Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Nu har jag inte hängt med här på några dagar.
Kan ni inte var och en säga om ni tror att tyskan är oskyldig eller skyldig,, kortfattat och enkelt.
Lite roligare att läsa inläggen när man vet eran ståndpunkt.
Blir så rörigt annars att bara hoppa in och ut.
Det finns mycket som pekar på att CS är gm, men jag vill inte peka ut henne som det innan det finns bevis som binder henne till brottsplatsen (E´s hall, inte enbart Arboga); DNA, fingeravtryck, ett säkrare vittne (eller minst två vittnen som oberoende av varandra sett henne gå in i huset, eller åtminstone vid dörren), ett mordvapen med hennes DNA eller fingeravtryck på (eller att det hittas i hennes ägo), CS´s kläder med offrens blod på, osv. (Gärna tillsammans med ett erkännande, men det är kanske att begära för mycket

)
Alltså: många indicier som pekar på CS som gm, men inga bindande bevis. Stor risk/chans att hon är gm, men det kan inte uteslutas att det är någon annan. Tror att hon, efter ett ev. överklagande till hovrätten, kommer att dömas där, bland annat pga allmänhetens tryck, den massmediala uppmärksamheten, att det är just barn som mördats, och annat. Men, kommer det inte fram bevis som binder henne till morden, tycker jag inte att hon ska dömas; dvs pga indicier, även om de är flera. Så länge det finns ett tvivel på att det kan vara en annan som begått brotten, så tycker jag inte att en person ska dömas.
Är CS gm, ska hon dömas och det på bevis.
Finns det tvivel om att det kan vara en alternativ gm, ska hon frias. Tycker jag.