2008-08-08, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Sedan så har vi postfnasken som är lite väl ambitiösa med sin count och ser till att scora fyrsiffrigt på misstänkt kort tid. Det brukar göra mig lite konfunderad.
Inte så svårt när det finns så många bra och intressanta ämnen att posta inlägg i
Citera
2008-08-08, 22:55
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Så, någon som postar en gång i månaden och då postar något jävligt bra skrivet jämfört med den som postar ordbajs och posthorar, så väljer du ordbajsaren?
Näe, jag läser det mesta, förutom folk man vet är idioter. Verkar ett inlägg bara spolas ner i toaletten så skiter jag oftast i det.

Nej. Självklart inte. Det finns självklart medlemmar med få inlägg som skriver väldigt bra och intressanta inlägg. Men min poäng är att det i regel är dem med ett stort antal inlägg som är riktigt insatta och skriver läsvärda inlägg. Sen finns det självklart folk som posthorar genom att skriva en massa inlägg med endast en rad för att sedan runka till sin "post-o-meter".

/Teutonic Warrior
Citera
2010-12-01, 20:19
Medlem
Jag tycker att jag bumpar en intressant tråd. Vad tycker ni själva? Har en användare med många posts högre prestige än de med mindre?
Citera
2010-12-01, 20:22
Medlem
qu4dros avatar
Det enda som skapas av det är fjortisar som vill få högre status på fb för att de har fler inlägg.

EDIT: efter ~500 inlägg kunde postcount mätaren bli osynlig tycker jag

EDIT2: helvete vad tråden var gammal
Senast redigerad av qu4dro 2010-12-01 kl. 20:27.
Citera
2010-12-01, 21:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Självklart är det meningslöst med "symboler" både vad gäller det ena och det andra, men livet är ju inte så litet hieraktiskt. Lösningen är att ta bort avatar, namn, reg-datum och antal inlägg. Inte kul.
Citera
2010-12-01, 22:07
Medlem
Combots avatar
Detta har debatterats förr, orkar inte leta fram trådarna.

Antal inlägg är och har alltid varit en e-penisförlängare. Det finns ingen
som någonsin presenterat en rimlig och vettig förklaring till att det skulle
finnas någon egentlig nytta med det.

Vilket liv det skulle bli på vissa här på fb om inläggsräknaren togs bort.
Själv anser jag att det skulle det förhöja forumet om denna onödiga och
infantila statussymbol togs bort. På så sätt att ett högt inläggstal tyvärr
medför en högre status på fb och en del nykomlingar tyvärr tror att en del
posthoror besitter någon form av högre kunskap.

Men det skulle som sagt svida för en del om det verkligen togs bort...
Citera
2010-12-01, 22:38
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag måste ändå säga att jag litar mer på en användare med 200+ poster än en med under 10. Åtminstonde när det kommer till t.ex länkar så blir jag ofta misstänksam om en lågpostare postar en länk till en okänd sida. Detta för att den som har fler poster har ett rykte att värna om här på fb.

Jag gillar qu4dro's förslag om att postcounten blir osynlig efter 500 inlägg. Det kanske skulle kunna vara så att man ser om en användare har tillgång till Laidback eller inte och om han har tillgång till Passwords eller inte. På så sätt vet man åtminstonde hur många inlägg användaren minst har.

Fast man måste kunna se det själv tycker jag. Bla pga regeln att man bara får skriva max 75 % av sina inlägg i Laidback och för att hålla koll på detta så blir det mycket enklare om man kan se sin egen postcount.

Det bästa vore kanske förresten att alla användare har kvar sin postcount i profilen men att man inte ser det under avataren vid inläggen.
Citera
2012-06-03, 00:30
Medlem
Hegamons avatar
Capoff dump: Så är det ju i verkliga livet. Det är en väldigt bra metod att lära sig argumentera med de som är vana respektive inte vana vid debatter. Att visa respekt till kunniga och hänsyn till mindre vetandes är en dygd enligt den grekiska moralläran. Jo jag tycker åtminstone det är helt användbart och fyller en funktion i debatten.

Sedan att Sweclockers inte har funktionen kanske spelar mindre roll i en debatt där allt ändå kretsar kring mera självklarheter...
Senast redigerad av Hegamon 2012-06-03 kl. 00:33.
Citera
2012-06-03, 11:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Självklart är det meningslöst med "symboler" både vad gäller det ena och det andra, men livet är ju inte så litet hieraktiskt. Lösningen är att ta bort avatar, namn, reg-datum och antal inlägg. Inte kul.

Nej, det vore inte så kul. Trots allt finns det en liten personlig koppling till varje medlem i form av medlemsnamn, avatar, registreringsdatum och postcount. Inte mycket till identitet men det är inte heller meningen.

Frågan om postcount är en ickefråga enligt mig. Visst är en hög postcount en penisförlängare men i praktiken så är det inläggens kvalitet som betyder något.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in