Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Du säger att det inte är så man gör. Nej klart är det inte så man gör när man har en annan åsikt än majoriteten.
Okej. Då
vill du inte lära dig hur man gör. Tråkigt för dig, eftersom det här är de alldeles generella principerna för hur man citerar, inte alls bara i debatter på Flashback, utan i alla möjliga sammanhang där man argumenterar, som till exempel i utredningar eller akademiska uppsatser - eller bara i en insändare i lokaltidningen. Det är helt enkelt kunskap som är ganska bra att ha med sig i livet i största allmänhet.
Citat:
Du kommer med långt inlägg om hur jag bör göra.
Nej. Jag kommer med ett - som i vart fall jag själv tyckte - vänligt förklarande inlägg om hur
man bör göra - rent generellt. Om du bestämmer dig för att det inte är något för dig, så kan inte jag göra något åt det.
Citat:
Tror du verkligen att det tillför något i sakämnet i tråden?
Ja - hur man citerar legitimt ur en komplex och bitvis motsägelsefull informationkälla som ett FUP är av högsta vikt för sakämnet i den här tråden i dess nuvarande skick, när så mycket av diskussionen just handlar om saker som står i FUP.
Citat:
Jag tycker att ditt flum som det mesta du säger hör till i helt andra trådar än den här. Jag gick och tittade på dina tidigare inlägg och alla börjar med att du först kritiserar någon personligen och sen kommer ett långt utlägg hur man ska göra och vad som är rätt. Enligt dig. Du skriver mer än vad du hinner tänka.
Den här tråden är höggradigt speciell, eftersom det finns så många troll som
förtjänar skarp personlig kritik i den. Om du tittar på mitt postande i andra trådar, ska du se att jag i princip aldrig levererar personlig kritik av några postare där.
Go figure, som engelsmännen säger.