2008-08-04, 19:17
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Har kopplat in extra skärm och utökat skrivbordet till den och kan då ha msn och mediaspelare mm medans jag tex spelar något i helskärm, men kan ju då inte dra muspekaren till den andra skärmen för att tex byta låt eller skriva något på msn, jag fattar ju att man inte bara kan dra över den medans man spelar för det är ju liksom inne i spelet då men finns det ingen knapp eller något som man kan hålla nere så att det går att dra över muspekaren? Använder Vista, Snälla hjälp, det skulle bli perfekt om jag fick igång detta som jag vill. Tack på förhand!
Citera
2008-08-04, 20:25
Medlem
Tror inte det riktigt är möjligt, försökte fixa så förr jag. Ett alternativ är att köra i "windowed-mode".
Citera
2008-08-04, 20:29
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trexake
Tror inte det riktigt är möjligt, försökte fixa så förr jag. Ett alternativ är att köra i "windowed-mode".

Jo, tänkte på det me, men om man tex spelar cs eller liknande så går ju inte det? därför skulle det vart bra om det fanns någon knapp eller liknande, någon annan som vet något eller lyckats göra detta?
Citera
2008-08-04, 20:32
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trexake

Hur startar man i windowed mode nu igen?
Citera
2008-08-04, 20:43
Medlem
Roller Kids avatar
Prova att trycka ner Alt + Shift och ändra vilket program datorn ska koncentrera sig på.
Citera
2008-08-04, 20:53
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roller Kid
Prova att trycka ner Alt + Shift och ändra vilket program datorn ska koncentrera sig på.

Händer inget när jag stycker alt+shift och alt+tab är ju inte heller något alternativ för då kan man ju lika gärna ha igång allt i bakgrunden...
Citera
2008-08-04, 20:57
Medlem
Roller Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Händer inget när jag stycker alt+shift och alt+tab är ju inte heller något alternativ för då kan man ju lika gärna ha igång allt i bakgrunden...

okej, men spel som cs går väl att köra i window mode? bara att gå in i options->video->window mode typ, iaf på source som jag har på denna datorn
Citera
2008-08-04, 21:21
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roller Kid
okej, men spel som cs går väl att köra i window mode? bara att gå in i options->video->window mode typ, iaf på source som jag har på denna datorn

Men om man vänder sig åt höger så åker väl pilen över i andra skärmen?
Citera
2008-08-05, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Men om man vänder sig åt höger så åker väl pilen över i andra skärmen?

Nej, men du måste tabba bort från cs för att kunna gå dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in