2008-08-03, 11:44
Medlem
SinXs avatar
Tjo!

Har precis kopplat in två stycken bildskärmar till min dator. Dock får jag det inte att fungera som jag vill. Det som är lite unikt är att jag kör SLI. Två stycken 8800GTS kort (nya modellen). Dessa har tillsammans 4 DVI portar. Testade först att koppla in skärmarna till varsit kort, men då kunde inte Vista hitta den ena skärmen. Kopplade sedan båda skärmarna till samma kort och då hittade Vista också båda skärmarna. Den ena (nyare skärmen) identifierar Vista som "Samsung syncmaster" vilket är korrekt, medan den andra (äldre) skärmen identiferas som "Generic pnp monitor" I nVidias kontrollpanel hittar den dock båda skärmarna, och identifierar dem helt korrekt. Dock hittar jag ingenstans jag kan välja att jag vill använda båda två samtidigt.

I nVidias kontrollpanel kan jag ställa in vilken av skärmarna jag vill använda, men inte båda samtidigt. I Vistas bildskärmsinställningar hittar jag inte äns hur jag aktiverar den andra skärmen.

Hur får jag detta att funka? Behövs något externt program?
Citera
2008-08-03, 15:23
Medlem
SinXs avatar
Visade sig att det fungerade bra om man avaktiverade SLI. Dock är ju detta en total katastrof. Varför i hela friden fungerar det inte samtidigt som man kör SLI? Finns det någon lösning på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in