2017-02-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzzzie92
Jag har läst följande kurser om någon behöver hjälp med något:

Administration 1
Filosofi 1
Företagsekonomi 1
Geografi 1
Historia 1b
Ledarskap och organisation
Marknadsföring
Naturkunskap 1b
Psykologi 1
Psykologi 2a
Psykologi 2b
Religionskunskap 1
Samhällskunskap 1b
Sociologi
Spanska 1

Vilken lärare är det i psykologi 2a? Är det lätt att få A i betyg? Var läraren tydlig när det gällde uppsatser och vad som behövdes för högre betyg? På muntliga examinationen tog läraren upp frågor som faktiskt funnits i uppdragen? Vad fokuserade läraren på för frågor i muntliga examinationen? Tacksam för svar!
Citera
2017-02-28, 23:00
Medlem
Ågren...

Hej. Jag ska söka universitetsutbildning nu till våren och det lutar mycket åt en ingenjörsutbildning. Men nu på senare tid har jag blivit mer och mer intresserad av att läsa juridik. Sista sekund så här.. Men dock har jag inte Samhällskunskap 1b2 eller Historia 1b2, så nu undrar jag hur svår dessa är? Kan man klara dem på 5 veckor samtidigt som jag pluggar 100%?

I så fall så borde jag ju hinna att få behörighet innan sista kompletteringsdagen för VT2017? Kurserna startar 2017-04-24..
Citera
2017-03-07, 11:58
Medlem
Nån som sitter på uppdragen till naturkunskap 1a2 och naturkunskap 2? Kursen har inte börjat ännu men jag skulle vilja börja skriva.
Citera
2017-03-07, 23:09
Medlem
Om jag plöjer igenom uppdragen snabbt som fan, och är klar på två veckor istället för 5v, kan jag redan då boka in en muntlig examination? Eller måste man gå dessa 5v/kurs?

Mvh
Citera
2017-03-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Om jag plöjer igenom uppdragen snabbt som fan, och är klar på två veckor istället för 5v, kan jag redan då boka in en muntlig examination? Eller måste man gå dessa 5v/kurs?

Mvh

Du kan plöja igenom kursen så fort du vill. När du har klarat av 75% av kursen (tror jag det är) så kan du boka examination. Så om det tex är 4 uppdrag i kursen så kan du boka examination när du skickat iväg ditt 3e uppdrag. Det har inte spelat någon roll med tiden för mig i alla fall. För ett tag sedan läste jag en kurs som var satt på 5 veckor på 3 veckor istället och det var inga problem
Citera
2017-03-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christina76
Du kan plöja igenom kursen så fort du vill. När du har klarat av 75% av kursen (tror jag det är) så kan du boka examination. Så om det tex är 4 uppdrag i kursen så kan du boka examination när du skickat iväg ditt 3e uppdrag. Det har inte spelat någon roll med tiden för mig i alla fall. För ett tag sedan läste jag en kurs som var satt på 5 veckor på 3 veckor istället och det var inga problem

Okej tack för snabbt svar!
Citera
2017-03-08, 21:16
Medlem
Håller på med Engelska 6 just nu, modul 2 och fattar nada, nån som kan kopiera sin text på första uppgiften? 😉
Citera
2017-03-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMPnola
Håller på med Engelska 6 just nu, modul 2 och fattar nada, nån som kan kopiera sin text på första uppgiften? 😉

Är det denna uppgift du vill ha hjälp med? (Uppdrag 2 fråga 1):
"Choose ONE of the following three writing assignments to the texts Meet Mark *and Meeting Mr Darcy in Blueprint."
Citera
2017-03-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christina76
Är det denna uppgift du vill ha hjälp med? (Uppdrag 2 fråga 1):
"Choose ONE of the following three writing assignments to the texts Meet Mark *and Meeting Mr Darcy in Blueprint."

yes
Citera
2017-03-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMPnola
yes

Man ska välja en av de tre alternativen att skriva om. Jag valde den sista, att skriva i dagboken. Jag skickar ett PM hur jag la upp det!
Citera
2017-03-09, 16:05
Medlem
Har någon här skrivit de nationella provet i Svenska 3?
Citera
2017-03-09, 22:34
Medlem
Hej på er alla!

Läser biologi 1 och kemi 1 via hermods just nu, är i princip klar med uppdrag 2 nu, har alltså bara 1 uppdrag kvar.

1. När borde jag boka in muntliga examinationen? Redan nu?
2. Får man göra om den?
3. Vad händer om man blir klar efter ens studieplan?
4. Vad för typer av frågor fick ni på muntliga examinationen? Hur pass djupt/brett svar vill dom ha?
Jag känner jag är bäst på att svara på frågor i skrift där jag hinner tänka och formulera mig.

Tacksam för alla svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in