2020-11-10, 07:46
Medlem
Någon som gjort Geografi 2, tänker på uppdragen, hur dom är upplagda?
Jag vet bara att det är fortsättningen på Geo1 men mer djupgående.
Är det i övrigt någon som behöver hjälp med nedanstående så är det bara att hojta till.

Programmering 1
Datorteknik 1a
Datorteknik 1b
Nätverksteknik
Dator & Nätverksteknik
Geografi 1
Historia 1a
Historia 1b
Svenska 1
Citera
2020-11-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassol
Ha kvar honom. Hade muntliga i fysik 2 för en vecka sen med honom. Han kör bara teori. vad är ström? vad är induktion? osv osv.

jag skulle vara jätte tacksam om du kan få kontakt med mig jag har prov med Andreas och vill gärna fråga vad fick du för frågor för fysik 2?
Citera
2020-11-11, 11:05
Medlem
Är det någon som har gjort den muntliga examinationen i kursen Samhällskunskap 2 och kan berätta lite kortfattat vad som tas upp? Har den imorgon och är så himla nervös :(
Citera
2020-11-11, 16:50
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Du kommer få få frågor om If-satser och While-loopar till stor del. Du ska även förklara skillnaden mellan en Do-While och While loop. Du får bilder på skärmen på slutuppgiften som är programmera kod, den mycket välkända "Bussen". Och då ska du förklara din kod, vad vissa stycken i koden gör. Kan även tillägga att den muntliga vägs in emot dina koder, så det är koderna du bör ha lagt mest krut på och inte ME, du får inte betyg rakt av som i andra kurser heller utan efter ME så går läraren igenom dina koder och ser vilka kriterier dom når till och sätter betyget 2-4 dygn senare.

Här är det även väldigt bra att påpeka att fusk kommer uppenbara sig om du får svårt att förklara vad koden gör i din slutuppgift, du behöver inte veta vad varje punkt gör, utan se till att du har koll på dem olika satserna främst Do-While och While, vad som är skillnaden. Samt For-Each så kommer du klara ME utan problem.

//
Grymt, tack så mycket för hjälpen!
Jag har fått mellan A-C på mina uppgifter så så länge jag kan redogöra för min buss-kod (vilket jag gjort redan i projektutvärderingen) samt har koll på do while, while och if och else borde jag vara safe?
Citera
2020-11-11, 20:33
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kgdroftoxgl
Är det någon som har gjort den muntliga examinationen i kursen Samhällskunskap 2 och kan berätta lite kortfattat vad som tas upp? Har den imorgon och är så himla nervös

Jag håller på med uppdrag 3 nu och kommer sedan boka examination så du får gärna skicka ett PM till mig efter imorgon

Lycka till!
Citera
2020-11-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kgdroftoxgl
Är det någon som har gjort den muntliga examinationen i kursen Samhällskunskap 2 och kan berätta lite kortfattat vad som tas upp? Har den imorgon och är så himla nervös

Min examination varade 20 minuter och jag fick bara frågor från uppdragen. Hade läraren Anders B som var jättebra och det var som ett "samtal", inte frågor - svar.
Hoppas att du har samma lärare!
Stort lycka till! 😀
Citera
2020-11-13, 13:01
Medlem
Tja, är det någon som haft muntlig examination i fysik 1a som vill berätta vad för slags frågor/uppgifter som togs upp?
Citera
2020-11-14, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReverendBizarre
Grymt, tack så mycket för hjälpen!
Jag har fått mellan A-C på mina uppgifter så så länge jag kan redogöra för min buss-kod (vilket jag gjort redan i projektutvärderingen) samt har koll på do while, while och if och else borde jag vara safe?

Exakt, det där kommer du klara fint ska du se.
Citera
2020-11-15, 01:46
Medlem
Jag har läst Naturkunskap A enligt gamla systemet. Hade nu tänkt läsa upp Naturkunskap 2. Måste jag då läsa Naturkunskap 1a2 först? Det är så jag uppfattat det. Blir alltså 150 jävla poäng för att erhålla samma kompetens som i det gamla systemet var 100 (endast NK B).

Någon med koll?
Citera
2020-11-15, 18:07
Medlem
Hejsan!

Undrar om någon har läst företagsekonomi 1 och har kvar sina uppdrag?
Är på uppdrag 4 nu och har fastnat lite med bokföringen.

Hade verkligen uppskattats!
Citera
2020-11-16, 18:22
Medlem
Soeur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Någon som gjort Geografi 2, tänker på uppdragen, hur dom är upplagda?
Jag vet bara att det är fortsättningen på Geo1 men mer djupgående.
Är det i övrigt någon som behöver hjälp med nedanstående så är det bara att hojta till.

Programmering 1
Datorteknik 1a
Datorteknik 1b
Nätverksteknik
Dator & Nätverksteknik
Geografi 1
Historia 1a
Historia 1b
Svenska 1

Jag har läst geografi 2, vill du ha uppdragen skickade till dig?
Citera
2020-11-19, 14:28
Medlem
Funderar på att läsa upp matematik 2a. Vad är det här i listan, egentligen?

https://pub.mediapaper.se/76e327b9-3...33f18c#page=15

"Matematik Tester", "Test inför Ma2a/2b". Är det något man också måste ta sig an om man ska läsa mateematik 2a, eller är det någon sorts frivilligt test för att se hur jävla dålig man är i nuläget? Deras hemsida är i övrigt keff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in