2008-08-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Vilken tur det var att han kom ihåg skorna såpass, och inte hennes tröja, handskar eller något annat oviktigt för åklagarsidan. Så det kan slumpa sig.

Det är väl jättebra att de minns det väsentliga?

Det är ju ett jävla liv på er annars när det ställs frågor och berättas om, som ni anser, oväsentligheter i rättssalen så det är väl bra att vi slapp det nu?
2008-08-12, 13:09
Medlem
marinkas avatar
Ja..där försvann den vännens/vittnets trovärdigt enligt mej.Nu har folk matats med dessa skor att det är det enda dom minns av sin vän C.S Bästa att slänga skorna efteråt om ni planerar att göra nåt ljusskyggt.
Att ni är 207 cm långa, väger 300 kg etc kommer aldrig att uppattas av nåra vittnen. Inte heller om ni är iklädda clownkostym som är fyra nummer för liten. Bara vad ni har på fötterna.
Åklagaren har inte mycket på fötterna..
2008-08-12, 13:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Du säger att det inte är så man gör. Nej klart är det inte så man gör när man har en annan åsikt än majoriteten.
Okej. Då vill du inte lära dig hur man gör. Tråkigt för dig, eftersom det här är de alldeles generella principerna för hur man citerar, inte alls bara i debatter på Flashback, utan i alla möjliga sammanhang där man argumenterar, som till exempel i utredningar eller akademiska uppsatser - eller bara i en insändare i lokaltidningen. Det är helt enkelt kunskap som är ganska bra att ha med sig i livet i största allmänhet.

Citat:
Du kommer med långt inlägg om hur jag bör göra.
Nej. Jag kommer med ett - som i vart fall jag själv tyckte - vänligt förklarande inlägg om hur man bör göra - rent generellt. Om du bestämmer dig för att det inte är något för dig, så kan inte jag göra något åt det.

Citat:
Tror du verkligen att det tillför något i sakämnet i tråden?
Ja - hur man citerar legitimt ur en komplex och bitvis motsägelsefull informationkälla som ett FUP är av högsta vikt för sakämnet i den här tråden i dess nuvarande skick, när så mycket av diskussionen just handlar om saker som står i FUP.

Citat:
Jag tycker att ditt flum som det mesta du säger hör till i helt andra trådar än den här. Jag gick och tittade på dina tidigare inlägg och alla börjar med att du först kritiserar någon personligen och sen kommer ett långt utlägg hur man ska göra och vad som är rätt. Enligt dig. Du skriver mer än vad du hinner tänka.
Den här tråden är höggradigt speciell, eftersom det finns så många troll som förtjänar skarp personlig kritik i den. Om du tittar på mitt postande i andra trådar, ska du se att jag i princip aldrig levererar personlig kritik av några postare där.

Go figure, som engelsmännen säger.
2008-08-12, 13:17
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumaz
Jag skulle kunna dra mitt strå till stacken. På någon bild tycks CS ha ett väldigt högt hårfäste. Kanske hon har någon kromosomrubbning eller hormonfel? Kanske är hon född till man?

Skratt, vilka slusatser vissa drar. Många kvinnor har högt hårfäste utan att för den skull ha kromosom/hormonrubbningar.
2008-08-12, 13:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Man vet inte heller om de blodiga spåren tillhör mördaren. Ingen vet vem de tillhör.
Man kan naturligtvis anta den filosofiska ståndpunkten att ingen någonsin vet någonting säkert utom Gud Fader allena. Men om det finns en enda typ av skoavtryck på en brottsplats som uppenbarligen är placerade efter att brottet har börjat som inte tillhör behöriga personer, då räknar rättsväsendet med att den skon har suttit på gärningsmannen, till dess någon alternativ förklaring visar sig troligare.

Och någon alternativ förklaring är inte i faggorna. CS är inte tekniskt helt bunden till brottet. Men nån som har burit ett par Vans i storlek 40-42 är det således.
2008-08-12, 13:19
Bannlyst
Vad jag har förstått så upplyser polisen CS tidigt om att det pejlat hennes mobil till Arboga den 17:e. Om det är sant så undrar jag om det var så smart? Vad hade hänt om de frågade henne när hon senast var i Arboga och vad hade hennes svar blivit?
Låt säga att hon tvärnekat till att besökt Arboga den 17:e och om de sen lade fram bevisen? Då kanske allting hade varit annorlunda idag.

Och varför frågar ingen i vare sig förhör eller rättegång om hon duschat när hon kom hem den kvällen vilket jag inte tror hon gjorde..jag tycker det är ganska viktigt med tanke på dnaspridning bland saker mm.
2008-08-12, 13:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Skratt, vilka slusatser vissa drar. Många kvinnor har högt hårfäste utan att för den skull ha kromosom/hormonrubbningar.
Jag är inte ens säker på att högt hårfäste är överrepresenterat vid någon kromosomrubbning hos kvinnor. Och om kvinnan i fråga producerar så mycket testosteron att "male-pattern baldness" slår igenom, då finns det andra, tydligare och säkrare tecken på överskott av manligt könshormon också.
2008-08-12, 13:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad jag har förstått så upplyser polisen CS tidigt om att det pejlat hennes mobil till Arboga den 17:e. Om det är sant så undrar jag om det var så smart? Vad hade hänt om de frågade henne när hon senast var i Arboga och vad hade hennes svar blivit?
Låt säga att hon tvärnekat till att besökt Arboga den 17:e och om de sen lade fram bevisen? Då kanske allting hade varit annorlunda idag.

Och varför frågar ingen i vare sig förhör eller rättegång om hon duschat när hon kom hem den kvällen vilket jag inte tror hon gjorde..jag tycker det är ganska viktigt med tanke på dnaspridning bland saker mm.
Hennes sängkläder var ju kvar i skarpnäck och där hade man kunnat säkra spår på DNA. Ser inte att något sådant har gjorts.
2008-08-12, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

De berättar ju givetvis inte först att de pejlat mobilen till Arboga för henne. De har ju givetvis frågat först om hon varit i skithålan Arboga.
2008-08-12, 13:23
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad i Herrans namn menar du att jag ska kunna göra åt det? Posta tillräckligt många osakkunniga och otillförlitliga inlägg för att folk slutar ha respekt för mig, eller?

Du anser - eller vill åtminstone låta påskina att du anser - att jag är en uppblåst posör som bara låtsas veta saker. Uppenbarligen har en del andra postare en annan uppfattning i det ärendet. Men jag kan inte göra något åt vare sig det ena eller det andra.

Du är säkerligen väldigt skarp inom ditt gebit och andra områden, men du har ju även använd din pondus bland "pigorna", som Thailandstroll skulle ha uttryckt sig, när du kommer med bestämda inlägg om en hel rad av de mest skiftande ämnen. Därav den lilla personkulten du har omkring dig. Men visst, du kan vara en riktigt bevandrad person inom allt möjligt. Det är bara vissa drag av snobbism som sticker i ögonen på mig. T ex när jag ser hur du tilltalar oss sk troll.
Jag skriver väl inte heller de mest charmanta inläggen man kan tänka sig, men jag ska försöka lägga band på mig själv, så att eventuella debatter kan bli lite trevligare och sakligare.
2008-08-12, 13:24
Medlem
marinkas avatar
Tyskans gångstil uppfattas av de som inte känner igen det inlärda modelltravet (att sätt den ena foten framför den andra) som konstig. Det syns t om på de korta videosekvenserna att hon "trottar" som det kallas. Det ÄR en konstig (och konstlad) gångstil men kan ju knappas förväxlas med "vinglande, som om personen varit full etc. Det kan var en vinglande full person man såg smyga runt i Arboga. Har de aldrig sett en modevisning med "nystande, trottande" modeller trava fram på catwalken i Arboga?
2008-08-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Tyskans gångstil uppfattas av de som inte känner igen det inlärda modelltravet (att sätt den ena foten framför den andra) som konstig. Det syns t om på de korta videosekvenserna att hon "trottar" som det kallas. Det ÄR en konstig (och konstlad) gångstil men kan ju knappas förväxlas med "vinglande, som om personen varit full etc. Det kan var en vinglande full person man såg smyga runt i Arboga. Har de aldrig sett en modevisning med "nystande, trottande" modeller trava fram på catwalken i Arboga?

Nog kan dessa modellers "nystande och trottande" framstå som ett fyllos verk ibland:

http://www.youtube.com/watch?v=QGuE0t3aEUo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in