2008-10-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbean87
Ett par saker till:
Min Transexuella utredning kostar er skattebetalare 1.500.000 kr
Alla mina möten med utredare och psykologer i mitt liv ligger runt 350-400.000 kr
Om jag skulle operera bort delarna jag vill ha bort; ytterligare ca. 8.000.000 kr under min livsstid

Totalt kostar utredningen och operationerna dom där 1,5 melonerna du skriver om, max, sen är det klart.

Hormonerna för resten av livet är billiga. Någon tusenlapp eller två om året beroende på om du ska köra piller, plåster eller injektioner.
Senast redigerad av Pumpferhuhne 2008-10-20 kl. 09:22.
2008-10-20, 10:05
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
Totalt kostar utredningen och operationerna dom där 1,5 melonerna du skriver om, max, sen är det klart.

Hormonerna för resten av livet är billiga. Någon tusenlapp eller två om året beroende på om du ska köra piller, plåster eller injektioner.

Precis, det var därför jag inte skrev mer än 1.5 mille..

Hormoner kostar 1000 kr var 5:e-6:e VECKA och jag får injektioner, så det blir ca 8000 kr om året?
2008-10-20, 10:18
Medlem
Citat:
Precis, det var därför jag inte skrev mer än 1.5 mille..

Hormoner kostar 1000 kr var 5:e-6:e VECKA och jag får injektioner, så det blir ca 8000 kr om året?

Det låter ovanligt mycket, vilka hormoner får du (namnet på läkemedlet då alltså) ?

I Vilket fall som helst kommer du inte upp i 8 miljoner för resten av livet om du nu kostar 8000 om året. Om vi räknar med att du är runt 20 och lever till du är 80 så blir det en halv miljon.
Senast redigerad av Pumpferhuhne 2008-10-20 kl. 10:21.
2008-10-20, 10:33
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Det låter ovanligt mycket, vilka hormoner får du (namnet på läkemedlet då alltså) ?

I Vilket fall som helst kommer du inte upp i 8 miljoner för resten av livet om du nu kostar 8000 om året. Om vi räknar med att du är runt 20 och lever till du är 80 så blir det en halv miljon.

Snackar om stympningen fortfarande = 8 miljoner

Läkemedlet som jag kommer få vet jag inget om ännu, förutom att det är en spruta man tar var 5:e-6:e vecka
2008-10-20, 10:35
Medlem
Citat:
Snackar om stympningen fortfarande = 8 miljoner

Läkemedlet som jag kommer få vet jag inget om ännu, förutom att det är en spruta man tar var 5:e-6:e vecka

Sprutan tar du oftare om du är MTF. Men det är inte så dyrt.

FTM tar var 5-6 vecka.
2008-10-20, 10:40
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Är inte längre i den här tråden, läser bara igenom inläggen för att få ett gott skratt emellanåt
Fortsätt skriv, helst MED CAPSLOCK SÅ JAG SER VAD NI SKRIVER!!

Ett par punkter bara: Tack till alla ni som skriver fina pm's till mig, det uppskattas! Kul att en del förstår mig!
Resten: Blockerade utan att jag läser igenom vad ni skriver..

Ett par saker till:
Min Transexuella utredning kostar er skattebetalare 1.500.000 kr
Alla mina möten med utredare och psykologer i mitt liv ligger runt 350-400.000 kr
Om jag skulle operera bort delarna jag vill ha bort; ytterligare ca. 8.000.000 kr under min livsstid

Had't gött skattebetalare och tackar för att ni ger mig så grymt mkt cash!!
Booooyaaaah!!
Så förutom att du är psykiskt störd så är du dessutom en halvblind och stolt bidragstagare?
2008-10-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Så förutom att du är psykiskt störd så är du dessutom en halvblind och stolt bidragstagare?

Eller mytoman. Man hittar ingen läkare som vill operera bort en arm, ett ben och ett öga bara sådär huxflux.
2008-10-20, 22:57
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Det här är fan höjden på själviskhet.
Vi lever i ett välfärdsland där man antar att folk tar eget ansvar så långt det går och händer det något så hjälps vi åt att lösa det.

Men du som ska ta och "amputera" dina egna jävla kroppsdelar p.g.a. en jävla fetish utan att ens ha ett företag/karriär är fan patetisk.
Fyfan...asså fetisher i all ära men vad hände med självkontroll?
Och vad kommer dina vänner/familj tycka tror du?
Och hur känns det för oss som betalar skatt när pengarna går till folk som dig som ska ha hjälp med kryckor och annat för egna problem.

Dessutom är det väll klart att ingen jävla doktor i Sverige kommer att göra det här. Knappas någonstans i världen heller. Idiot.

Läst just vad du skrivit sist. Haha fyfan, borde gå och skjuta av dig ben och armar och slänga dig i ett dike. Allvar, hur fan lever du med dig själv?
Eller är du så "cool" att du ljuger och hittar på, på ett forum?

EDIT: LOL?! BETALAR SKATTEBETALARE FÖR ESTETISKA OPERATIONER OCH HORMON INJEKTIONER?!

Aldrig i livet. Ska ringa och fråga imorn.

Citat:
EDIT: Sry alla att jag inte svarat på länge, har haft viktigare saker för mig än att bli hatad, men nu kan ni skriva lite mer hat-kommentarer om ni vill..
Du verkar ju njuta av att vara hatad och suga ut oss vanliga människor? Du förtjänar ju mer än att bli hatad, förstår du inte det?
Hat kommer utav en anledning.
Senast redigerad av Allt_är_taget 2008-10-20 kl. 23:05.
2008-10-20, 23:16
Medlem
Ellen_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
EDIT: LOL?! BETALAR SKATTEBETALARE FÖR ESTETISKA OPERATIONER OCH HORMON INJEKTIONER?!

Skattebetalare betalar för hormoner för transexuella och andra som behöver samt vissa estetiska operationer när det handlar om exempelvis rekonstruktiv plastikkirurgi. Det är inte bara transexuella som behöver hormoner, utan även personer med endokrinologiska sjukdomar och avvikelser, och rekonstruktiv plastikkirurgi används till exempel även för bröstcancer- och brännskadepatienter.
2008-10-20, 23:24
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Jag menade självklart inte om någon råkat ut för en olycka. Jag menade typ för "olyckliga tonåringar" som känner att deras tuttar är för små eller nått.
Alltid kul med samhällets jävla dubbelmoraler också.
Först så satsar man miljoner på "genusvetenskap" vad fan det än är och sen så försöker man "hjälpa" transexuela människor för att de "omöjligtvis" man leva i den kropp de är födda.

Är vi olika eller är vi lika?

Men oavsett vad så tycker jag att det är helt åt helvete att göra någon form av estetisk förändring för skattepengar ifall det inte har skett en olycka. Att orkestrera en olycka är sedan ännu värre.

Personen i fråga (TS) verkar inte vilja ha någon som kritiserar honom och verkar inte kunna känn skuld. Han verkar också tycka att han har många goda vänner som "förstår" honom och stödjer honom. Vad han inte fattar är väll att han umgås med människor som förmodligen behöver lika mycket hjälp som han själv då en "frisk" kompis skulle försöka göra allt i sin makt från att stoppa sin vänn från att amputera sitt eget ben.
2008-10-21, 02:42
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Det här är fan höjden på själviskhet.
Vi lever i ett välfärdsland där man antar att folk tar eget ansvar så långt det går och händer det något så hjälps vi åt att lösa det.

Men du som ska ta och "amputera" dina egna jävla kroppsdelar p.g.a. en jävla fetish utan att ens ha ett företag/karriär är fan patetisk.
Fyfan...asså fetisher i all ära men vad hände med självkontroll?
Och vad kommer dina vänner/familj tycka tror du?
Och hur känns det för oss som betalar skatt när pengarna går till folk som dig som ska ha hjälp med kryckor och annat för egna problem.

Dessutom är det väll klart att ingen jävla doktor i Sverige kommer att göra det här. Knappas någonstans i världen heller. Idiot.

Läst just vad du skrivit sist. Haha fyfan, borde gå och skjuta av dig ben och armar och slänga dig i ett dike. Allvar, hur fan lever du med dig själv?
Eller är du så "cool" att du ljuger och hittar på, på ett forum?

Du verkar ju njuta av att vara hatad och suga ut oss vanliga människor? Du förtjänar ju mer än att bli hatad, förstår du inte det?
Hat kommer utav en anledning.

Baaah dags att återuppta den här tråden igen då.. -.-

Ditt dumhuvve, läs igenom tråden igen så kommer du se att jag inte ens är 100 % på att genomföra det där.. gaaah ignorans och idioti orkar jag inte ens bry mig om som din..

Hahahahaha så jävla ägd du är som skattebetalare, jag baa lutar mig tillbaka här ska du veta, alla mina möbler och allt jag har, är du som betalat till mig, jag sökte pengar från soc och fick 12.000 spänn! Jag bara sa att jag inte hade möbler!
Glöm aldrig bort mig i ditt liv och att du alltid kommer betala skatt till mig din inskränkta krögare!

Jag älskar att ni korkade människor blir förbannade när skattepengar inte går dit ni själva vill, så jävla roligt så jag garvar sönder mig!! hahahaha

Tror du jag bryr mig om vad du tycker? Tvärtemot, jag bara irreterar upp dig som skattebetalare som inte vill betala skatt till "vissa" saker..

Förresten, transexuella kommer ALLTID att suga pengar ur din plånbok!!

Citat:
Eller mytoman. Man hittar ingen läkare som vill operera bort en arm, ett ben och ett öga bara sådär huxflux.

Jag önskar folk kunde läsa ALLA rader istället för att hoppa över..
INGET ÄR 100 % ANGÅENDE AMPUTATION, ärligt talat så har jag börjat ångra mig mer o mer sedan jag börjat prata ut om det..

SVAR JA, jag började gå hos en psykolog (som ni skattebetalare betalar till mig) angående amputering!

Citat:
Jag menade självklart inte om någon råkat ut för en olycka. Jag menade typ för "olyckliga tonåringar" som känner att deras tuttar är för små eller nått.
Alltid kul med samhällets jävla dubbelmoraler också.
Först så satsar man miljoner på "genusvetenskap" vad fan det än är och sen så försöker man "hjälpa" transexuela människor för att de "omöjligtvis" man leva i den kropp de är födda.

Är vi olika eller är vi lika?

Men oavsett vad så tycker jag att det är helt åt helvete att göra någon form av estetisk förändring för skattepengar ifall det inte har skett en olycka. Att orkestrera en olycka är sedan ännu värre.

Personen i fråga (TS) verkar inte vilja ha någon som kritiserar honom och verkar inte kunna känn skuld. Han verkar också tycka att han har många goda vänner som "förstår" honom och stödjer honom. Vad han inte fattar är väll att han umgås med människor som förmodligen behöver lika mycket hjälp som han själv då en "frisk" kompis skulle försöka göra allt i sin makt från att stoppa sin vänn från att amputera sitt eget ben.

Din dumfan, du vet ingenting om mitt liv eller mina vänner! Eller gör du?

Isådanafall kan ju jag spekulera att du gillar att suga av killar på krogar som en transa!
Jag känner en riktigt macho kille som älskar att sätta på små slampiga transor som dig om du är intresserad?
Senast redigerad av redbean87 2008-10-21 kl. 02:47.
2008-10-21, 03:51
Bannlyst
Du får nog ta och coola ner lillgrabben. Lås den här tråden och låt skitungen göra vad han vill, inget mer att hämta här än att folk säger upplyser honom om verkligheten sen kommer han med kaxxiga patetiska svar. Vi skiter väl i vad fan du gör, om du hade dött hade jag asgarvat. Amputera du en jävla arm och sen titta på såret och runka om du nu så gärna vill göra det, men nu får det räcka här. Du vet väl att det händer varje dag, folk lackar på sådana som dig och söker upp i verkligheten och är elaka. Inget hot, men du bör nog börja chilla ner nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in