2008-08-03, 16:49
Medlem
W@ffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Är det höjdpunkten (eller lågvattenmärket) på pk-samhället vi ser nu? Kan det verkligen bli värre?
Symptomen på förfallet avlöser varandra i allt högre fart och jag tror faktiskt att vi har nått eller åtminstone börjat närma oss krönet.
Citera
2008-08-03, 16:49
Bannlyst
Försvarsmakten ska alltid vara en opolitisk instans.

Vad medarbetarna gör på sin fritid bryr jag mig inte ett skvatt om. Men när de har på sig uniformen är dem soldater i den svenska försvarsmakten.

Och då ska för bövelen inte marschera i PRIDE under några omständigheter.
Den idioten som på fullaste allvar tror idag att PRIDE inte är en politisk manifestation borde göra som befälen säger "Gör om, gör rätt"
Citera
2008-08-03, 17:12
Medlem
Megahallons avatar
Man får väl hoppas att den fiende som väljer att invadera sverige har en sån otrolig bögskräck att de avstår angrepp.

Att bli tillfångatagna och våldtagna av fienden kanske inte är så kul.
Men detta kommer ju oxå vara till vår nackdel, då en del av våra soldater kanske ger sig lite för lätt...
Citera
2008-08-03, 20:04
Medlem
Neus avatar
tja, de vill väl inte att finländarna ska ha fördomar i onödan.
Citera
2008-08-03, 20:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Allt är galningarna i regering och riksdags fel, hade man inte dragit in anslagen hade inte försvaret ställt upp i Pridefestivalen. Det fattar ni väl att det är ett politiskt ställningstagande mot Jättebäbisen och hans rövarpack och ingenting annat.
När förvaret fått tillbaka sina anslag behöver man inte visa rumpan för statsmakten längre utan allt återgår till det normala igen.
Citera
2008-08-03, 20:44
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Försvarsmakten ska alltid vara en opolitisk instans.

Vad medarbetarna gör på sin fritid bryr jag mig inte ett skvatt om. Men när de har på sig uniformen är dem soldater i den svenska försvarsmakten.

Den idioten som på fullaste allvar tror idag att PRIDE inte är en politisk manifestation borde göra som befälen säger "Gör om, gör rätt"

Försvarmakten är politik i alla högsta grad, och kan inte per definition vara opolitisk. Därmed inte sagt att de skall ägna sig åt politik utanför deras uppgiftsområde.
Citera
2008-08-03, 20:48
Medlem
David Pruttons avatar
Ja, vad ska man säga?

Jag är tamigfan mållös!
Citera
2008-08-03, 20:59
Medlem
Stridspitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, vad ska man säga?

Jag är tamigfan mållös!
Så din avatar ljuger?
Citera
2008-08-03, 21:04
Medlem
NaturalSelectors avatar
Skrotta försvarsmakten säger jag bara, den är ju inte till någon nytta längre och man skäms bara för den.
Enbart i Sverige, gott folk.
Citera
2008-08-03, 21:51
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Hade någon i vårt förband ens fått tanken att hångla med någon annan i uniform så hade colonel aratyunyan kört en batong så långt upp i anus att man blivit sängliggandes i 2 veckor
Fast det om något låter ju homoerotiskt så det räcker och blir över...
Citera
2008-08-03, 22:48
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123

Och försvarsmakten slår fast att det inte är en politisk demonstration. Vad är då problemet?

Personligen tycker jag det är skitbra gjort av FM.
Citera
2008-08-03, 22:50
Medlem
de gör det för det är PK. Detta är helt fel sätt att se på HBO frågan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här