2008-08-06, 16:30
Medlem
Efterlysning???

Borde inte polisen i nuläget gå ut med en efterlysning till alla som känner till CS i Köping/sverige att ge sig tillkänna och kan de inte på ngt sätt lova dem anonymitet om de är rädda?
På ngt sätt borde man väl kunna få fram vilka dessa "vänner" är?
Om de nu finns då villsäga.
2008-08-06, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Om jag hade varit i Cs "skor", varit kär, dumpad, säkert sjukt svartsjuk, förbannad, misslyckats med självmord, "fött barn", gett bort ungen för att den påminner om killen...inte i h-lvete hade jag åkt tillbaka till trakten där killen befinner sig, gång på gång. Inte ens för att "leta efter stenar".

Och hade jag åkt dit så hade det definitivt inte varit för att promenera och njuta av atmosfären. Klart tjejen har spionerat på huset, eller?

Hon kanske bara e hopplöst betuttad i killen och hoppats på att han skulle ändra sig... Samtidigt som den aggressive Pappan beställt jobbet, dock bara på modern för att få barnen...

Därför vore det bra om de kolla upp alla istället för att hänga på en misstänkt...
2008-08-06, 16:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Borde inte polisen i nuläget gå ut med en efterlysning till alla som känner till CS i Köping/sverige att ge sig tillkänna och kan de inte på ngt sätt lova dem anonymitet om de är rädda?
På ngt sätt borde man väl kunna få fram vilka dessa "vänner" är?
Om de nu finns då villsäga.

De HAR förhört vänner/bekanta till CS från Köping, deras vittnesmål ligger i slasken. Men där kom inget fram om dessa "vänner" hon nu skyddar..
2008-08-06, 16:34
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Att det inte finns DNA spår är helt osannolikt.
Varför det? Ett tankeexperiment:

1. Det ringer på din dörr.
2. Du öppnar och en person med ytterkläder och eventuellt huvudbonad plus handskar stiger in.
3. Personen slår med en medhavd hammare ett par 100 slag i din hallvägg.
4. Personen lämnar därefter din bostad utan att vidröra något.
5. Din sambo/partner kommer hem och tillkallar 10-15 hantverkare som därefter ägnar en halvtimme åt att laga hålet i hallväggen.

Jag må vara lekman men jag kan inte förstå varför det då skulle vara så märkligt om det inte gick att påvisa någon DNA efter den första personen? Personen är inte skadad och ingen strid eller egentligt motsånd har förekommit.
2008-08-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
De HAR förhört vänner/bekanta till CS från Köping, deras vittnesmål ligger i slasken. Men där kom inget fram om dessa "vänner" hon nu skyddar..

Okej. Så det är inte "de vännerna" hon pratar om som polisen förhört då?
De kanske borde ta in dem på förhör igen kanske?
Usch. Blir så frusterad över denna människa.
2008-08-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antikrister
Känns som största anledningen till varför hon inte namger sin s.k vänner tbh.

Som sagt har hon ingått i ett kriminellt nätverk kan det ju finnas obetalda skulder med i bakgrunden.

Hon har tydligen inte jobbat på mycket länge och har ytliga "vänner" här och där i Sverige och som hon inte vill avsköja.

Det är minst sagt skumt.

Hur var när träffade hon mannen som hon varit så besatt i?
Har det framgått någonstans?
Senast redigerad av rattelsnake 2008-08-06 kl. 16:40.
2008-08-06, 16:40
Bannlyst
Tror nog att hon(CS) sitter där hon sitter för att de andra misstänkta har inte sprungit runt och kollat på ristningar i stenar b.la...

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hon kanske bara e hopplöst betuttad i killen och hoppats på att han skulle ändra sig... Samtidigt som den aggressive Pappan beställt jobbet, dock bara på modern för att få barnen...

Därför vore det bra om de kolla upp alla istället för att hänga på en misstänkt...
2008-08-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Det borde väl gå att kontrollera om hyrbilen har fel på trippmätaren (som CS gav som eventuell förklaring). Hyrfirman är säkert dessutom mån om att ha bilar som inte visar för lite på sina trippmätare. Annars hyr jag gärna bil på samma ställe. Tänk att kunna åka till Örebo, men bara behöva betala för en Arbogaresa...
En tanke är att bilen vid det tillfället hade vinterdäck och de brukar ha högre profil och därmed något längre omkrets vilket i sin tur leder till att både hastighetsmätare + trippmätare visar fel. Hur mycket var det som diffade? 12km? 12km på nästan 400km är inte många % fel det.
2008-08-06, 16:47
Medlem
hayennas avatar
en vän med bil

Har inte detta med bilresan tillbaka till stockholm diskuterats här förut? Vad talar för/emot att hon inte tagit tåget hem utan fått skjuts?
2008-08-06, 16:48
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
En tanke är att bilen vid det tillfället hade vinterdäck och de brukar ha högre profil och därmed något längre omkrets vilket i sin tur leder till att både hastighetsmätare + trippmätare visar fel. Hur mycket var det som diffade? 12km? 12km på nästan 400km är inte många % fel det.
Kors i taket. Nu är du och jag helt överens för en gångs skull. Bensinförbrukningen är också lite hög för de km som anges.
2008-08-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Kors i taket. Nu är du och jag helt överen för en gångs skull. Bensinförbrukningen är också lite hög för de km som anges.

Sen beror det mycket på hur man kör.
Bensinförbrukningen kan variera avsevärt med olika förare.
2008-08-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Kors i taket. Nu är du och jag helt överen för en gångs skull. Bensinförbrukningen är också lite hög för de km som anges.
Beror väl på hur man kör. Dessutom, 12km diff på nästan 400km skulle diffa lika lite på bränsleförbrukningen. Hur kommer man fram till att nån gjort av med 3% för mycket soppa? Räcker ju med att hamna i bilkö ett tag för att få den diffen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in