2008-08-02, 17:27
Medlem
MrOaikis avatar
Jag tycker om all typ av mat. Hamburgare är inget undantag. Var anser ni att man äter Sveriges godaste hamburgare? Givetvis kan man med god skriva McDonald's, Burger King eller Max men i så fall kan man ju i ärlighetens namn inte ha smakat speciellt många burgare i Sverige än mindre i världen.

Jag tycker ingen burgare jag ätit i Sverige hållit så hög klass att jag tagits ur mitt sinnes fulla bruk och bara jublat. Men godast burgare har jag nog ätit på Texas Burger Co. i Stockholm, om än inte långt över mediokra.

När har jag då blivit fullständigt lyrisk och inte vetat vilken dag på veckan det är? När jag åt the "Six dollar burger with bacon and cheese" gjord på "100% sirloin beef". Den finns att köpa på en amerikansk kedja som heter 'Carl's Junior'. När jag åkte omkring i USA för några veckor sedan såg jag till att provsmaka så många olika hamburgare jag kunde. Att en kedja skulle ha de bästa, även om det på flera ställen stod att de vunnit diverse pris för sin hamburgare, var jag skeptisk till. Men... Herre min milde! Köttet är gjort på malen ryggbiff! Allt är perfekt på den här burgaren! På andra plats kommer ett ställe som heter "The Apple Pan" och deras hickory-burgare. The Apple Pan ligger i LA. På tredje plats skulle jag nog placera "The angus burger" på kedjan "Jack in a box".

Oaiki
Senast redigerad av MrOaiki 2008-08-02 kl. 17:57. Anledning: stavfel
Citera
2008-08-02, 17:32
Bannlyst
Det finns ett ställe här i Falkenberg vid namn "Burger Inn". De har de godaste hamburgarna jag någonsin har ätit. Seriöst.
Deras milkshakes är också grymt goda.
Citera
2008-08-02, 17:34
Medlem
byyys avatar
Hamburgarna på Bulls i halmstad är grymt goda! Men har inte mycket att jämföra dom med dock.
Citera
2008-08-02, 17:37
Medlem
tältpinnes avatar
Deli burger på Regeringsgatan, Presto på Lidingö och Levinsky's i Kistagallerian smäller höst i Stockholm anser jag. Vad det gäller resterande Sverige och Världen är det oklart, ätit en hel del goda burgare i NY vill jag minnas.
Citera
2008-08-02, 17:40
Medlem
Mandic!s avatar
Intressant tråd faktiskt. Jag brukar numera skippa MacDonalds och liknande ställen, då maten inte är så god. Det händer väl att man äter någonting där ibland eller så, men väldigt sällan. Max gör mycket goda hamburgare tycker jag. Speciellt Supremeburgaren med bacon. Angående Texas Burger Co. i Stockholm, menar du den som ligger utanför Stockholm, i Sickla? Osäker om den heter så, men något liknande iallafall. Mycket gott, rekommenderas!
Citera
2008-08-02, 17:49
Medlem
MrVici0uss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Intressant tråd faktiskt. Jag brukar numera skippa MacDonalds och liknande ställen, då maten inte är så god. Det händer väl att man äter någonting där ibland eller så, men väldigt sällan. Max gör mycket goda hamburgare tycker jag. Speciellt Supremeburgaren med bacon. Angående Texas Burger Co. i Stockholm, menar du den som ligger utanför Stockholm, i Sickla? Osäker om den heter så, men något liknande iallafall. Mycket gott, rekommenderas!

Yes, Texas burger Co ligger i Sickla, Nacka. Där har man jobbat
Hemskt goda Peppercorn burgare
Citera
2008-08-02, 17:59
Medlem
Husbögens avatar
Texas Burger i Kungshallen är bra, dock så har den blivit sämre sen dom bytte ägare och det nu är finniga fjortisar som gör maten. Men fritsen med barbequesås är så jävla gott.
Citera
2008-08-02, 18:04
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrVici0us
Yes, Texas burger Co ligger i Sickla, Nacka. Där har man jobbat
Hemskt goda Peppercorn burgare
Yes, stället är inte helt fel..
Aldrig smakat peppercorn burgare tror jag. Jag minns dock de här dubbla hamburgarna, 300 gram. Till det fick man mycket goda pommes och riktig barbeque sås. Hutlöst gott!
Citera
2008-08-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag tycker om all typ av mat. Hamburgare är inget undantag. Var anser ni att man äter Sveriges godaste hamburgare? Givetvis kan man med god skriva McDonald's, Burger King eller Max men i så fall kan man ju i ärlighetens namn inte ha smakat speciellt många burgare i Sverige än mindre i världen.

Jag tycker ingen burgare jag ätit i Sverige hållit så hög klass att jag tagits ur mitt sinnes fulla bruk och bara jublat. Men godast burgare har jag nog ätit på Texas Burger Co. i Stockholm, om än inte långt över mediokra.

När har jag då blivit fullständigt lyrisk och inte vetat vilken dag på veckan det är? När jag åt the "Six dollar burger with bacon and cheese" gjord på "100% sirloin beef". Den finns att köpa på en amerikansk kedja som heter 'Carl's Junior'. När jag åkte omkring i USA för några veckor sedan såg jag till att provsmaka så många olika hamburgare jag kunde. Att en kedja skulle ha de bästa, även om det på flera ställen stod att de vunnit diverse pris för sin hamburgare, var jag skeptisk till. Men... Herre min milde! Köttet är gjort på malen ryggbiff! Allt är perfekt på den här burgaren! På andra plats kommer ett ställe som heter "The Apple Pan" och deras hickory-burgare. The Apple Pan ligger i LA. På tredje plats skulle jag nog placera "The angus burger" på kedjan "Jack in a box".

Oaiki

Den bästa burgare jag ätit var på en "Carl`s Junior´" i Californien. Kommer inte ihåg namnet men det var en dubbelburgare av något slag och jag gjorde om det flera gånger för att vara säker..
Citera
2008-08-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Det finns ett ställe här i Falkenberg vid namn "Burger Inn". De har de godaste hamburgarna jag någonsin har ätit. Seriöst.
Deras milkshakes är också grymt goda.

Bara att hålla med. När det gäller Sverige så har dom klart bäst burgare med störst utbud.
Citera
2008-08-02, 20:50
Medlem
Peppar på torsgatan har utsökt hamburgare.
Citera
2008-08-02, 20:59
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Peppar på torsgatan har utsökt hamburgare.

Aja, de är väl inte mer än mediokra restaurangburgare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in