2008-08-12, 22:03
Medlem
Soppas avatar
När skall ni börja läsa Soppas inlägg????
Har tidigare påpekat detta, men inte fått någon kommentar.
Har även ställt otaliga frågor till Tulpanen med skägg, men inte fått svar
Är Soppa osynlig?

Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Det kan vara översättningen från tyskan.
Rättsläkaren skulle ta nagelprov på henne. Tumnageln kanske var den delen som var plump och liten.
Hon kanske bet på naglarna så det inte fanns något att klippa.
http://kattis60.se/sjukdom/naglar.jpg
2008-08-12, 22:04
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Det är ju uppenbart klart att det inte finns något barn.
Behövs ingen fysisk besiktning. Vittnen finns som bekräftar det ändå.

Ja, jag är fullkomligt övertygad om att det inte finns något barn. Men tycker det vore ännu bättre om det verkligen bevisades
Senast redigerad av oseko 2008-08-12 kl. 22:10.
2008-08-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det korrekta är ej kontaktbar.

Men ej helt borta. Hon reagerade.
En 3:a av 4 sa väl ena ambulanskillen.
2008-08-12, 22:05
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Que? Eftersom jag själv varit gravid flera gånger och således gold member of mammamaffian och sett åtskilliga magar samt hört (ofta oroliga) diskussioner om diverse symfusmått kan jag intyga att jag har fullständig koll på diverse magstorlekar och dess bakomliggande orsaker. Om du däremot är böjd att fortsätta pressa in Tyskans mage i en särskilt gravid-mall baserad på att alla gravida vore stöpta i samma form får du väl göra det då.

Jag tror inte hon varit gravid, men det är bullshit att det vore en vetenskaplig sanning att alla gravida ser ut som små mumintroll.

Grattis till dina graviditeter. Tyvärr tror jag dock inte att ditt tittande på diverse gravid-magar gör dig till den expert på graviditeter som du verkar uppfatta dig som.

Jag är inte speciellt intresserad av att stöpa CS i någon som helst form, jag nöjer mig med att konstatera att en smal person i åttonde månaden inte kan undgå att ha en väldigt uppenbar mage som definitivt syns vid bikini-användande.
2008-08-12, 22:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Men ej helt borta. Hon reagerade.
En 3:a av 4 sa väl ena ambulanskillen.
Endast med skrik, grymt och fäktning med armar. Dock svarade hon inte på tilltal.
2008-08-12, 22:07
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximax999
Hej!
skriver mitt första inlägg!! Har själv haft en svår huvudskada för många år sedan. Har total minneslucka i flera dar efteråt. Har aldrig kommit ihåg ngt mer efter även att jag fått allt berättat hur det var efter smällen.var medvetslös MEN kommer glasklart ihåg allting framtill smällen i huvudet. Hela händelseförloppet nästan som på film.Emma träffade ju GM innan hon blev slagen så jag tror abslolut att hon kan minnas allt väldigt tydligt när GM ringde på och tog sig in.

Har upplevt precis samma som dig, Ådrog mig själv an allvarlig huvudskada i 13 års ålder efter en cykelolycka.Kommer ihåg precis allt innan smällen,till och med tiondelen innan jag slår i huvudet, sen är det bara en dimma i fem dagar till jag vaknade upp på intensivavdelningen på sjukhus.

Så visst tror jag absolut emma kan minnas tiden innan första slagetSen finns det säkert olika grader av skador som ger olika biverkningar.
2008-08-12, 22:09
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Eller med andra ord, för att kunna säga det måste du har en utgångsbild på hur kvinnans bäcken såg ut före förlossningen och jämföra det med en bild efter, man kan inte avgöra det bara på en bild.

Ok, antar att man kanske bara kan se det om hon är död då? det är nämligen nåt jag lärde mig för länge sen när jag gick i skolan och vi var på nåt museum (typ medeltidsmuseum eller nåt?). Det var nämligen ett gammalt skelett där, och då förklarade dom att man kunde se att hon varit gravid pga bäckenets form. Henne hade dom ju omöjligt en "före" bild på, men enligt dom skulle man se det direkt...
2008-08-12, 22:09
Medlem
Maximax999s avatar
Citat:
Det korrekta är ej kontaktbar.
Jag tror många med huvudskador är ejkontaktbara men vid medvetande. Ett typiskt betende är ju att du efter att fått en huvudskada blir aggresiv o värjer dig med både ord o gester o beter dig som du aldrig skulle ha gjort i normalt tillstånd. Då tror jag inte man är speciellt kontaktbar fast man är vaken.
2008-08-12, 22:12
Medlem
osekos avatar
Citat:
Endast med skrik, grymt och fäktning med armar. Dock svarade hon inte på tilltal.

Men när T kom hem var hon ju uppenbarligen mera vaken eftersom hon försökte sätta sig upp...
Och oavsett, det han sa var att han kom ihåg allt som hände FÖRE han slog i huvudet. Varför skulle inte E kunna göra detsamma?

Dessutom minns hon ju vad hennes mamma ropat till henne
2008-08-12, 22:14
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Vad har det egentligen för betydelse? Det handlade väl om att hon kanske med en möjlighet kunde ha minnen från det som hände innan slagen.
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
När skall ni börja läsa Soppas inlägg????
Har tidigare påpekat detta, men inte fått någon kommentar.
Har även ställt otaliga frågor till Tulpanen med skägg, men inte fått svar
Är Soppa osynlig?

Tulpanen svarar aldrig när hon är överbevisad. Se det som en komplimang.
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Ok, antar att man kanske bara kan se det om hon är död då? det är nämligen nåt jag lärde mig för länge sen när jag gick i skolan och vi var på nåt museum (typ medeltidsmuseum eller nåt?). Det var nämligen ett gammalt skelett där, och då förklarade dom att man kunde se att hon varit gravid pga bäckenets form. Henne hade dom ju omöjligt en "före" bild på, men enligt dom skulle man se det direkt...

Eller så kanske det var en ganska uppenbar foglossning i det skelettet, dock är det inte så att alla tjejer som föder barn får foglossning.

Återigen, det finns massor av sätt som det kan bli förändringar i samband med förlossningen som man lätt kan se efteråt vid en gyn-undersökning. Men alla kvinnor får inte sådana förändringar i samband med förlossningen. Vissa har enorma problem med foglossningen, andra har inga problem alls, vissa får förändringar i livmodertappen (stramheten i livmodertappen), andra får det inte.

Det är av den anledningen man inte kan med 100-procentig säkerhet säga om en kvinna fött barn eller inte. Däremot kan man ibland, med 100-procentig säkerhet säga att hon har fött barn, om hon har vissa förändringar som man bara får vid en förlossning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in