2008-08-05, 04:14
Bannlyst
hej! jag hittade en gammal fax från företaget brother so låg o srkäpade så ja tänkte att ja skulle testa den. den funkar o ringa med o skriverut men ja kan inte installera den på datorn. de finns en skiva me drivrutiner, men dom funkar bara till windows 2000 så de står att de inte går att installera på mitt OS. så ja undrar om nån kan hjälpa mej att hitta typ hackade drivers om får den att funka. har sök på google, hittade inget. den är av modelen MFC-925 o kopplas in via com portar. tack på förhand
Citera
2008-08-05, 07:42
Medlem
hedans avatar
Har du provat att köra drivern i kompatibilitet för Win 2000? Högerklicka på
filen o välj Egenskaper/Kompatibilitet/Win2000.
Citera
2008-08-05, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hedan

jo men jag har windows xp o den säger att de bara funkar o installera från skivan om ja har windows 2000
Citera
2008-08-05, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hedan

ja kör men windows xp och installations programet till drivrutinerna säger att ja måste ha just windows 2000 för att installera så finns sama drivrutiner till xp eller nån hackad version
Citera
2008-08-05, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arebokert
ja kör men windows xp och installations programet till drivrutinerna säger att ja måste ha just windows 2000 för att installera så finns sama drivrutiner till xp eller nån hackad version

sorry ja fattade inte först men jag testade att köra o kompabilitets läge för windows 2000 men de funka inte häller. de popar bara up en ruta som säger:
mfc-925 can not be installed on. de står inget mer så ja tror att de har med OS o göra men ja e inte säker så... hjälp tack.
Citera
2008-08-05, 20:56
Bannlyst
en till grej. ja har testat att köra guiden installera ny maskinvara. jag väljer com portar, ja klickar på att den rdan är inkopplad men sen när ja ska välja villken produkt ja vill installera så finns in faxen med i listan av signerad maskinvara. och ja har tagit bort checken från "installera ej o signerad maskinvara" men de funkar inte. så ja undrar hur ja kan få upp o signerad maskinvara i menyn där ja kan välja villken produkt ja vill installera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in