2014-03-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Provet brukar bestå av ett antal frågor där du kan kryssa i olika svarsalternativ, ungefär som "Testa dig själv". Ibland är provet på tid, och ibland inte. Dom proven som jag har gjort har varit lätta.

Angående inlämningsuppgifterna så får man frågor där man behöver jobba lite mer jämförts med proven. I matten så måste du ju redovisa hur du räknar. I andra ämnen kan det behövas långa svar på frågorna (har själv skrivit nån A4-långt svar på vissa frågor).

Ett tips är att inte öppna proven och uppdragen på sista dagen. Det är ju meningen att det ska vara klart på inlämningsdagen! Jag har suttit och försökt göra uppdrag som tagit mig flera dagar, risken är ju att du hamnar efter om du börjar sent om uppdragen visar sig vara svåra.

Finns en tråd som handlar om Hermods här.

https://www.flashback.org/t718068

Tack! Hjälpte verkligen
Citera
2014-03-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassol
Någon som har gjort prov i Kemi 1? mvh

bump på den här,

Någon som haft Muntliga i Kemi 1 med Bengt som lärare?
Citera
2014-03-12, 20:32
Medlem
Matteproven brukar också frågor där man bara ska skriva svar.

Det är viktigt att du inte glömmer skriva enhet.
Citera
2014-03-13, 16:04
Medlem
Hej jag läser just nu rätten och samhället. Har även fått (fyra!!) nya jobb.
Skulle underlätta väldigt mycket om någon har frågorna till uppdrag 1 då det är väldigt mycket just denna vecka, håller även på att flytta.
Om jag vetat att det skulle bli så här mycket på övriga plan så hade jag nog läst distans efter sommaren!

Jättetacksam om någon kan hjälpa mig.
Citera
2014-03-15, 13:34
Medlem
Skulle någon vänlig själ kunna lägga upp frågorna från samhällskunskap 2, uppdrag 2?

Mvh
Citera
2014-03-18, 18:20
Medlem
Har min muntliga examination i Matte 3 i veckan, riktigt nervös.
Vad kan jag förvänta mig för frågor?

Är det väldigt basic eller mer ingående som att tillexempel beräkna areor med hjälp av integraler?
Citera
2014-03-19, 00:29
Medlem
Hej! En fråga till er som gjort muntliga examinationer!
Är det frågorna i uppdragen som är det viktigaste, det som kommer frågas om, eller är det hela kursen? För kan man få frågor på hela kursen måste man ju praktiskt taget kunna hela boken utantill...Någon som vet? Jag syftar mest på de kurser jag läser, Filosofi och Natur A
Citera
2014-03-19, 02:31
Bannlyst
Vad tycker ni om den webbaserade delen?
Citera
2014-03-19, 08:05
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cest.pas.fini

Är det väldigt basic eller mer ingående som att tillexempel beräkna areor med hjälp av integraler?

Citat:
Ursprungligen postat av EAJ
Hej! En fråga till er som gjort muntliga examinationer!
Är det frågorna i uppdragen som är det viktigaste, det som kommer frågas om, eller är det hela kursen? För kan man få frågor på hela kursen måste man ju praktiskt taget kunna hela boken utantill...Någon som vet? Jag syftar mest på de kurser jag läser, Filosofi och Natur A

Enligt vad som framkommit i tråden, samt min egen erfarenhet, verkar frågorna och deras svårighetsgrad variera beroende på ämne, lärare, om läraren gillar eller ogillar dig (och därmed ger dig lättare eller svårare frågor) etc...
Självklart kan man få frågor på hela kursen, och ja, det förutsätts att man åtminstone i stora drag kan hela boken.

Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
Vad tycker ni om den webbaserade delen?

Jag skiter fullständigt i Novo nuförtiden, deras "studieguider" är ett fullständigt slöseri med tid. Bättre att lägga den tiden som skulle gått åt till att tröska igenom deras illa stavade och grammatiskt suspekta texter på att ögna igenom boken en extra gång...
Citera
2014-03-19, 08:16
Medlem
Någon som har info om hur muntliga i Kemi 1 går till? vad för frågor som ställs?
Citera
2014-03-19, 11:22
Medlem
wickedgayblogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cest.pas.fini

Gjorde en munta i matte 3 för inte alls så länge sedan och har kvar mina uträkningar sedan dess, hade AF som lärare.

Vi gick igenom sex frågor varav lite handlade om sinussatsen, teckenscheman och derivator, två handlade om integraler, så jag tycker du ska se till att det sitter Vad har du för lärare?
Citera
2014-03-19, 20:13
Medlem
MorotsApas avatar
Säkert redan frågats detta, men är det alltså så att jag kan plugga upp flera gymnasiebetyg där, för att sedan använda mig av som konkurrensmedel för akademiska studier?

Jag vill inte läsa in något nytt utan enbart höja mig i några ämnen, väldigt många.

Jag trodde att enda möjligheten var att göra en enda prövning på komvux, som är väldigt sällan.

Men jag kan alltså läsa kursen på distans via Hermods, gör provet där (och inte via kommunen) och kan tillgodoräkna mig det i gymnasiebetyget sen?

Eller är det så att man bara kan gå själva kursen där, och få undervisning men att prövningen görs hos kommunen?

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in