2008-08-01, 10:30
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Du menar att du ska byta kön också?

EDIT: Sen som fan..

Det går inte BYTA ett kön, däremot kan man KORRIGERA ett kön, man är det kön man är född med, INTE FYSISK utan psykiskt
2008-08-01, 10:32
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Ja, jag har tyvärr inga tips på den fronten, hur som helst så hoppas jag innerligt att du dokumenterar det och lägger upp det på ogrish

Om jag lyckas i karriären så kommer detta 100% bli av, en dokumentär blir det dock aldrig, skulle väcka för mycket ilska bland folk som inte förstår..

Jag kommer helt enkelt säga att jag blev av med mina lemmar via en bilkrock!
2008-08-01, 10:33
Medlem
redbean87s avatar
Förresten, tror ni att MGB vet mer om kirurgi och dylikt som rör det här ämnet?

Tycker Flashback om något ställe borde kunna hjälpa till att kunna ge tips om vart man kan vända sig om det här..
Senast redigerad av redbean87 2008-08-01 kl. 10:36.
2008-08-01, 10:59
Medlem
Krill_78s avatar
Detta är ju helt enkelt inte klokt, vill du på fullaste allvar amputera två av dina lemmar + ett öga för att det skulle passa dig estetiskt rent mentalt och för att det skulle få dig att må bättre?

Men plz... jag såg att du undanbad kommentarer likt denna men visst finns det en anledning till att du postar här också?

Min rekommendation: Besök en annan doktor i stället, få mediciner, och fortsätt ditt Manga-målande efter det. Vem vet kanske blir ännu bättre då, när det kommer till ögat kan du ha en lapp, det ser rätt coolt ut.
2008-08-01, 11:02
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krill_78
Detta är ju helt enkelt inte klokt, vill du på fullaste allvar amputera två av dina lemmar + ett öga för att det skulle passa dig estetiskt rent mentalt och för att det skulle få dig att må bättre?

Men plz... jag såg att du undanbad kommentarer likt denna men visst finns det en anledning till att du postar här också?

Min rekommendation: Besök en annan doktor i stället, få mediciner, och fortsätt ditt Manga-målande efter det. Vem vet kanske blir ännu bättre då, när det kommer till ögat kan du ha en lapp, det ser rätt coolt ut.

Läs på lite om BIID & Transexualism innan du yttrar dig, det är komplicerade ämnen som ingen människa ska prata om, om inte personen i fråga kan mycket om det psykiska inom ämnena.

Ingen person kan förstå innebörden av BIID eller Transexualism utan att ha läst om den psykiska anledningen!

BTW: BIID = Body Integrity Identity Disorder
Senast redigerad av redbean87 2008-08-01 kl. 11:07.
2008-08-01, 11:13
Medlem
Krill_78s avatar
Jag har läst om BIID men det faktum att du påtalar det gör att det känns som om du använder "Disordern" för att rättfärdiga den kittlande tanken. Vad har en arm och ett ben gjort dig för ont. Det känns som om ditt stundande könsbyte kanske räcker en bit, mao ta det i rätt ordning för att se om du blir tillfredsställd.
2008-08-01, 11:15
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krill_78
Jag har läst om BIID men det faktum att du påtalar det gör att det känns som om du använder "Disordern" för att rättfärdiga den kittlande tanken. Vad har en arm och ett ben gjort dig för ont. Det känns som om ditt stundande könsbyte kanske räcker en bit, mao ta det i rätt ordning för att se om du blir tillfredsställd.

Absolut, tänker inte hoppa in i något jag kan ångra..
Ska se hur min könskorrigering gör med mina tankar först!
Är jag nöjd då så är jag nöjd ^^
2008-08-01, 18:05
Medlem
Optimuss avatar
Det gick ju en sen repris av Outsiders i förrgår där det var med en snubbe som ville amputera sitt ena ben. Riktigt weird att känna att ens ben inte tillhör ens kropp liksom...

Har du sökt något om det i övrigt? Alternativt gå in på Kanal 5-hemsidan och kolla efter det där Outsiders-klippet.
2008-08-01, 19:47
Medlem
rullkragens avatar
Vad är nu detta ?

Tjenis !

Första frågan är hur gammal är du , ja på riktigt ?
Andra frågan är har du problem med droger ?
Tredjefrågan är har du psykiska problem ?
Och fjärde frågan är ännu en gäng skämtar du med oss ?

Det finns ingen vettig människa i hela världen som skulle vilja mista en kroppsdel!
Du får ha vilka argument du vill,. Men ingen tror på det!

Skulle du mot förmodan mena alvar med dina tankar så behöver du gå igenom det med en psykiatriker först.
Du kommer att ångra dig om något år var så säker!

Inte ens könsbyte skall du tänka på, du bör först komma under fond med dig själva.
Sluta med sådant här trams och var nöjd med dig själva !
2008-08-01, 19:57
Medlem
Såg en dokumentär för nåt år sen om just detta. Sjukaste jag sett. var en snubbe som ville bli av med sitt ena ben så mycket att han la sig i en isvak med det så de fick akutamputera det..

Jag tycker man är sjuk i huvudet på ett eller annat sätt om man frivilligt vill bli av med armar och ben, men det är bara min åsikt. Könsbyte, visst.. Det kan jag ha viss förståelse för. Men när jag läser sånt här undrar jag vart fan världen är påväg...

No offense, men finns det inget vettigare att lägga energi/pengar på..? Skicka pengarna till krigsoffer istället som mot deras vilja blivit av med armar och ben och hjälp dom, istället för att lägga dom på sånt här strunt.

Människor ska ha 2 armar och 2 ben, punkt slut. Och vart du nu kan ha fått det ifrfån att det skulle vara snyggt med ett öga, det vette fanken..
2008-08-01, 20:10
Medlem
Är ganska säker på att bör kontakta en plastikkirurg om du vill ta bort någon kropsdel, däremot vet jag inte hur många som faktiskt vill göra en sådan operation på dig.
2008-08-01, 20:20
Medlem
William Hainess avatar
Tror faktiskt ingen plastikkirurg i Sverige skulle gå med på det - då måste man nog söka sig till tvivelaktigare världsdelar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in