2008-08-04, 15:46
Bannlyst
Vad är vitsen att se antal inlägg på ett forum?

Det enda det leder till är ju endast personangrepp?

Jävligt lustigt... på andra utländska forum så räknas man som n00b ju mindre antal inlägg man har

Varför inte göra som sweclockerrs? Slopa denna onödiga funktion?

Så blir folk mindre kåta på hur mycket andra skrivit
Citera
2008-08-04, 17:51
Medlem
jerkuss avatar
Jag tycker det har lite med trovärdigheten att göra. Naturligtvis kan nykomlingar absolut vara kunniga och insatta i ämnena de diskuterar, men på varje sådan går det tio lågpostare som snackar skit. Så känns det iallafall.
Citera
2008-08-04, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Jag tycker det har lite med trovärdigheten att göra. Naturligtvis kan nykomlingar absolut vara kunniga och insatta i ämnena de diskuterar, men på varje sådan går det tio lågpostare som snackar skit. Så känns det iallafall.

Ja det är ju jävligt onödigt man kan se antal inlägg en användare skrivit

För när vissa idioter inte har något att komma med så måste dom alltid kommentera man har 16.000 inlägg, men ser inte det är på snart 3 1/2 år

Skulle man ta bort den funktionen skulle det bli andra typer av debatter, samt mindre personangrepp'
Citera
2008-08-04, 17:56
Bannlyst
Antal inlägg är totalt värdelöst, varje inlägg ska vara relativt neutralt tyvärr klarar knappt en enda person att se det så idag. Pga antalet posts eller vem det är så ställer dom flesta sig på en sida innan dom ens har läst inlägget.

Det finns människor som avstår att svara eller har en mer neutral åsikt för att inte förarga en "vän", hur fan gynnar det debattklimatet egentligen?

Jävla community
Citera
2008-08-04, 18:02
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Klyftigt att starta en sådan här tråd med ett konto som redan har massvis med inlägg för att slippa attacker.

Själv har jag inga problem med antalet inlägg för att det hjälper att se om någon är aktiv på forumet eller ej, startas en tråd av någon med 10 inlägg kanske man inte är så sugen på att skriva i tråden eftersom trådstartaren kanske lägger ner kontot dagen efter.
Citera
2008-08-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Klyftigt att starta en sådan här tråd med ett konto som redan har massvis med inlägg för att slippa attacker.

Själv har jag inga problem med antalet inlägg för att det hjälper att se om någon är aktiv på forumet eller ej, startas en tråd av någon med 10 inlägg kanske man inte är så sugen på att skriva i tråden eftersom trådstartaren kanske lägger ner kontot dagen efter.

Ok, så det viktiga är alltså inte ämnet utan att TS håller ordning i tråden och ger dig respons på dina klyftiga inlägg?
Citera
2008-08-04, 18:12
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ok, så det viktiga är alltså inte ämnet utan att TS håller ordning i tråden och ger dig respons på dina klyftiga inlägg?
Det beror givetvis på vad det är för tråd - om trådskaparen vill ha hjälp med något inom till exempel datorer så vill vi som svarar kanske ha lite extra information.
Om kontot då överges helt plötsligt för att användaren inte tyckte Flashback var ett bra forum så har man spenderat tid på att lösa någons problem helt i onödan.
Citera
2008-08-04, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Det beror givetvis på vad det är för tråd - om trådskaparen vill ha hjälp med något inom till exempel datorer så vill vi som svarar kanske ha lite extra information.
Om kontot då överges helt plötsligt för att användaren inte tyckte Flashback var ett bra forum så har man spenderat tid på att lösa någons problem helt i onödan.

Isåfall antar du att han är den enda personen som någonsin skulle ha det problemet på det här forumet? Självklart inte, du kanske hjälper massor med människor.
Citera
2008-08-04, 18:45
Bannlyst
Hur skulle vi annars veta att ruskigbuss är fetast?
Citera
2008-08-04, 18:57
Bannlyst
Alternativt så skulle varje medlem själv kunna välja i kontrollpanelen om de vill att att deras antal inlägg skall vara synligt för alla.

Personligen bryr jag mig inte särskilt mycket.
Tror jag snittar 1 inlägg om dagen ungefär.

Möjligheten att starta ett nytt konto finns ju alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av apknullaren
För varje inlägg folk skriver så växer staken med ett par mm.

Alltså har du en riktigt liten kuk??!!
Citera
2008-08-04, 19:01
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Isåfall antar du att han är den enda personen som någonsin skulle ha det problemet på det här forumet? Självklart inte, du kanske hjälper massor med människor.
Ja kanske det men man vet aldrig.

I vilket fall som helst så ser jag inget negativt med att visa antalet inlägg.
Citera
2008-08-04, 19:14
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Vad är vitsen att se antal inlägg på ett forum?

Det enda det leder till är ju endast personangrepp?

Jävligt lustigt... på andra utländska forum så räknas man som n00b ju mindre antal inlägg man har

Varför inte göra som sweclockerrs? Slopa denna onödiga funktion?

Så blir folk mindre kåta på hur mycket andra skrivit

Men skyll dig själv som startar trådar varje gång muslimer, ett muslimskt land eller något som med nöd och näppe kan kopplas till muslimer nämns i media.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in