2008-08-07, 12:11
Medlem
eloges avatar
Bild

Det har sagts att hon skulle fått se ett kort på en dam?

– Nej, det har hon inte. Min hustru tog med ett kort på en släkting som var väldigt lik XX (tyska kvinnan) men det visades bara för NN (sambon), inte för Emma. Källa: AB

Konstigt att inte kortet visades när de ändå tog med det.
2008-08-07, 12:12
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Han säger ju att han och T satt vid köksbordet och pratade om NJ men att samtalet styrdes in på CS. Det var T som tog upp CS vid köksbordet.
Suck..

Jag postar ett inlägg igen som du borde ha läst eftersom du såg det inlägg som du citerade:

FUP sid. 968 (Förhör med RJ den 17 mars kl. 20.15) Namnen förkortade av mig.

Citat:
På fråga berättar RJ att det varit problem med E's ex NJ (barnens pappa). RJ berättar att E och NJ skildes i maj-juni förra året och att det då i samband med separationen varit problem. RJ berättar att NJ hotat både E samt RJ och hans fru. Dessa hot pågick under maj och juni men sedan lugnade det ner sig enligt RJ.
RJ tror spontant att NJ är inblandad i detta och RJ tror att NJ kan ha lejt någon att utföra detta. RJ säger att NJ har en storebror som kallas "**" som är aktiv i mc-klubben **. NJ har tidigare även han varit aktiv i klubben enligt RJ.
Detta säger han alltså en timme efter morden. När har han hunnit få in CS där?
2008-08-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det har sagts att hon skulle fått se ett kort på en dam?

– Nej, det har hon inte. Min hustru tog med ett kort på en släkting som var väldigt lik XX (tyska kvinnan) men det visades bara för NN (sambon), inte för Emma. Källa: AB

Konstigt att inte kortet visades när de ändå tog med det.

Du menar efter att de blivit instruerade att inte påverka E på något sätt? Ja, JÄTTEkonstigt...
2008-08-07, 12:14
Medlem
BallaLinas avatar
Lögndetektor???

Kommer det bli aktuellt med lögndetektor mot CS?

Helt ärligt så skulle det inte förvåna mig om hon är listigare än detektorn o klarar det ändå.....trots att jag tror att hon medverkat/genomfört brottet!

Används lögndetektorer i Sverige??
2008-08-07, 12:16
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Kommer det bli aktuellt med lögndetektor mot CS?

Används lögndetektorer i Sverige??

Nej och nej.
2008-08-07, 12:20
Medlem
Honeybuns avatar
Frågan är om en lögndetektior skulle va så stor hjälp i det här fallet med tanke på hur labil CS är.
2008-08-07, 12:20
Bannlyst
Intressant beteende här på tråden, råkar man inte vilja döma någon på förhand utan faktiskt vill att det med säkerhet blir rätt som döms. Så blir man påhoppad av hela skocken De saker man tar upp som handlar om hål i åklagarens brister eller den sidans vittnesmål, besvaras inte överhuvudtaget.

Läs gärna Jan Guillous bok häxjakten och få lite självinsikt.

Min syn är att man bör kolla allt innan man dömer, för visst skulle vara hemsk om en oskyldig blir inlåst. Samtidigt som den riktiga mördaren är fri...

Fundera lite över motiv och förmåga att genomföra brott.

Pappan har visat stor aggressivitet, inte omöjligt att han "beställt ett jobb". Sen kanske det inte var tänkt att barnen skulle vara vakna, för om modern försvann skulle han få barnen.

CS är mer en kärlekskrank tös som på olika sätt vill få sambon, möjligt att henes resors syfte var att träffa på sambo och att han skulle ändra sig. Sambo har aldrig känt sig hota av henne, men av pappan. Hon är mer inåtvänd och skadar sig själv, pappan visar tvärtom med det han gjort...

Fördelen med att inte låst sin åsikt tidigt är ann man friare kan se verkligheten utan begränsningar av sitt ställningstagande.
2008-08-07, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
Frågan är om en lögndetektior skulle va så stor hjälp i det här fallet med tanke på hur labil CS är.

Var det inte ett program i vetenskapens värld, som visa hur lätt det var att lura en sån. Använder de överhuvudtaget såna i sverige?
2008-08-07, 12:24
Medlem
uffe24s avatar
Minns ni Luttens blogg?

Ramlade in och läste lite: http://lutta.blogg.se/

Hoppas hon är kallade som vittne, särskilt med tanke på följande (min fetmarkering):

Citat:
Älskade Änglar..
Jag har legat i soffan hela dagen idag och låtit tankarna snurra,
då och då har jag tagit mig till datorn för att läsa vad de skriver, vad de säger.
Krönikorna i kvällstidningarna tycker jag om. De lutar åt rätt håll, till och med utan att människor skall behöva läsa mellan raderna. Men annars är det mesta sådant jag inte vill se. Jag vill inte veta vad de tror och vad de tycker.
Jag vet sanningen och sanningen kommer att segra.
Annars är den här världen ond på riktigt
Annars skall jag aldrig mer lita på någon
Annars är livet förstört för alltid för så många..
2008-08-07, 12:26
Medlem
Honeybuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe24
Ramlade in och läste lite: http://lutta.blogg.se/

Hoppas hon är kallade som vittne, särskilt med tanke på följande (min fetmarkering):

Om det stämmer så borde hon vara väldigt intrssant för polisen & utredningen.
2008-08-07, 12:27
Medlem
Honeybuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var det inte ett program i vetenskapens värld, som visa hur lätt det var att lura en sån. Använder de överhuvudtaget såna i sverige?

Ingen aning om man använder det i rättsväsendet.
2008-08-07, 12:28
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Intressant beteende här på tråden, råkar man inte vilja döma någon på förhand utan faktiskt vill att det med säkerhet blir rätt som döms. Så blir man påhoppad av hela skocken De saker man tar upp som handlar om hål i åklagarens brister eller den sidans vittnesmål, besvaras inte överhuvudtaget.

Läs gärna Jan Guillous bok häxjakten och få lite självinsikt.

Min syn är att man bör kolla allt innan man dömer, för visst skulle vara hemsk om en oskyldig blir inlåst. Samtidigt som den riktiga mördaren är fri...

Fundera lite över motiv och förmåga att genomföra brott.

Pappan har visat stor aggressivitet, inte omöjligt att han "beställt ett jobb". Sen kanske det inte var tänkt att barnen skulle vara vakna, för om modern försvann skulle han få barnen.

CS är mer en kärlekskrank tös som på olika sätt vill få sambon, möjligt att henes resors syfte var att träffa på sambo och att han skulle ändra sig. Sambo har aldrig känt sig hota av henne, men av pappan. Hon är mer inåtvänd och skadar sig själv, pappan visar tvärtom med det han gjort...

Fördelen med att inte låst sin åsikt tidigt är ann man friare kan se verkligheten utan begränsningar av sitt ställningstagande.
Påhoppad? Jag svarar på dina inlägg med argument. Är det påhopp?

Den som inte svarar på frågor som inte passar är ju du. Du gick hårt ut och kritiserade RJ för att han tänkte att CS kunde vara skyldig innan han ens tänkte på NJ. Detta var inte sant, vilket jag bevisade. Då tystnade du. Du gjorde en så kallad "Tulpan".

Jag försöker svara på alla frågor som är riktade direkt till mig. Ställ gärna nån om "hål i åklagarens brister", så ska jag svara efter bästa förmåga.

Visst finns det brister i åklagarens framställan, men sammantaget alla indicier så anser jag att det är ställt utom allt rimligt tvivel att hon är skyldig. Jag tycker det, baserat på fakta och egna slutsatser.

Det är också efter dessa förutsättningar som jag argumenterar och diskuterar.
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-07 kl. 12:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in