2010-08-19, 12:44
Medlem
z7s avatar
Vem fan kollar färgen på avföringen?
Citera
2010-08-19, 14:19
Medlem
Dr.TobiasFunkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z7

Att studera sin egen avföring är något som alla borde göra!
Citera
2010-08-19, 14:20
Medlem
Krukmakarns avatar
Exakt!
Citera
2010-08-19, 15:28
Medlem
När det känns galet det som kommer ut finns det chans/risk att jag tar en titt ned i toan för att se vad fanken det var som kom ur mig. Vanligen är det brunt måste jag medge.. ja, aldrig någon annan färg än olika grader av brunt. Från beigt till mörkmörkbrunt.
Citera
2010-09-13, 20:09
Medlem
En fråga på ämnet, när jag ätit bladspenat och senare bajsat har det visat sig att jag skitit spenaten rakt ut, dvs. min avföring består av spenat som färgats brun, med lite annat kladd. Idag bajsade och fick i toalettstolen syn på två större gröna bitar, som måste varit äpple för det är det enda gröna jag ätit idag. Vad fan beror detta på? Är det lönt att jag äter grön frukt eller grönsaker när jag skiter ut det direkt?

Edit: Kan ju lägga till att jag lagt om min kost och försöker gå ner i vikt genom färre kolhydrater och mer protein.
Citera
2010-09-14, 00:22
Bannlyst
haha när jag var i Ayia Napa och drack en jävla massa alkohol, käkade McDonalds varje dag och käkade majskolv då sket jag grönt....
Citera
2010-09-26, 03:11
Medlem
g00dstuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z7
jag. Mums.
Citera
2012-02-24, 14:21
Medlem
Fan har skitit grönt i 3 dagar nu, mörkgrönt! Jag har ingen dålig kost och har inte druckit alkohol på 3 veckor. Men jag har tagit såna kosttillskott typ Multivitamin Sport eller vad dom hette, har dock slut på dom nu i 2 dagar, men sket för 30minuter sedan och då var det typ mörkgrönt. Äter aldrig micromat etc, utan är hemlagat typ kött kyckling fisk och inte mycket grönsaker alls. Suttit och funderat på om jag ätit nåt skumt men det har jag inte! Järnbrist?
Citera
2012-02-24, 17:11
Medlem
W.Houstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunkerking
Fan har skitit grönt i 3 dagar nu, mörkgrönt! Jag har ingen dålig kost och har inte druckit alkohol på 3 veckor. Men jag har tagit såna kosttillskott typ Multivitamin Sport eller vad dom hette, har dock slut på dom nu i 2 dagar, men sket för 30minuter sedan och då var det typ mörkgrönt. Äter aldrig micromat etc, utan är hemlagat typ kött kyckling fisk och inte mycket grönsaker alls. Suttit och funderat på om jag ätit nåt skumt men det har jag inte! Järnbrist?
Diarrér?
Citera
2012-02-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunkerking

Jag hade tydligen grön avföring som bebis då jag blev undernärd, men det låter ju onekligen inte som fallet här.
Citera
2012-02-24, 20:40
Medlem
Luftwaffels avatar
Min tanke går till clostridieangrepp.

Luktade avföringen konstigt också?

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/clostridium-difficileinfektion/
Citera
2012-02-24, 21:19
Medlem
W.Houstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftwaffel
Min tanke går till clostridieangrepp.

Luktade avföringen konstigt också?

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/clostridium-difficileinfektion/
Mina tankar gick också åt det hållet, men är ju inte så troligt utan föregående antibiotikabehandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in