Citat:
Ursprungligen postat av
whatifgodseesyou
Du kommer få få frågor om If-satser och While-loopar till stor del. Du ska även förklara skillnaden mellan en Do-While och While loop. Du får bilder på skärmen på slutuppgiften som är programmera kod, den mycket välkända "Bussen". Och då ska du förklara din kod, vad vissa stycken i koden gör. Kan även tillägga att den muntliga vägs in emot dina koder, så det är koderna du bör ha lagt mest krut på och inte ME, du får inte betyg rakt av som i andra kurser heller utan efter ME så går läraren igenom dina koder och ser vilka kriterier dom når till och sätter betyget 2-4 dygn senare.
Här är det även väldigt bra att påpeka att fusk kommer uppenbara sig om du får svårt att förklara vad koden gör i din slutuppgift, du behöver inte veta vad varje punkt gör, utan se till att du har koll på dem olika satserna främst Do-While och While, vad som är skillnaden. Samt For-Each så kommer du klara ME utan problem.
//
Grymt, tack så mycket för hjälpen!
Jag har fått mellan A-C på mina uppgifter så så länge jag kan redogöra för min buss-kod (vilket jag gjort redan i projektutvärderingen) samt har koll på do while, while och if och else borde jag vara safe?