2008-11-27, 11:18
  #12277
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag vet faktiskt att jag jobbade. Vet t.o.m vem jag sökte upp per telefon den dagen.


Du är unik. Jag blir tvungen att kolla upp det, om jag ska kunna redogöra för vad jag gjorde. Så är det att jobba på schema ...
2008-11-27, 11:50
  #12278
Medlem
Tuesdays avatar
I HovR visas rekonstruktionsfilmen med EJ. Den som mb MF beklagade i TR att den inte visades.

Ja, FG är uppe i fyra på papperet rätt värdelösa vittnen nu. Tid för vittnesmål av ytterligare ett nytt vittne är reserverad.
2008-11-27, 11:53
  #12279
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
I HovR visas rekonstruktionsfilmen med EJ. Den som mb MF beklagade i TR att den inte visades.

Ja, FG är uppe i fyra på papperet rätt värdelösa vittnen nu. Tid för vittnesmål av ytterligare ett nytt vittne är reserverad.
Kan man vara säker på att detta måsta vara ett nytt vittne, ej tidigare hört, eller är det bara en reservation av ytterligare vittnesmål i största allmänhet?
2008-11-27, 11:54
  #12280
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
I HovR visas rekonstruktionsfilmen med EJ. Den som mb MF beklagade i TR att den inte visades.

Ja, FG är uppe i fyra på papperet rätt värdelösa vittnen nu. Tid för vittnesmål av ytterligare ett nytt vittne är reserverad.


Hur vet du att vittnena är värdelösa? Du kan väl inte veta vad de ska vittna så här i förväg?
2008-11-27, 11:56
  #12281
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan man vara säker på att detta måsta vara ett nytt vittne, ej tidigare hört, eller är det bara en reservation av ytterligare vittnesmål i största allmänhet?

Ja, det är ett nytt vittne. Inte ett nytt vittnesmål av någon tidigare.


Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Hur vet du att vittnena är värdelösa? Du kan väl inte veta vad de ska vittna så här i förväg?

Läser man vad de är kallade att vittna om låter det mycket tunt.


tillägg:
Bandupptagningar fr TR som spelas upp i HovR är totalt 35. 35+14 kallade vittnen fr TRs 68. Nästan 20 vittnen bortgallrade.
__________________
Senast redigerad av Tuesday 2008-11-27 kl. 12:07.
2008-11-27, 13:52
  #12282
Medlem
Jag såg att någon hade refererat till E:s blogg lite längre bak. Finns den fortfarande tillgänglig på något sätt?
2008-11-27, 14:09
  #12283
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Tycker FG skulle ha frågat honom i rättssalen om han trodde att Thomas Qvick begått morden...
Herr SÅC är visst känd för att få utbrott o det hade ju visat hans rätta sida för alla som var där.
Den mannen har ingenting med expertis att göra!
Det var det roligaste förslaget på länge. Med en sådan fråga hade FG verkligen dragit ner diskussionen till FB-nivå. Hon kunde förstärkt sin provokation ytterligare med ett tillmäle, typ din jävla idiot, i sann FB-anda.

FG gör nog klokast i att inte nämna Qvick under förhandlingarna. En påminnelse om hur fel det kan bli om inte en domstol tar hänsyn till rimligt tvivel gynnar knappast hennes sak.
2008-11-27, 14:39
  #12284
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det var det roligaste förslaget på länge. Med en sådan fråga hade FG verkligen dragit ner diskussionen till FB-nivå. Hon kunde förstärkt sin provokation ytterligare med ett tillmäle, typ din jävla idiot, i sann FB-anda.
Det finns en rationell tanke bakom, och det är att Christiansson är lite speciell till personligheten, och kan gå i taket också utan att omgivningen behöver uppfatta det som om han har blivit särskilt provocerad. Det är en inte alldeles orimlig taktik att försöka få SÅC att framstå som obalanserad. Men då ska man naturligtvis inte kalla honom för "jävla idiot", utan vara mycket verserad och förbindlig till sättet.

Citat:
FG gör nog klokast i att inte nämna Qvick under förhandlingarna. En påminnelse om hur fel det kan bli om inte en domstol tar hänsyn till rimligt tvivel gynnar knappast hennes sak.
It works both ways. Det är ju också en påminnelse om hur fel det kan bli om man litar för mycket på Sven-Åke Christiansson.
2008-11-27, 15:43
  #12285
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns en rationell tanke bakom, och det är att Christiansson är lite speciell till personligheten, och kan gå i taket också utan att omgivningen behöver uppfatta det som om han har blivit särskilt provocerad. Det är en inte alldeles orimlig taktik att försöka få SÅC att framstå som obalanserad. Men då ska man naturligtvis inte kalla honom för "jävla idiot", utan vara mycket verserad och förbindlig till sättet.


It works both ways. Det är ju också en påminnelse om hur fel det kan bli om man litar för mycket på Sven-Åke Christiansson.
Dessvärre är det FG:s vittne från början. Det hon bevisar mest är att hon hade dåligt omdöme som kallade honom.
2008-11-27, 15:47
  #12286
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Dessvärre är det FG:s vittne från början. Det hon bevisar mest är att hon hade dåligt omdöme som kallade honom.


Jo, men det kan ju inte vara av lika stor betydelse som det att en komplett galning får husera fritt i våra rättssalar!
Hur F-N tillåter övriga psykSverige att denna idiot kallar sig expert o ljuger folk blå? Hur F-N kan det komma sig att han får uttala sig i någon rättegång överhuvudtaget? Jag är mållös! Redan under min utb. i KBT konstaterade vår föreläsare att Qvicks psykolog var en skam för hela yrket! Vad hände sedan??? Varför kallar pressen honom "expert"? Har alla glömt vad han gjorde?

http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1T4SUNA_svSE283SE283&sa=X&oi=spel l&resnum=0&ct=result&cd=1&q=sven+%C3%A5ke+christia nsson+%2Bquick&spell=1
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-11-27 kl. 16:30.
2008-11-27, 16:50
  #12287
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jo, men det kan ju inte vara av lika stor betydelse som det att en komplett galning får husera fritt i våra rättssalar!
Hur F-N tillåter övriga psykSverige att denna idiot kallar sig expert o ljuger folk blå? Hur F-N kan det komma sig att han får uttala sig i någon rättegång överhuvudtaget? Jag är mållös! Redan under min utb. i KBT konstaterade vår föreläsare att Qvicks psykolog var en skam för hela yrket! Vad hände sedan??? Varför kallar pressen honom "expert"? Har alla glömt vad han gjorde?

http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1T4SUNA_svSE283SE283&sa=X&oi=spel l&resnum=0&ct=result&cd=1&q=sven+%C3%A5ke+christia nsson+%2Bquick&spell=1


Fet markerade
Nej men SÅC gör bara ett expert utlåtande då och säger att dom minns fel.
2008-11-27, 16:56
  #12288
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Fet markerade
Nej men SÅC gör bara ett expert utlåtande då och säger att dom minns fel.


Kunde ge mej fan på det!
Nej men ärligt, säj gärna att jag är trög som inte gjorde kopplingen tidigare men det kunde jag väl inte föreställa mej att det var samme man! Trodde ärligt talat att hans licens drogs in för åratal sen!
Det här är ju som att låta Hitler jobba som rabbi!

Minns att jag ställde frågan tidigare om hur välrenomérad han var utomlands, som minnesexpert alltså o har för mej att någon påstod att han stod sig mycket väl som det? Det ställer jag mej otroligt skeptisk till nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in