• 1
  • 2
2008-08-04, 20:56
Medlem
Tips på plagg man kan ha över en polotröja? Gärna bilder

Polotröja = tunnt material oftast, hög krage som är nedvikt
Menar alltså inte pikétröja.
Citera
2008-08-04, 21:03
Medlem
PacmanSwes avatar
tycker att det passar med lite allt möjligt brukar inte ha polotröja men när jag har det så brukar jag ha en huvtröja över.
Citera
2008-08-04, 21:09
Medlem
Köpte en snygg polo från Ralph Lauren nu i dagarna, jag tänker använda den överst om man kan säga så. Kommer väl ha en t-shirt eller en piké under. Måste bara nämna att det är väldigt skönt med polotröjor när det börjar bli lite kallare!
Citera
2008-08-04, 21:10
Medlem
Skinjacka
Citera
2008-08-04, 21:11
Medlem
H0nkens avatar
Kavaj och sedan ett tuggummi i käften.
Citera
2008-08-04, 21:17
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Köpte en snygg polo från Ralph Lauren nu i dagarna, jag tänker använda den överst om man kan säga så. Kommer väl ha en t-shirt eller en piké under. Måste bara nämna att det är väldigt skönt med polotröjor när det börjar bli lite kallare!

Okej, nu tappade du bort mig. Hur FAN ska du komma undan med det utan att se ut som en tattare?
Citera
2008-08-04, 21:19
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zvk
Tips på plagg man kan ha över en polotröja? Gärna bilder

Polotröja = tunnt material oftast, hög krage som är nedvikt
Menar alltså inte pikétröja.

Kavaj funkar dödsbra, orkade inte leta efter bild särskilt länge, men här har du grejen. http://www.vincev.com/images/GQ_vv2.jpg
Citera
2008-08-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington

Piké under polotröja?
Varför det? Det plagget man har under en polotröja lär ju inte synas...

Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Kavaj funkar dödsbra, orkade inte leta efter bild särskilt länge, men här har du grejen. http://www.vincev.com/images/GQ_vv2.jpg

Kavaj verkar fungera fint, nu när du nämner det så kommer jag ihåg att någon gangster körde på den outfiten i filmen American Gangster, såg bra ut vad jag kan komma ihåg!

Några mer tips?
Citera
2008-08-04, 22:48
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Piké under polotröja?
Varför det? Det plagget man har under en polotröja lär ju inte synas...

Kavaj verkar fungera fint, nu när du nämner det så kommer jag ihåg att någon gangster körde på den outfiten i filmen American Gangster, såg bra ut vad jag kan komma ihåg!

Några mer tips?
Tänk på komforten. Hur skönt tror du att det är att ha en jävla krage under som skaver mot halsen?

Kavaj är väl det mest klassiska, annars fungerar polotröjan rätt bra utan något över. Annars kan man väl ha en vanlig jacka över?
Citera
2008-08-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Tänk på komforten. Hur skönt tror du att det är att ha en jävla krage under som skaver mot halsen?

Kavaj är väl det mest klassiska, annars fungerar polotröjan rätt bra utan något över. Annars kan man väl ha en vanlig jacka över?

Precis.
Okej, hur tror ni det skulle se ut med en öppen alternativt stängd cardigan över?
Citera
2008-08-04, 22:56
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Precis.
Okej, hur tror ni det skulle se ut med en öppen alternativt stängd cardigan över?

Som att du var helt efterbliven, tyvärr

Nej, seriöst. Då skulle det se ut som att du använde din cardigan som ett substitut för kavaj, vilket inte är helt okej.
Citera
2008-08-04, 22:56
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Precis.
Om din polotröja är av det tunnare slaget så skulle nog en stängt cardigan se rätt bra ut (med tanke på att den är v-ringad och på så sätt påminner om en kavaj).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in