Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Någon mer än jag som tycker att S-Å Christinassons vittnesmål framstår som än mer förbryllande efter förhöret med polismannen Anders Pommern idag?
Varför har S-Å C. hjälpt till med planeringen av hur man skall behandla Emma ocha varför har han även ingett förhoppningar -i sin roll som minnesexpert- vid denna tidpunkten när han i rättegången påstår att det är omöjligt att minnas efter ett sådant här skalltrauma?
Ja, jag funderade också över det där. Vad är han för tomte egentligen?
Domstolar har länge varit otroligt skeptiska till alla olika typer av minnesexperter och psykologer som har en förmåga att dyka upp i dessa sammanhang. Anledningen till denna skepsis är (om ni kommer ihåg) alla psykologer och "experter" som höll på med barn och förträngda minnen i början på 80-talet. Det slutade med att en del personer blev dömda för ohyggliga brott, fällda enbart på vittnesmål från barn, eller unga vuxna som fått hjälp av någon expert att plocka fram sina förträngda minnen om sexualövergrepp osv.
Nu dyker den här minnesexperten upp och tar ensam på sig rollen att vara uttolkare av vad som är fysiskt möjligt eller inte fysiskt möjligt. Jag känner mig ganska skeptisk måste jag säga. Speciellt när det nu visar sig att han varit inblandad i förhören med E från första början.