Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Tänker du likt mig att det här är lite av ett osäkert val då man hamnar i en form av mellangrupp - förutsatt att man inte kompletterar sina kunskaper sedan med programmering/ekonomi eller vad som nu passar en själv.
Vissa skolor t.ex. erbjuder ju endast kurser i Java, att tro att det ska räcka för att konkurrera med folk som t.ex. läst 120HP programmeringen är ju givetvis uteslutet. Frågan är just inom vad man egentligen konkurrerar?
Citat:
Ursprungligen postat av Algore
Precis. Det är väl lite det även jag är ute efter, mer information kring datavetenskap/systemvetenskaps position idag. En inblick från studerande inom detta ämne samt de som är ute i arbetslivet efter sagd utbildning vore informativt då det är väldigt vagt om det enligt mig. Computer Science är så vitt jag vet ekvivalent med datavetenskap som erbjuds här i Sverige, och CS är även en väldigt respekterad utbildning.
Jag har, som sagt, bara datavetenskap som en B-Plan, men om en datavetare/systemvetare kunde stiga fram vore det högst givande.

Har också tänkt på detta, och vill man (som jag) jobba som utvecklare, så tror jag att det krävs lite jobb på fritiden också, dvs. utveckla hemsidor/appar, för att dels ha någonting mer praktiskt att visa upp, men även för att bli duktig som programmerare. Jag tror inte att det räcker med det man lär sig i skolan, man brukar väl säga att det krävs 10 000 timmar för att bli "expert" inom något.
Vill man jobba som exempelvis projektledare eller någonting, så tror jag utbildningen räcker gott och väl.