2008-09-07, 22:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Självklart var det en jobbig situation för Nicklas men polisen har fortfarande inte gjort fel. De har handlat exakt som de skulle utefter vad de visste då, och hade begått tjänstefel om de gjort annorlunda. Som man bäddar får man ligga...med tanke på N:s historia.
Nu är det många som lider med honom -med all rätt, men samma människor föraktade honom de första dagarna när han satt häktad.

Oavsett vad en människa gjort tidigare, så ska man utgå från NU, tycker jag. Och "som man bäddar får man ligga", låter litet gammaltestamentligt, för min del.

Alla människor måste ha rätt att behandlas med respekt - vi är trots allt inte mer än människor någon av oss. Det jag tycker att polisen förbisåg, var att han låstes in ensam i en cell timmarna efter att han fått reda på att hans barn blivit mördade, och inte ha någon alls att ventilera detta med. Och vara i den situationen en hel natt... Inhumant! Det skulle få vem som helst att "klappa ihop".

Lyckligtvis så verkar det som om han orkar "gå vidare" trots detta. Det är riktigt starkt gjort, tycker jag!!! Power, N!
2008-09-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
De har endast "finkammat" området runt brottsplatsen, d.v.s hallen och närliggande rum av vad som framkommer av deras brottsplatsundersökning.
Däremot är alla rum genomgångna mer eller mindre noggrant och de har letat synbara spår, men inte fingeravtryck och dna i resten av huset skulle jag tro.

Med tanke på den korta tid då brottet skedde är det inte rimligt att gm gjort några större utsvävningar i huset, anser jag.
2008-09-07, 22:29
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
De har endast "finkammat" området runt brottsplatsen, d.v.s hallen och närliggande rum av vad som framkommer av deras brottsplatsundersökning.
Däremot är alla rum genomgångna mer eller mindre noggrant och de har letat synbara spår, men inte fingeravtryck och dna i resten av huset skulle jag tro.

Men de har ikke finkjemmet badrommet der CS bodde
2008-09-07, 22:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Men de har ikke finkjemmet badrommet der CS bodde

Jag håller med dig. Med tanke på brottets karaktär borde alla möjliga "rengöringsställen" granskas. CS eget badrum, definitivt.
2008-09-07, 22:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag håller med dig. Med tanke på brottets karaktär borde alla möjliga "rengöringsställen" granskas. CS eget badrum, definitivt.

Ja, borde inte badrummet vara det första stället - åtminstone ett av de första - som polisen borde ha letat på för att ev. säkra spår, så fort de fått "nys" om henne? Ev. blod kunde ju ha funnits i avloppet...
2008-09-07, 22:50
Medlem
ooooos avatar
Nordens farligaste kvinnor

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1291285/de-ar-nordens-farligaste-kvinnor

Expressen har hakat på allt prat om att CS inte ska ha kunnat mördat barnen för att "kvinnor inte gör sånt" Intressant läsning
2008-09-07, 22:53
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1291285/de-ar-nordens-farligaste-kvinnor

Expressen har hakat på allt prat om att CS inte ska ha kunnat mördat barnen för att "kvinnor inte gör sånt" Intressant läsning
faktafel redan i inledningstexten
Citat:
Christine Schürrer dömdes i tingsrätten för att ha mördat två små barn i Arboga
2008-09-07, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, borde inte badrummet vara det första stället - åtminstone ett av de första - som polisen borde ha letat på för att ev. säkra spår, så fort de fått "nys" om henne? Ev. blod kunde ju ha funnits i avloppet...

You watch to much CSI my friend..
2008-09-07, 22:57
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
faktafel redan i inledningstexten

Läste aldrig texte under fotot (det är där det du citerar står) Läs artikeln istället, iallafall om du hör till dem som propsar på att kvinnor ej kan begå liknande brott. Synd att de bara tar upp en av de 16 kvinnor artikeln ger sken av att handla om. Hade vart än mer intressant att läsa om de återstående 15 fallen (eller 14 om Shuerrer är inräknad i dessa 16)
2008-09-07, 23:00
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Läste aldrig texte under fotot (det är där det du citerar står) Läs artikeln istället, iallafall om du hör till dem som propsar på att kvinnor ej kan begå liknande brott. Synd att de bara tar upp en av de 16 kvinnor artikeln ger sken av att handla om. Hade vart än mer intressant att läsa om de återstående 15 fallen (eller 14 om Shuerrer är inräknad i dessa 16)
Sant.. visst finns det galna kvinnor, och när det gäller att döda just barn så ligger just kvinnor rätt risigt till där, tyvärr...
2008-09-07, 23:17
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Synd att de bara tar upp en av de 16 kvinnor artikeln ger sken av att handla om.
Finns fler här av samma reporter:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1291464/expressen-kartlagger-de-farliga-kvinnorna

Den mest (enda?) intressanta jämförelsen är kanske Elisabeth Wæver som mördade sin rival och dennas två barn:

http://da.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Wæver

Å andra sidan borde hon ju per definition vara oskyldig eftersom tillvägagångsättet liknar ett B-filmsmanus?
2008-09-07, 23:22
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Finns fler här av samma reporter:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1291464/expressen-kartlagger-de-farliga-kvinnorna

Den mest (enda?) intressanta jämförelsen är kanske Elisabeth Wæver som mördade sin rival och dennas två barn:

http://da.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Wæver

Å andra sidan borde hon ju per definition vara oskyldig eftersom tillvägagångsättet liknar ett B-filmsmanus?

Tack så mycket!

Förstår varför Expressen bara tog upp Wæver då hennes mord och motiv var det som mest liknade detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in