2008-08-02, 15:00
Medlem
krullboddens avatar
Rakt på sak , Imorse var jag inne på toaletten för att ge den sin dagliga dos. Den närmsta veckan har mestadels blitt supa o micro mat. Att pressa ut det här monstret var ingen match utan det gick som alltid, bra. Jag greppar ca 1meter toalettpapper för att börja rengöringen i anus. När jag har dratt första draget så upptäcker jag att pappret är grönt! Jag var tvungen att resa mig upp o titta ner i toaletten, och mycket sant... En grön korv. Vad an detta?
Citera
2008-08-02, 15:51
Medlem
swedems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krullbodden
Rakt på sak , Imorse var jag inne på toaletten för att ge den sin dagliga dos. Den närmsta veckan har mestadels blitt supa o micro mat. Att pressa ut det här monstret var ingen match utan det gick som alltid, bra. Jag greppar ca 1meter toalettpapper för att börja rengöringen i anus. När jag har dratt första draget så upptäcker jag att pappret är grönt! Jag var tvungen att resa mig upp o titta ner i toaletten, och mycket sant... En grön korv. Vad an detta?

Testa med mindre supa...
Citera
2008-08-02, 15:58
Medlem
NiCTiMs avatar
mm man kan ju undra om TS var nykter när han sket?
Citera
2008-08-02, 16:20
Bannlyst
Du har kanske käkat blåbär?
(Allvarligt, alltså)

Jag har själv ringt sjukvårdsupplysningen i ren panik och skrikit att mitt bajs är grönt. Hon bläddrade som satan i kataloger och knappade på datorer, men kunde inte hjälpa mig. Kom sedan på att det var på grund av blåbärsgodiset!

Citera
2008-08-02, 18:40
Medlem
krullboddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Du har kanske käkat blåbär?
(Allvarligt, alltså)

Jag har själv ringt sjukvårdsupplysningen i ren panik och skrikit att mitt bajs är grönt. Hon bläddrade som satan i kataloger och knappade på datorer, men kunde inte hjälpa mig. Kom sedan på att det var på grund av blåbärsgodiset!

Jag har satt i mig en blåbärsrem i veckan men kan det verkligen ha påverkat det här gröna monstret?
Citera
2008-08-02, 18:59
Avslutad
Det fick jag också, när jag var i Thailand. Antar att det beror på maten!
Citera
2008-08-02, 20:07
Medlem
krullboddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Det fick jag också, när jag var i Thailand. Antar att det beror på maten!
Aa det har blitt mycket micro mat, den närmsta veckan.
Micro-mat innehåller väll inte speciellt mycket näring, det måste va det som har påverkat det?
Citera
2010-04-29, 10:51
Medlem
Har man ätit blåbär så kan det väl bli mörkare färgat och inte ljusare eller grönt!?

Att det får en grön eller gul färg brukar bero antingen på att det gått för snabbt genom tarmen eller att det är knas i tarmfloran. Ditt drickande och micromaten är nog hela förklaringen i det här.
Vid magsjuka är grön och gul avföring inget konstigt!!
Citera
2010-04-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krullbodden
Aa det har blitt mycket micro mat, den närmsta veckan.
Micro-mat innehåller väll inte speciellt mycket näring, det måste va det som har påverkat det?
Mikron påverkar INTE näringsinnehållet på annat sätt än annan matlagning gör. Det kan falla ut som att mikron är skonsammare men även tuffare mot en del vitaminer som kan reduceras vid tillagning. generellt kan man säga att mikron oftast bevarar aningen mer c-vitamin än om man kokar grönsaker vatten vill jag minnas.

Andra näringsämnen som salter, proteiner och dylikt påverkas inte alls!

ed: ÄHHH, fasiken - vafan grävs en så här gammal trå upp för!!! Ge er. Jag låter det ovan stå men det kunde gott varit osagt i denna tråd
Citera
2010-04-30, 00:24
Medlem
Fick likadant nyss, fick panik visste inte vad jag skulle göra så upp med flashback och söka :P. Men det verkar ju inte vara något farligt men kommer nu ihåg att jag satte i mig en blåbärs rem idag så gissar att det var den då.
Citera
2010-05-16, 19:43
Medlem
Har för mig att det är ett tecken på att maten har passerat kroppen (för?) snabbt. Kan kanske bero på någon obalans i tarmen som gör att maten inte stannar kvar.
Citera
2010-08-16, 19:36
Medlem
KVGs avatar
säger sig självt supa och skräpmat är ingen bra kombination för toalettvattnet men för magen är det mycket bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in