2008-08-04, 13:53
Medlem
taszhs avatar
Godagens. Sitter och gör lite låtar i programmet Guitar Pro (som ligger på min D hårddisk, om det spelar roll?) och blädrar igenom gamla låtar som jag har gjort.
När jag trycker på browse i programmet för att hitta mina gamla låtar så ligger de alltid i sortering efter namn. Jag skulle vilja ha dem efter när de senast var ändrade.

Jag har försökt att ändra den ordningen ett tag nu men den vill icke ge med sig.
Så hur gör jag? Någon som vet?

Det är en helt vanlig mapp...
Citera
2008-08-04, 14:13
Medlem
sepebarns avatar
Högerklicka och välj "Arrange icons by.. Modified". Om du vill att inställningen endast ska gälla den katalogen, välj "Remember earch folder's view settings" under Tools | Folder Options | View.
Citera
2008-08-04, 14:56
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepebarn
Högerklicka och välj "Arrange icons by.. Modified". Om du vill att inställningen endast ska gälla den katalogen, välj "Remember earch folder's view settings" under Tools | Folder Options | View.
Har ingen aning vad det blir på svenska menyer, men nu har jag iallafall lyckats att sortera efter namn när jag går in i mappen själv. Men när jag går in i mappen i Guitar Pro programmet så sorteras allt efter namn ändå...
Citera
2008-08-04, 14:59
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taszh
Har ingen aning vad det blir på svenska menyer, men nu har jag iallafall lyckats att sortera efter namn när jag går in i mappen själv. Men när jag går in i mappen i Guitar Pro programmet så sorteras allt efter namn ändå...

På svenska menyer blir det
Höger klicka och välja "sortera efter" och "ändrad"
Citera
2008-08-04, 15:01
Medlem
sepebarns avatar
Jag läste slarvigt, insåg inte att frågan handlar om programmet i sig. Beroende på hur det väljer att bläddra bland filerna kanske det inte ens går att sortera dem. Om programmet öppnar ett Windowsstandardfönster (likt Utforskaren) borde det ju gå att åtminstone sortera den listan precis som vanligt. Har du inga sorteringsmöjligheter om du klickar i fönstret "Öppna fil" eller det nu heter i programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in