2008-08-06, 15:02
Medlem
hayennas avatar
Ren lögn

Ja, jag vet att det här inte är den viktigaste detaljen, men nu säger hon ju emot sig själv:

Först:
Men berätta hur det gick till när du fick numret. Det måste väl ha hänt någonting före?
– Ja, precis, som jag sagt tidigare så hade jag yttrat att jag ville prata med NN och då sa någon till mig att försöka med det här numret.

Numret har ju funnits i telefonkatalogen. Det var hur enkelt som helst att hitta det. Gjorde du det?
– Nej, jag har inte sökt det.

Du hade alltså fått veta i november att NN bodde med Emma? Visste du vilken adress det var?
– Nej.

Är det säkert, det?
– Ja.

När du fick telefonnumret, frågade du då efter adressen till NN?
– Nej.

senare:
Hur fick du reda på NN:s adress?
– Det var samma person som gav mig telefonnumret som gav mig adressen.

Så du vände dig dit för att få adressen?
– Jag frågade om jag kunde få adressen.

Det här är helt nya uppgifter som du kommer med i dag?
– Jag nämnde de helt enkelt inte tidigare, säger tyskan och häller återigen upp ett glas vatten till sig.
2008-08-06, 15:02
Medlem
troubledstars avatar
adoptivpappan skrev tydligen brevet från CS bostad. verkar troligt.
2008-08-06, 15:04
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolijox
Kan rapportörerna bestämma sig (ang dator med bilder)?

Aftonbladet:

Har du gjort det?
– Jag utesluter det inte.

Expressen:

Tyskan säger att det inte är hon som har lagt in bilderna.
- Jag utesluter det, säger hon.

SVD:

Åklagaren: Det finns bilder i den här datorn på XX:s (sambons reds anm) hus – är det du som lagt dit dem?

Kvinnan: Det tror jag inte.

Åklagaren: Tror inte, men du kan ha gjort det?

Kvinnan: Det tror jag inte. Jag utesluter det.
2008-08-06, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nej, men du verkar ha missförstått det mesta om vad en åklagares uppdrag går ut på.

Nädå, att fälla den misstänkte till vilket pris som helst. Även om den är oskyldig... Nu är jag mer intresserad av att den som är skyldig till dådet fälls, inte nån som inte kan bevisa sin oskuld.
2008-08-06, 15:17
Medlem
Otto Flicks avatar
Konstigt att hon vidhåller att hon reste till Örebro när trippmätaren så tydligt anger att så inte var fallet. Urholkar hennes trovärdighet ytterligare, men det är väl svårt att plötsligt erkänna att "Nej, jag var inte i Örebro. Jag ljög, jag var i Arboga och rekade".
2008-08-06, 15:22
Medlem
3zas avatar
hyrbilen

Det borde väl gå att kontrollera om hyrbilen har fel på trippmätaren (som CS gav som eventuell förklaring). Hyrfirman är säkert dessutom mån om att ha bilar som inte visar för lite på sina trippmätare. Annars hyr jag gärna bil på samma ställe. Tänk att kunna åka till Örebo, men bara behöva betala för en Arbogaresa...
2008-08-06, 15:27
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Konstigt att hon vidhåller att hon reste till Örebro när trippmätaren så tydligt anger att så inte var fallet. Urholkar hennes trovärdighet ytterligare, men det är väl svårt att plötsligt erkänna att "Nej, jag var inte i Örebro. Jag ljög, jag var i Arboga och rekade".

Tydligheten i den bevisningen polisen har här är nog inte så stor. Jag skulle fått betydligt större avvikelser beroend på om jag använt mina sommar- eller vinterhjul. Försvaret kan ha många invändningar mot den bevisningen.
2008-08-06, 15:29
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Så här munter visade tyskan upp sig i rättssalen häromdan:

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/54/542/542766/tyske1_1218023118.jpg

Det måste vara nåt sjukt med en person som uppvisar detta beteende i en mordrättegång av detta bizarra slag. Oakttat om hon kommer att fällas eller frias.
2008-08-06, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tydligheten i den bevisningen polisen har här är nog inte så stor. Jag skulle fått betydligt större avvikelser beroend på om jag använt mina sommar- eller vinterhjul. Försvaret kan ha många invändningar mot den bevisningen.
Kanske är för att jag är smålänning, men...
om jag pröjsar ca 10-20 spänn milen så ser jag till att inga extramil debiteras. Dessutom är det ju inte tripmätaren som används, man avläser kilometermätaren, vilket på moderna bilar ska vara rätt säker.
2008-08-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Det måste vara nåt sjukt med en person som uppvisar detta beteende i en mordrättegång av detta bizarra slag. Oakttat om hon kommer att fällas eller frias.

Ja verkligen.
Det är inte lite sjukt detta.
2008-08-06, 15:34
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Jo, men det är ju rätt mycket som skiljer. Bara att åka från Örebro till Stockholm är 19,6 mil. Bara det ger 39,2 mil t.o.r. (hon var debiterad för 383 km). Då har jag inte räknat in resan ut (och in) till universitet, avstickare från motorvägen till macken inne i Arboga och nog bör det väl blivit lite åkande till i Sthlm. Kan kilometermätare verkligen slå så fel och är biluthyrare så generösa att de debiterar mindre för att vara på den säkra sidan?
2008-08-06, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Ja kanske om man är skyldig, men om man sitter där och är oskyldigt anklagad då? Då kanske det är smått roande med frågor hur hon bantade, om hon satt eller stod upp på en musikkonsert. Sen tycker jag åklagare verkar njuta av att dra upp hur hon försök ta sitt liv....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in