2008-08-10, 22:17
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tycker sannerligen synd om moderatorerna till denna tråd, då de behöver lyssna på samma icke-poäng hela tiden.

I alla fall: Tv4-nyheterna rapporterade om ett "trumfkort" som Christine skulle haft förra veckan; vad exakt skulle detta ha varit? Att hon inte tål blod (enligt hennes egen utsago)?
Lite svårt tro att hon inte tål blod, så ofta som hon skurit sig.
Jag hörde också på nyheterna, att hon skulle ha något spännande att berätta. Jag väntar fortfarande.
2008-08-10, 22:18
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hon verkar ju tappa bort skor till höger och vänster så det var väl ett par hon hittat någonstans? Det fanns ingen beskrivning av skorna?

Ingen beskrivning av skorna. Bara att CS påstår att hon inte vill ha skorna på sig för att inläggen är för små, och att läkaren noterar att skorna verkar alldeles för små för hennes fötter. (Om CS nu ville framhålla att skorna kändes för små pga inläggen så borde väl isåfall inläggen ha varit för stora? En egen tankevurpa bara...)
Senast redigerad av Arabesque 2008-08-10 kl. 22:26.
2008-08-10, 22:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Skitsnack. För i så fall skulle inget vittne som inte har hållits isolerat från dådet tills rättegången vara användbart.
E får vittna på det hon sagt innan hon lämnade skyddat boende. Resten är ogiltigt då hon levt fritt och tagit del av media.
2008-08-10, 22:22
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
E får vittna på det hon sagt innan hon lämnade skyddat boende. Resten är ogiltigt då hon levt fritt och tagit del av media.
Javisst, och E skiter i vem som blir dömd, bara NÅGON blir dömd???
2008-08-10, 22:22
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första är på det psykologiska grunder extremt osannolikt att någon med CS personlighet är medskyldig till ett sånt här dåd i en konspiration som omfattar flera människor.

Vad har CS för personlighet?

Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Har man bara 2-3 par skor så vet man var dom är köpta och när, man vet också vilka skor man använder mest. Jag har en himlans massa skor och kan säga var skorna är köpta och när och t.o.m tror jag att jag kan tala om vad dom kostade:-), men jag använder bara ett par- tennisdojjor, alltså som vardagsdojjor. Jag är nog ganska säker på att Frau Schürrer använt dom skorna som kastats.

En idiot savant när det gäller skor? Jag tror inte jag har mer än 3-4 par skor hemma. Nu när jag sitter framför datorn kan jag inte ens komma på vad det är för märke på mina skor ute i hallen. Jag vet dock att alla troligtvis var billiga när jag köpte dem, eftersom jag är snål, men jag kan inte komma på när jag köpte dem. Ett par sandaler köpte jag iallafall på Ica Maxi nu i somras.
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-08-10 kl. 22:25.
2008-08-10, 22:38
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Jag kan faktiskt redogöra för alla mina skor, Carrie light, trots att det är måånga.

Men på frågor om mina skor hade jag faktiskt svarat från vilken butik de var och inte från vilken ort.

Personligen tycker jag att vilken butik är lättare, än vilken ort skorna kommer ifrån/är köpta i.

Jag skulle oxå kunna redogöra för alla mina skor. Kan väl vara en 20-30 st kanske... Skorna som är inköpta i Sverige skulle jag nog svara butik på, men kan förstå att hon inte säger butiksnamnet på skor som kommer från Tyskland. Jag skulle tex svara London om någon frågade om ett par skor som kommer därifrån.
2008-08-10, 22:39
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Ingen beskrivning av skorna. Bara att CS påstår att hon inte vill ha skorna på sig för att inläggen är för små, och att läkaren noterar att skorna verkar alldeles för små för hennes fötter. (Om CS nu ville framhålla att skorna kändes för små pga inläggen så borde väl isåfall inläggen ha varit för stora? En egen tankevurpa bara...)

Läkaren som gjorde rättsundersökning på CS skrev att han ansåg att skorna var för små. Han skrev inget om skoinläggen, vilket CS skyllde på.
2008-08-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Men varför ljuga? Det förstår inte jag. Vet man inte så säger man det. Inte att man köpt skor i Göttingen, tagit dom hos sin mor osv.

Kan det vara för att hon vet att skorna spelar en stor roll i utredningen? Det är en ganska intressant tanke faktiskt...

Ja, om hon är oskyldig så är det kanske livsviktigt för henne.
2008-08-10, 22:42
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Även om hon är skyldig.
2008-08-10, 22:44
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
En fråga ang Es uppfattning om gm.

Jag vet inte hur det funkar vid denna typ av trauma men jag vet med mig själv i vissa lägen att jag vet med mig att jag sett något men kan inte beskriva det... Jag minns bara att jag konstaterade att jag sett något/någon.

Kan det tänkas att E minns att hon konstaterade när hon öppnade att det var CS som stod där men hon minns inte exakt hur hon såg ut? Även om E aldrig träffat CS visste hon vem hon var till namnet och hade sett kort.

Kan detta förklara att hon är säker på vem det var men har svårt att beskriva utseendet? Hon minns bara själva konstaterandet efter det att CS presenterade sig (vilket hon troligtvis gjorde på ett vänligt sätt för att få komma in...).

Det tror jag med. Och när E försöker förmedla detta under de första dagarna, efter uppvaknandet, blandar hon ihop tidigare minnen med nudtid. Tina & Lasse (Tine), Lorena (från utlandet fått barn), Jaqline (en sjuksköterska på ett av sjukhusen E vårdades på) som liknar CS.

När jag läser de första förvirrade samtalen/förhören och det de anhöriga hört av E, tror jag inte på minnesexpertens vittnesförhör.
2008-08-10, 22:45
Medlem
[quote=Hamilkar]
Citat:
För det första kommer det aldrig att kunna fastställas i rättegången att hon inte är med på bilderna från Arboga stn.

Hur vet du det? Även jag som inte är expert men har bra kunskaper i PS kan se att det inte är hon på bilderna. Den enda bilden där jag inte kan säga så mycket om personen är den sista av de sex bilderna. Där är kvaliten så dålig att det inte går att läsa så mycket av den bilden.
2008-08-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Är det därför hon ger ett så redigt och trovärdigt intryck?!
Lögnerna är ju där menar jag...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in