2008-08-07, 15:42
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
I FUP står det att T hade blod på händer & frampå tröjan. En annan ambulansförare sa att han inte hade blod på sig alls. (FUP)

Hade han inte blod i ansiktet också?
2008-08-07, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Därför att det inte framgår att hon sett det, bara att hon skulle se få det. Står det fel nånstans må det vara så, men då blir tolkningen annorlunda.

Så med din syn kan vi fria CS, om det inte framgår att hon begått brottet så har hon antagligen inte gjort det.
Klart hon har sett det, nä men vore lite konstig om hon inte sett det.
2008-08-07, 15:43
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Hur kommer det sig att styvpappan är "nerblodad från topp till tå" som ambulansföraren beskriver det?

Det kan han ju inte ha vart, kort på kläderna finns ju med i FUP och jag tyckte inte de var särskilt blodiga överhuvudtaget... Vet inte varför ambulansföraren uppfattade det som att han var det.
2008-08-07, 15:44
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Hur kommer det sig att styvpappan är "nerblodad från topp till tå" som ambulansföraren beskriver det?

Från topp till tå kan väl innebära att det funnits blodspår fläckvis på den ytan. Jag tolkar det alltså inte som att han skulle varit totalt nedblodad från topp till tå.
2008-08-07, 15:44
Bannlyst
Citat:

Hur går det ihop med att det inte fanns några spå av att han hämtat en mog i ett rum på andra sidan "pölen"?
2008-08-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
"De skulle även visa det för Hellberg och de har även lämnat ett svar till polisen om det var
önskvärt." Vad var det för svar? Ärligt talat så fattar jag inte svenskan från FU:n ibland. Jag förstår naturligtvis orden men inte meningen. Vad var önskvärt? Att de skulle lämna svar?
Har du sidnummret i FU:n? Jag har inte själv läst det aktuella avsnittet så egentligen försöker jag tolka lösryckta citat och det kanske är helt lyckat.
2008-08-07, 15:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hade han inte blod i ansiktet också?
Jodå, visst hade han blod i ansiktet.
I FUP förklarar han i förhör att han var blodig och att blodet kom från offren.
Bra att han förtydligade det för polisen.
2008-08-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker det verkar lite underligt med E:s beskrivning av tyskan under förhöret, att hon skulle ha "grova drag" i ansiktet.

Det kunde jag inte alls se på bilderna av tyskan, det verkar snarare vara ett uttryck för svartsjuka hos E.

Kollar man in E här tex: http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3052699.ab
så verkar hon ju själv inte direkt vara särskilt finlemmad. En präktig tjurnacke och tendens att lägga på hullet är vad jag ser.

Så om E säjer att gärningsmannen var mullig då måste vederbörande vara rejält mullig, jämförelsevis.

En sak som jag tycker är väldigt konstig är att Emma först beskrev gärningsmannen som mullig och senare ändrade det till smal. Rätt svårt att ta skillnad på de två sakerna? Och precis som du skriver måste gärningsmannen vara rejält mullig om hon är mulligare än Emma och då är frågan ännu större hur hon kunde växla från att se någon mullig person till att plötsligt ha sett en smal person.
2008-08-07, 15:48
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Har du sidnummret i FU:n? Jag har inte själv läst det aktuella avsnittet så egentligen försöker jag tolka lösryckta citat och det kanske är helt lyckat.

s.1284 ska det nog vara.
2008-08-07, 15:48
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelica2
En sak som jag tycker är väldigt konstig är att Emma först beskrev gärningsmannen som mullig och senare ändrade det till smal. Rätt svårt att ta skillnad på de två sakerna? Och precis som du skriver måste gärningsmannen vara rejält mullig om hon är mulligare än Emma och då är frågan ännu större hur hon kunde växla från att se någon mullig person till att plötsligt ha sett en smal person.

Nu sa hon väl att GM kan ha varit mullig, för att hon tyckte inte att att kläderna satt så bra. Hon sa alltså inte att hon var mullig.

[edit:stavfel]
2008-08-07, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Från topp till tå kan väl innebära att det funnits blodspår fläckvis på den ytan. Jag tolkar det alltså inte som att han skulle varit totalt nedblodad från topp till tå.

Man kanske inte skall tolka, om det varit fläckvis så hade de sagt fläckvis. Topp till tå är inte samma som fläckvis.
2008-08-07, 15:51
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Man kanske inte skall tolka, om det varit fläckvis så hade de sagt fläckvis. Topp till tå är inte samma som fläckvis.

Du får väl ta en titt i FUP så kan du bedöma själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in