Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-02, 22:59
Medlem
Jag har för mig det. Stämmer det, och i så fall hur mycket?
Citera
2008-08-02, 23:00
Medlem
Ireqoms avatar
Ja är det inte så att microsoft är med och gör I-phone osv?
Jag har också för mig det men jag kanske är ute å cyklar?
Citera
2008-08-02, 23:18
Medlem
Alfaslangs avatar
Vet inte hur det ser ut nu, men för 5 år sen så låg det till såhär:

From Apple's 2003 SEC filing:

"In August 1997, the Company and Microsoft Corporation (Microsoft) entered into patent cross license and technology agreements. In addition, Microsoft purchased 150,000 shares of Apple Series A nonvoting convertible preferred stock ("preferred stock") for $150 million. These shares were convertible by Microsoft after August 5, 2000, into shares of the Company's common stock at a conversion price of $8.25 per share. During 2000, 74,250 shares of preferred stock were converted to 9 million shares of the Company's common stock. During 2001, the remaining 75,750 preferred shares were converted into 9.2 million shares of the Company's common stock."
Citera
2008-08-03, 00:19
Medlem
också funderat på det där.
Jag vet att MS köpte aktier i företaget när det låg illa till.. Undrar hur det ligger till med det idag.. Klart är iaf att MS gjorde en bra affär..
Sen ang Iphone.. Nej MS har inget med det att göra.. de är bara en aktieägare som alla andra..
Frågan är snarare hur det ser ut idag.. Varit väldigt tyst om det konstigt nog.
Citera
2008-08-03, 02:10
Medlem
Microsoft äger inga Apple-aktier längre och har absolut ingenting med iPhone att göra.

De aktier som det handlade om var dessa:

"At the 1997 Macworld Expo, Steve Jobs announced that Apple would be entering into a partnership with Microsoft to release new versions of Microsoft Office for the Macintosh as well as a US$150 million investment in non-voting Apple stock"

"Microsoft sold essentially all their shares of Apple around September 28, 2000"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in