Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Självklart var det en jobbig situation för Nicklas men polisen har fortfarande inte gjort fel. De har handlat exakt som de skulle utefter vad de visste då, och hade begått tjänstefel om de gjort annorlunda. Som man bäddar får man ligga...med tanke på N:s historia.
Nu är det många som lider med honom -med all rätt, men samma människor föraktade honom de första dagarna när han satt häktad.
Oavsett vad en människa gjort tidigare, så ska man utgå från NU, tycker jag. Och "som man bäddar får man ligga", låter litet gammaltestamentligt, för min del.
Alla människor måste ha rätt att behandlas med respekt - vi är trots allt inte mer än människor någon av oss. Det jag tycker att polisen förbisåg, var att han låstes in ensam i en cell timmarna efter att han fått reda på att hans barn blivit mördade, och inte ha någon alls att ventilera detta med. Och vara i den situationen en hel natt... Inhumant! Det skulle få vem som helst att "klappa ihop".
Lyckligtvis så verkar det som om han orkar "gå vidare" trots detta. Det är riktigt starkt gjort, tycker jag!!! Power, N!