2008-08-08, 10:26
Bannlyst
Vitsen av att man kan se om någon "debattör" har många inlägg är ju att man då kan gå in och titta vad för slags inlägg denne har skrivit och därefter få sig en uppfattning om personen.
Citera
2008-08-08, 11:01
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Kanske indelning i klasser istället?

Goldmember (antal tusen inlägg + kanske tid som medlem?)
Silvermenber
Bronzemember

Ja eller..

Oskuld (0 inlägg)
Wannabie (0-99 inlägg)
Fb:are (100-14999 inlägg)
NÖRD (15000+)

Antalet inlägg ger ju viss status trots allt, vill man exempelvis blåsa någon på pengar eller sälja knark via pm så har man betydligt större chans att få napp om man har många inlägg än om man bara har några stycken
Citera
2008-08-08, 11:34
Medlem
Pseud0nyms avatar
Det är status att ha många inlägg
Citera
2008-08-08, 12:03
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Vad är vitsen att se antal inlägg på ett forum?

Det enda det leder till är ju endast personangrepp?

Jävligt lustigt... på andra utländska forum så räknas man som n00b ju mindre antal inlägg man har

Varför inte göra som sweclockerrs? Slopa denna onödiga funktion?

Så blir folk mindre kåta på hur mycket andra skrivit

Jag vill definitivt kunna se antalet inlägg. I regel när det kommer till långa trådar brukar jag filtrera vad jag ska läsa och ge mest uppmärksamhet åt dem med ett större antal inlägg, då de oftast har mer intressant inlägg från mina erfarenheter.

Kom över det. Inte är det väl så farligt att några snorungar kallar dig "no-lifer" för att du har ett högt antal inlägg?

/Teutonic Warrior
Citera
2008-08-08, 12:10
Medlem
Spår av nötters avatar
Jag tycker att det är helt okej med inläggsräknare.

Själv brukar min blick glida förbi antalet inlägg när någon har skrivit. Personer med många inlägg brukar ju faktiskt i överlag vara mer seriösa.
Ett påstående blir ju definitivt mer trovärdigt av någon med 4000 inlägg, än någon med 136 inlägg.

Sen finns det självklart en hel del användare med flera tusen inlägg, men som ändå inte kommer med vettiga saker. Och vice versa.

Jag hänger mycket i Cannabisforumet, och där finns det en del nybörjare. Många av de med 15 inlägg verkar vara 15 år gamla.

Det är bara så, man lär sig här på flashback. Har man många inlägg, så har man vart här länge, och då börjar man förstå hur det funkar.

Det känns också som de med tusentals inlägg är mer allmänbildade än användare med bara ett fåtal inlägg.
Senast redigerad av Spår av nötter 2008-08-08 kl. 12:15.
Citera
2008-08-08, 14:57
Bannlyst
Min åsikt i det hela är så att min uppfattning av en person som har postat mellan 1000 och 50 000 inlägg är väldigt insatt i forumet och en bra skribent, som dessutom är seriös i sina inlägg och besöker flashback dagligen eller fler gånger om dagen.

Möter jag en medlem som har postat 1-100 inlägg så ställer jag inte mig inte direkt positivt till den personen. Som någon annan sa. Kanske ställer TS en fråga och behöver hjälp så ser man att TS har postat 5 inlägg tidigare, då är man lite rädd för att TS ska ta bort sitt konto eller inte vara så delaktig längre i forumet.

Ett annat tips som jag kom på, kanske är dumt. Men att det finns en rad till under "antal inlägg" där står "varningar/avstägningar" då vet man även om personen är skötsam på Flashback eller om det bara är en sömngångare som förstör för oss andra. Bra eller dålig idé?
Citera
2008-08-08, 15:11
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Underklass.
Arbetarklass.
Medelklass.
Överklass.

Hahahah ja, fyfan vad perfekt!
Citera
2008-08-08, 15:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Jag hänger mycket i Cannabisforumet, och där finns det en del nybörjare. Många av de med 15 inlägg verkar vara 15 år gamla.

...och man vet att det är 50% chans att de inom någon vecka kommer bli avstängda för kranfiske .
Citera
2008-08-08, 15:32
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Jag vill definitivt kunna se antalet inlägg. I regel när det kommer till långa trådar brukar jag filtrera vad jag ska läsa och ge mest uppmärksamhet åt dem med ett större antal inlägg, då de oftast har mer intressant inlägg från mina erfarenheter.

Kom över det. Inte är det väl så farligt att några snorungar kallar dig "no-lifer" för att du har ett högt antal inlägg?

/Teutonic Warrior
Så, någon som postar en gång i månaden och då postar något jävligt bra skrivet jämfört med den som postar ordbajs och posthorar, så väljer du ordbajsaren?
Näe, jag läser det mesta, förutom folk man vet är idioter. Verkar ett inlägg bara spolas ner i toaletten så skiter jag oftast i det.
Citera
2008-08-08, 15:43
Medlem
Norrahammars avatar
Oj då!!
Man är visst en ovärdig debattör i detta forumet enligt många.
Men trots allt vet jag att folk som har betydligt mer inlägg än mig många gånger bara skriver skit.
För min del så skulle jag kunna ha tusental sinlägg, men som jag ser det så är det hemsk mycket upprepningar i många trådar till ingen nytta.
Se till att tillföra något nytt i tråden istället, för att skriva "jag håller med föregående" med mera.
Citera
2008-08-08, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrahammar
Oj då!!
Man är visst en ovärdig debattör i detta forumet enligt många.
Men trots allt vet jag att folk som har betydligt mer inlägg än mig många gånger bara skriver skit.
För min del så skulle jag kunna ha tusental sinlägg, men som jag ser det så är det hemsk mycket upprepningar i många trådar till ingen nytta.
Se till att tillföra något nytt i tråden istället, för att skriva "jag håller med föregående" med mera.
Jag håller med dig Norrhammar. Man ska inte klandra alla som dig. Det finns några guldkorn också för den delen. Har upptäckt många konstiga människor här inne som ligger uppe i snitt 2 000 inlägg och har postat skit hela tiden. Ingenting som har till nytta att göra kan jag säga
Citera
2008-08-08, 16:22
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
Min åsikt i det hela är så att min uppfattning av en person som har postat mellan 1000 och 50 000 inlägg är väldigt insatt i forumet och en bra skribent, som dessutom är seriös i sina inlägg och besöker flashback dagligen eller fler gånger om dagen.

Sedan så har vi postfnasken som är lite väl ambitiösa med sin count och ser till att scora fyrsiffrigt på misstänkt kort tid. Det brukar göra mig lite konfunderad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in