Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag tror hon blir fälld ändå, eller hoppas hon blir fälld ändå - vilket som.. the end result is still the same.
Vill du på något sätt försöka få oss att tro att ett erkännande skulle få slut på erat trollande?? Det tror jag inte en sekund på. Då kommer hjärntvätt och psykisk tortyr att skrikas från er sektmedlemmar, och högst skriker nog rättshaveristen himself.
och nu var det bevisvärdet av just ett erkännande som jag kommenterade.
Du tror att CS blir fälld i HR och du hoppas att hon blir det, skriver du.
Jag tror också att det kan bli så att CS kan bli fälld i HR, men inte på samma grunder som du. Jag hoppas också att hon blir fälld i HR - OM det kommer fram bindande bevis och ev. ett erkännande. Då är saken Oskar!
Om det skulle dyka upp bevis som binder CS till brottsplatsen, tror jag knappast, som du skriver, att "hjärntvätt och psykisk tortyr att skrikas från er sektmedlemmar"; starka bindande bevis är - just - starka bindande bevis, inte indicier. Förresten, vad är det för sekt (!) du talar om??? Starka ord att anklaga någon för sektmedlemsskap, tycker jag, om man vet vad en sekt står för.
OM CS är gm och kommer till en punkt där hon skulle erkänna, så tror jag också att chansen finns att det kan komma ut mer av det; hon kanske talar om var mordvapnet finns, var hon kastat/gömt sina blodiga skor/kläder, om hon haft någon med sig, motiv - vad hon tänkte m.m. m.m.
På det sättet skulle ett erkännande vara
mycket värt. Det tror jag även ni som hävdar att indiciekedjan räcker som "bevis" också tycker. Eller har jag fel?
Någonting jag funderat på (och säkert ni också - och sorry om ni diskuterat detta medans jag tagit en liten "nap"). Om gm är CS och hon har gjort sig av med blodiga kläder på vägen hem från Arboga, var hade hon då ombytet? Hade hon andra skor med sig i väskan? Hade hon dubbla jackor, så hon kunde dumpa den översta? Byxorna?
Och på tåget hem, satt hon verkligen med (förmodligen) blodiga kläder på tåget med risk för att både lukta (?) blod och se blodig ut? För visst borde hon väl ha varit ordentligt blodig, efter att ha utdelat ett 50-tal hammarslag? Torkat av händer och ev. ansikte på stationens toalett? Ja, kanske, men kläderna, då?
Gjorde hon sig av med de blodiga kläderna i Arboga? För om hon kom till Stockholms central (eller station på vägen), borde inte NÅGON se henne, blodig? Blodspår på tåget? Borde hon, om hon inte dumpat kläderna/skorna i Arboga, ha lämnat fragment av blod efter sig?
Om man betänker hur pass blodiga T´s kläder var, som bara tagit hand om offren, hur blodiga borde då inte gm´s kläder vara...
Vad tror ni andra?