bara en fråga om att en läkare lämnar in ansökan samt att Läkemedelsverket godkänner den. Så görs till exempel med amfetamin, som inte har varit registrerat som läkemdel i Sverige på flera årtionden, men som ändå ges till vissa patienter.
Citera
2008-08-06, 15:34
Bannlyst
Det blir ett helvete om de tar bort stilnoct ,allt annat funkar skit på mig ,undrar vad de ersätter detta med? imovane ,sonata då kan dom dra åt helvete...

och flunitrazepam kan man nog glömma

hoppas på något riktigt svar snart satt man vet!,helvete det e ju hur mycket fokl som helst som käkar zolpidem......någon dom vet vad beslutet att ta bort dem grundar sig i??
Citera
2008-08-06, 15:37
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacMan_
Det blir ett helvete om de tar bort stilnoct

Ja det blir det. Hoppas verkligen inte att dom gör det :\
Citera
2008-08-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Du kan få allt på licens. Det är bara en fråga om att en läkare lämnar in ansökan samt att Läkemedelsverket godkänner den. Så görs till exempel med amfetamin, som inte har varit registrerat som läkemdel i Sverige på flera årtionden, men som ändå ges till vissa patienter.

Ja, jag ringde apoteket idag och dom informerade mig om hur det fungerar Det spelar ingen roll om Somadril försvinner från Europa, för dom kommer fortfarande finnas i USA och Kanada, med andra ord kommer man kunna få dom på licens
Citera
2008-08-06, 20:28
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ja, jag ringde apoteket idag och dom informerade mig om hur det fungerar Det spelar ingen roll om Somadril försvinner från Europa, för dom kommer fortfarande finnas i USA och Kanada, med andra ord kommer man kunna få dom på licens

Bra!

Då hoppas vi att det blir så för dig, kanonbra information som jag tackar för!
Citera
2008-08-06, 22:23
Medlem
Citat:
Bra!

Då hoppas vi att det blir så för dig, kanonbra information som jag tackar för!

Ja, hoppas kan man ju alltid göra

Men även om dom försvinner från EU så finns dom alltså i USA och Kanada, så man får hoppas att "ett skepp kommer lastat"
Citera
2008-08-07, 00:30
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Men även om dom försvinner från EU så finns dom alltså i USA och Kanada, så man får hoppas att "ett skepp kommer lastat"

Det finns i stort sett inte någon medicin som har blivit avregistrerad i Sverige som inte finns att få någon annanstans. Till och med Neurosedyn, som väl ligger bakom den största medicinska tragedi som vi någonsin har haft i det här landet och som de flesta läkare inte skulle vilja ta i med tång, finns att köpa.
Citera
2008-08-26, 22:14
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Därför att han befinner sig utomlands just nu.....

Det med Somadrilen vet jag om, och han talade om det innan det blev känt för en större krets av människor, det är därför jag är orolig för att detta om Stilnocten skulle stämma.

Vi får väl se. Än så länge vet jag att att lagren är rätt stora, men det är ju illa om de skulle ta bort den medicinen.
Hej Stor Mamma..Det här är första gången jag har 'kommit tillbacka' till FB sedan min sista 'fiasco' var någon sökte skvaller om mig..Du hade lemnat en inlägg..en snäll inlägg..och när jag läste din fråga om somadril ville jag bara skriva att en tjej kompis hade somadril utskriven jätte länge och nu blir det inget mer. MEN enligt hennes läkare finns det tusentals 'patienter' som har gott genom ett rent helvete på grund av EU's beslut och man KAN få somadril Nu men det kräver (jag stavar inte bra på svenska,förlåt) ett speciell recept/blankett. Jag lover att undersöka det för dig och du får svar imorgon. Ibland kan man bli beroende på visa preperat som läkare skriver ut och när det tar slut är det inte roligt.
Citera
2008-08-27, 02:05
Medlem
låter ju osanolikt då stilnoc är helt unikt. Ska vara imovane då möjligtvis ersättare
Citera
2008-08-27, 02:21
Medlem
furis avatar
Skulle verkligen bli förvånad ifall Stilnoct slutade tillverkas. Forskar dom inte med stillisar för att väcka folk som har hamnat i koma ? Och det är ju ett jävligt bra sömnpiller så de känns ju jäkligt onödigt att ta bort det.
Citera
2008-08-27, 10:52
Medlem
jag trodde inte det gick att få somadril mer . känner en som blivit tvingad att sluta med dom för att dom inte finns mer . hon har fått svåra problem med att hitta nåt bra alternativ till somadrilen ,inget annat fungerar. ska säga till henne att det går att få somadril på licens..............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in