2008-10-01, 19:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Du diskuterar inte, du frågar och frågar och frågar, men förstår aldrig svaren.

Du har ju inte svarat mig i andra tråden. Du kommer med påståenden om att jag inte tar in fakta och sen när jag ber dig ge exempel på det så svarar du inte. Kan du inte svara för dig eller?

Jag har hela tiden respekterat att hålla mig till ämnet i denna tråd. Och jag har min rätt att tvivla på CS skuld. Bevisningen är ju undermålig även om TR tydligen tycker att den är tillräcklig. Jag tror att det blir en helt annan sak i HR.

Jag kan tänka mig CS som skyldig men tycker faktiskt ändå att det måste krävas mer bevisning för att dömas i ett så här allvarligt brott i Sverige. Dömer man CS så sänker man ribban ordentligt.

Finns även saker som kan peka på att CS är medskyldig eller oskyldig.
2008-10-01, 19:05
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Jag kan tänka mig CS som skyldig men tycker faktiskt ändå att det måste krävas mer bevisning för att dömas i ett så här allvarligt brott i Sverige. Dömer man CS så sänker man ribban ordentligt.

Hur ser du på fall där den åtalade dömts mot sitt nekande pga DNA bevisning?
(där det, rent statistiskt, skulle kunna finnas ca 150st med samma DNA?)

Det händer, är det oxå att sänka ribban anser du?

Ps. Du har oxå frågor att svara på i den andra tråden...
2008-10-01, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Återkom gärna när du läst och förstått det tidigare inlägget du går bet på.

Du kan försöka ljuga bort det där hur många gånger som helst, du har aldrig förklarat hur du placerar T på brottsplatsen när brottet begicks, du har försökt genom att bortförklara ett helt annat inlägg, men det var det INGEN som gick på.

Så du får nog göra om din hemläxa och försöka igen en annan dag, för det är fortfarande ingen här som sett något svar på vår fråga.
Kan upprepa den igen:

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet skedde är T.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12367720&postcount=2700

Det ENDA du besvarat är ett helt annat inlägg:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12666451&postcount=2700

Observera nu din lilla äckliga bäver ATT DET ÄR INTE SAMMA INLÄGG.

Ursäkta caps, men jag tror fan inte bäverjäveln fattar den här gången heller.
2008-10-01, 19:10
Bannlyst
Citat:
Du har ju inte svarat mig i andra tråden. Du kommer med påståenden om att jag inte tar in fakta och sen när jag ber dig ge exempel på det så svarar du inte. Kan du inte svara för dig eller?

Jag har hela tiden respekterat att hålla mig till ämnet i denna tråd. Och jag har min rätt att tvivla på CS skuld. Bevisningen är ju undermålig även om TR tydligen tycker att den är tillräcklig. Jag tror att det blir en helt annan sak i HR.

Jag finner det inte intressant att påvisa alla faktafel ännu en gång för ännu ett troll, du har hängt i tråden tillräckligt länge nu för att ha läst alla gånger vi fått tyst på ex talibanpernilla som har en förmåga att göra just det jag nämner. Men så fort man blir överbevisad så kastar man ur sig en ny påhittad version eller ett nytt lösryckt citat.

Istället för att fråga, bläddra tillbaka och läs igen om du inte sett alla faktafel vi påvisat.
2008-10-01, 19:23
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hur ser du på fall där den åtalade dömts mot sitt nekande pga DNA bevisning?
(där det, rent statistiskt, skulle kunna finnas ca 150st med samma DNA?)

Det händer, är det oxå att sänka ribban anser du?

Ps. Du har oxå frågor att svara på i den andra tråden...

Ulf Olsson eller vad han nu heter? Vill inte jämföra päron med äpplen.

Jag vet att fler med mig är rädda för att ribban sänks om CS döms på denna svaga bevisning. Inte bra för rättssäkerheten.

Tycker mest att jag blir attackerad och anklagad på andra tråden.
Inte så många seriösa frågor som hör till ämnet.
Inga seriösa svar på mina relevanta frågor heller.
2008-10-01, 19:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ulf Olsson eller vad han nu heter? Vill inte jämföra päron med äpplen.

Jag vet att fler med mig är rädda för att ribban sänks om CS döms på denna svaga bevisning. Inte bra för rättssäkerheten.

Tycker mest att jag blir attackerad och anklagad på andra tråden.
Inte så många seriösa frågor som hör till ämnet.
Inga seriösa svar på mina relevanta frågor heller.

Nu svarade ju inte du på min fråga heller?
Jag skrev avsiktligt inte Ulf Olsson namn för jag ville veta hur du generellt ställer dig till den formen av "bevisning"?

Mina frågor i andra tråden var seriös menade!
2008-10-01, 22:06
Medlem
miapetters avatar
Efter efterlysts uppgift om att hårtussen i Emmas hand "med största sannolikhet inte var hennes egen o definitivt inte CS" blir jag fundersam.
Tidigare har vi sett tidningarna skrika ut under pompa o ståt, någon av rättegångens första dagar, att hårstråt "med största sannolkihet var Emmas",
när ändrades detta så radikalt?
2008-10-01, 22:11
Bannlyst
Citat:
Efter efterlysts uppgift om att hårtussen i Emmas hand "med största sannolikhet inte var hennes egen o definitivt inte CS" blir jag fundersam.
Tidigare har vi sett tidningarna skrika ut under pompa o ståt, någon av rättegångens första dagar, att hårstråt "med största sannolkihet var Emmas",

Det stavas,

B r a T v = d r a m a t i s k a a v s l ö j a n d e n

Behöver inte nödvändigtvis vara helt sanna påståenden för att göra bra tv...
2008-10-01, 22:17
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Det stavas,

Sysslar efterlyst med drama och bra tv? Ganska intressant i denna fars till rättegång, fortsättning lär följa.
2008-10-01, 22:24
Medlem
Frubeates avatar
Citat:

Har inte sett programmet, men jag undrar lite över denna hårtuss:
Var det mycket hår? Eller lite?
Höll E det i en knuten hand, eller var det något som bara " hängde fast" vid den.
Det har ju sagts att E fäktade med armarna....kan hon ha fått det i/på handen på det viset?
2008-10-01, 22:26
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Har inte sett programmet, men jag undrar lite över denna hårtuss:
Var det mycket hår? Eller lite?
Höll E det i en knuten hand, eller var det något som bara " hängde fast" vid den.
Det har ju sagts att E fäktade med armarna....kan hon ha fått det i/på handen på det viset?

Av vad jag förstår så har hårtussen uteslutits att varit antingen E, M eller Ss. Mest antagligen så har E tagit tag i sitt eget hår vilket var rätt så långt och fått det i handen när ambulanspersonalen klippte av håret då det saknar rot.
2008-10-01, 22:28
Bannlyst
Citat:
Det stavas,

Du kan sannerligen vrida och vända allt till din och din familjs fördel.

Varför vill ni ha CS fälld så till den mildagrad att ni bortser från faktumet att hon troligtvis är oskyldig.

Att sen medlemmar ur familjen jangestig sitter och debatterar detta på nätet är osmakligt!

Detta är inget regelbrott då Wildone har outat sig själv i forumet som medlem i familjen Jangestig ett flertal gånger
Senast redigerad av Torsten.Grahn 2008-10-01 kl. 22:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in