Citat:
Ursprungligen postat av airbag
En fråga ang Es uppfattning om gm.
Jag vet inte hur det funkar vid denna typ av trauma men jag vet med mig själv i vissa lägen att jag vet med mig att jag sett något men kan inte beskriva det... Jag minns bara att jag konstaterade att jag sett något/någon.
Kan det tänkas att E minns att hon konstaterade när hon öppnade att det var CS som stod där men hon minns inte exakt hur hon såg ut? Även om E aldrig träffat CS visste hon vem hon var till namnet och hade sett kort.
Kan detta förklara att hon är säker på vem det var men har svårt att beskriva utseendet? Hon minns bara själva konstaterandet efter det att CS presenterade sig (vilket hon troligtvis gjorde på ett vänligt sätt för att få komma in...).

Det tror jag med. Och när E försöker förmedla detta under de första dagarna, efter uppvaknandet, blandar hon ihop tidigare minnen med nudtid. Tina & Lasse (Tine), Lorena (från utlandet fått barn), Jaqline (en sjuksköterska på ett av sjukhusen E vårdades på) som liknar CS.
När jag läser de första förvirrade samtalen/förhören och det de anhöriga hört av E, tror jag inte på minnesexpertens vittnesförhör.