2008-11-04, 21:35
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
En fråga har uppstått:
Vad gjorde CS enligt egen utsago dagen före morden?
Fanns det någon som kunde bekräfta det?

Fikade/åt med vänner i Stockholm.
Ja, vännerna har bekräftat.

LieDetector. Borde inte DNA ha hittats på barnvagnen då? Är den undersökt?
2008-11-04, 21:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Fikade/åt med vänner i Stockholm.
Ja, vännerna.

Minns du även vilken tid detta skulle varit?
Du levande uppslagsbok...

Barnvagnen har aldrig varit på SKL.
2008-11-04, 21:37
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
En fråga har uppstått:
Vad gjorde CS enligt egen utsago dagen före morden?
Fanns det någon som kunde bekräfta det?
Var det inte då hon träffade sina kompisar, doktorerna, de köpte talböcker och åt lunch på Drottninggatan? Fast CS åt inget drack ett glas vatten. Men jag ska kolla i fup. Återkommer
2008-11-04, 21:39
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Minns du även vilken tid detta skulle varit?
Du levande uppslagsbok...

Klockslag finns någonstans i alternativtråden, så mycket minns jag. Kommer mest ihåg det från förhandlingen, att CS hade alibi när EJ mötte en kvinna på Konserthuset i Västerås. En kvinna som intresserade sig för M och S.
2008-11-04, 21:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Klockslag finns någonstans i alternativtråden, så mycket minns jag. Kommer mest ihåg det från förhandlingen, att CS hade alibi när EJ mötte en kvinna på Konserthuset i Västerås. En kvinna som intresserade sig för M och S.

Det var alltså oxå dagen före?
När E var på Konserthuset?
Gu´vicket minne jag har...

Du såg mitt tillägg om vagnen va?
2008-11-04, 21:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Det var alltså oxå dagen före?
När E var på Konserthuset?
Gu´vicket minne jag har...

Du såg mitt tillägg om vagnen va?

Japp och japp. Stod vagnen utanför ytterdörren vid tidpunkten? Har man öht letat DNA utanför dörren, på marken osv?
2008-11-04, 21:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Japp och japp. Stod vagnen utanför ytterdörren vid tidpunkten? Har man öht letat DNA utanför dörren, på marken osv?

Vagnen stod ute läääänge sen gavs den bort.
F ö vet jag inte men har inte hört något om att de gjort något ute, ska höra med min "källa" imorgon!
God natt!
2008-11-04, 22:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Jag tog upp detta litet i går angående att de blodiga skoavtrycken i hallen även kunde ha lämnat spår (fragment av blod) på bron/trappan utanför ytterdörren, om de hade sökt utanför dörren. Du kan läsa de inläggen, så behövs det inte upprepas igen Det var bl a Wildone, som svarade på det.
2008-11-04, 22:42
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag minns detta. Jag minns tyvärr inte några exakt tidsangivelser. Men vännerna gav CS "alibi" på söndag från lunchtid - eftermiddag.

Om jag minns rätt så träffades de vid lunchtid i på ett café i Kungsträdgården och spenderade några timmar bokaffärer på em.
2008-11-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag minns detta. Jag minns tyvärr inte några exakt tidsangivelser. Men vännerna gav CS "alibi" på söndag från lunchtid - eftermiddag.

Om jag minns rätt så träffades de vid lunchtid i på ett café i Kungsträdgården och spenderade några timmar bokaffärer på em.

Ja det är ungefär så som jag minns det också, de träffades runt 11-12 och någon/några personer lämnade sällskapet vid 15-tiden, CS och kvarvarande sällskap fortsatte till en krog och åt mat, så till 16-17 skall alibit vara intakt och kvinnan på konserthuset skall ha varit runt 16-tiden.

(Fritt ur minnet så jag reserverar mig å det grövsta för eventuella felaktigheter.)
2008-11-04, 22:55
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

fup 1004
Citat:
Nästa gång han träffade henne så var man på datumet 16 mars och platsen för mötet var i
Kungsträdgården på ett café som heter Piccolina eller något liknande. Som han minns det så
träffade han Andy, d v s Andreas Cars cirka 11.30 och därefter så kom Christine till platsen.
fup1005
Citat:
Vid 15-tiden så lämnade Andy dem och som Dimitrios minns det så skulle
Andy hem för han höll på att skriva på en bok om musikindustrin. Christine och Dimitrios
gick direkt vidare till en bar som heter Pickwick pub, vilken ligger på Drottninggatan, ett
ställe där han och Christine har ätit vid några tillfällen tidigare, två gånger tidigare vill han
minnas. Dimitrios åt, men Christine ville inte ha någon mat, däremot så drack hon vatten.
2008-11-04, 23:01
Medlem
Tantaloras avatar
fup 1002
Citat:
Dimitrios säger här att han är en misstänksam person och att han började återigen fundera på
om det kanske fanns en liten fixering vid den här före detta pojkvännen. Han funderar lite att
hon hade trots allt läst nordisk historia plus att hon kunde runskrift, men hon hade fortfarande
inget jobb och kanske var det så att det var den här killen som var dragningen för henne för
att vara i Sverige

Så säger den som kände henne bäst i Sverige och arbetar inom psykiatrin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in