Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Spekulationer och gissningar.
Om CS varit så förutseende att hon planerar historier mm. i förväg så hade det istället varit mycket mer logiskt av henne att skaffa en egen hammare. Inte att låna ett mordvapen som hon vet kommer att saknas. Inte om det är ett planerat brott iallafall. Det håller inte! Å ena sidan gör ni henne till intelligent när det gäller en del saker men korkad när det gäller annat. Ni syr ihop historien så att den ska passa in på CS som gm fast det inte finns några riktiga bevis.
5 kr får man ingen hammare før, eller? Det var kontoen til CS dager innan brottet....Tror du verklegen CS tappade sin planbok flera gånger? Hennes venner undrade sig ochså över detta. Hon hadde lite pengar hela tiden.Det var hennes mamma som ofta sponsade hennes liv..Ingen doc. på at hon fått nytt kørkort, heller...
Tror du inte hon ofta var hungrig? Jag tror det. Les mellom linjene i fup! När andra bestälte mat ute, kunne CS dricka vatten...Du måste titta på
mennesket CS ochså...inte bara leta efter alt. GM...
Jag kan tänka mig hela livssituajonen var en belastning så at hon inte klarade av sina frustrasjoner och hat. Den lycka hon håppade på blev snappat bort från henne. Nogon annan hadde taget den platsen som hon hadde planerad (iflg CS själv).
Undervurdera inte kärlek och hat. Det ligger stor motivasjonskraft i dessa kjänslor.

Och har man en brist i sin personlega karakter, så kan det gå riktig illa när man tappar kontrollen.
Tror inte CS planerade sin hammarhistoria til Black...eller tänkte så mycket över detta innan brottet. Men tanken slo vel henne, at hammaren kunne "forsvinna" på Skavsta i sekerhätskontrollen som en troverdig historia när frågon kom...
Jag tror den kjänslomessiga delen, drivkraften til at undanrødja sjalusiens kvalar, tankar om T och hans familje, var större enn fornuft och planlegging som kräver klara tankar...Det har inget med at vara korka eller klok at göra.
För at gjenomföra et brott som detta, måste det ligga stärka negativa kjänslor bakom