2008-08-03, 15:29
Medlem
Vad anser flashback-användarna om försvarsmaktens deltagande i pridefestivalen?

Man har bland annat deltagit i paraden marscherandes i uniform.

http://www2.mil.se/sv/Nyheter/Nyheter-milse/Forsta-prideparaden-i-uniform/?from=headlines

Ytterligare ett steg mot den larvigaste försvarsmyndigheten i världen?
Ett bra sätt att visa upp ett nytt, positivt ansikte?
Bra?
Dåligt?

Kommentera !
Citera
2008-08-03, 15:32
Medlem
T-bone-s avatar
Orka bry sig säger jag, det är ju inget som gör försvaret sämre.

Däremot var det oroväckande många svarta baskrar där.
Citera
2008-08-03, 15:40
Medlem
Bush, George Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasma
Vad anser flashback-användarna om försvarsmaktens deltagande i pridefestivalen?

Vad för sorts sex folk har på sin fritid är förstås inget som angår försvarsmkten, i mitt tycke. Men hur i helvete kan försvaret aktivt stödja att personal deltar i uniform i en politisk manifestation av det här slaget?

Nej, fy fan. Om det är en allmän uppfattning inom försvaret att detta är OK så blir min (arga) reaktion att det kanske är dags att börja hoppas på att försvaret bokstavligen går på några minor i Afganistan. Fy fan vilket förfall.

Har dagens soldater och värnpliktiga blivit så pass PK-indoktrinerade att de i allmänhet stödjer detta???
Senast redigerad av Bush, George W 2008-08-03 kl. 15:45.
Citera
2008-08-03, 15:53
Medlem
1987s avatar
"Riktlinjen förtydligar det faktum att Försvarsmakten inte ser prideparader som politiska demonstrationer" - mil.se

Frågan är också hur hårt man måste blunda för att komma fram till det.

När vi ändå är inne på ämnet kan jag bjuda på en annan artikel.
http://www.aftonbladet.se/karleksex/hbt/article3015305.ab
Citera
2008-08-03, 15:57
Medlem
Maizers avatar
Dekadensen är nu fulländad
Citera
2008-08-03, 15:58
Medlem
sprithitlers avatar
Om försvaret inte anser att prideparaden är politik så måste det innebära att försvaret inte anser att något är politik om det inte är ren partipolitik, detta öppnar för stort användande avuniform i politisk verksamhet för försvarspersonal. Uniformerade Löjtnanter på vit makt festivaler till exempel.
Citera
2008-08-03, 16:06
Medlem
fnuskes avatar
Tycker väl i grunden att ens läggning skall vara en individuell sak men samtidigt så är ju just läggning hett stoft i andra länder i västvärlden. Bara bra att utmana de idealen iallafall.
Citera
2008-08-03, 16:18
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprithitler
Om försvaret inte anser att prideparaden är politik så måste det innebära att försvaret inte anser att något är politik om det inte är ren partipolitik, detta öppnar för stort användande avuniform i politisk verksamhet för försvarspersonal. Uniformerade Löjtnanter på vit makt festivaler till exempel.

Ja precis. Bögfestivalen är i högsta grad en politisk demonstration. Men kan man vinna billiga PR-poäng så kan man ju välja att skita i lagen och sin integritet.
Citera
2008-08-03, 16:19
Medlem
boba fetts avatar
Är det höjdpunkten (eller lågvattenmärket) på pk-samhället vi ser nu? Kan det verkligen bli värre?
Citera
2008-08-03, 16:34
Medlem
Bush, George Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1987
"Riktlinjen förtydligar det faktum att Försvarsmakten inte ser prideparader som politiska demonstrationer" - mil.se

Frågan är också hur hårt man måste blunda för att komma fram till det.

När vi ändå är inne på ämnet kan jag bjuda på en annan artikel.
http://www.aftonbladet.se/karleksex/hbt/article3015305.ab

Sluta omedelbart att posta den här sortens länkar. Du vill väl inte att jag skall dö i hjärtinfarkt vid 35-års ålder? Fy fan.
Citera
2008-08-03, 16:37
Medlem
W@ffens avatar
Jag tycker dagens svenska försvar mer än väl hör hemma i pridefestivalen. Tyvärr skall dock tilläggas.
Citera
2008-08-03, 16:43
Avslutad
Vad är det för sjukligheter som pågår? Hade någon i vårt förband ens fått tanken att hångla med någon annan i uniform så hade colonel aratyunyan kört en batong så långt upp i anus att man blivit sängliggandes i 2 veckor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in