• 1
  • 2
2008-07-31, 19:16
Bannlyst
En tanke jag slås av ofta då jag surfar på flashback är hur ofta det känner helt uppenbart att personerna som skriver snarare är 16-årsåldern än 18 eller äldre.
T ex. när det snackas om nätbutiker, då är det alltid snack om svenska butiker och att man ska kunna köpa på "postförskott". Det verkar som om dessa personer inte har någon egen adress eller någon internetbank eller visakort. När det kommer till bankbetalningar så dyker det alltid upp folk som inte fattar alls hur man gör, som om det vore första gången de körde via nätbanken.. Det är också alltid snack om hur ens farsa tar ens post , snack om "skolan", "brorsan" "läxor" osv. I Dataforumen är det ofta frågor om att ens farsa har låst ens internet , och i drogforumen frågor om soss och att "skolsköterskan" ska ta pisseprov osv..Vad tror ni - kan det vara så att en stor del av medlemmarna egentligen är under 18 år? Jag tror det. Vad tror ni?
2008-07-31, 19:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
En tanke jag slås av ofta då jag surfar på flashback är hur ofta det känner helt uppenbart att personerna som skriver snarare är 16-årsåldern än 18 eller äldre.
T ex. när det snackas om nätbutiker, då är det alltid snack om svenska butiker och att man ska kunna köpa på "postförskott". Det verkar som om dessa personer inte har någon egen adress eller någon internetbank eller visakort. När det kommer till bankbetalningar så dyker det alltid upp folk som inte fattar alls hur man gör, som om det vore första gången de körde via nätbanken.. Det är också alltid snack om hur ens farsa tar ens post , snack om "skolan", "brorsan" "läxor" osv. I Dataforumen är det ofta frågor om att ens farsa har låst ens internet , och i drogforumen frågor om soss och att "skolsköterskan" ska ta pisseprov osv..Vad tror ni - kan det vara så att en stor del av medlemmarna egentligen är under 18 år? Jag tror det. Vad tror ni?
Nej det tror jag inte, vet inte hur många det är; men att en hel del omyndiga sitter här och skriver är ju ganska uppenbart.
2008-07-31, 19:21
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:

Finns garanterat ett flertal som är under 18. Men de exempel du tar upp bevisar egentligen ingeting, eftersom 18-19 åringar går i gymnasiet och då oftast bor hemma hos sina päron.
2008-07-31, 19:23
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
T ex. när det snackas om nätbutiker, då är det alltid snack om svenska butiker och att man ska kunna köpa på "postförskott". Det verkar som om dessa personer inte har någon egen adress eller någon internetbank eller visakort. När det kommer till bankbetalningar så dyker det alltid upp folk som inte fattar alls hur man gör, som om det vore första gången de körde via nätbanken.. Det är också alltid snack om hur ens farsa tar ens post osv.
Vad tror ni - kan det vara så att en stor del av medlemmarna egentligen är under 18 år? Jag tror det. Vad tror ni?

Jag skulle tippa på att ca 50 % av hela flashback medlemskrets ligger runt 15-19. Verkar vara väldigt många unga personer på detta forum.
2008-07-31, 19:25
Medlem
ja, en majoritet är utan tvekan över 18. Jag skulle tippa på 20% är under
2008-07-31, 19:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slukaren
ja, en majoritet är utan tvekan över 18. Jag skulle tippa på 20% är under
30-70 % skulle jag gissa.
2008-07-31, 19:30
Medlem
Den klassiska 'MSN-stilen' på vissa inlägg röjer ju rätt många...
2008-07-31, 19:40
Bannlyst
Skulle gissa på att det finns mest minderåriga i CB-forumet, inte så jättehög nivå på diskutionerna där precis.
2008-07-31, 19:48
Medlem
GaiNs avatar
De flesta skulle jag tro är över 18. Dock verkar det som att många bor hemma då de oroar sig för brev hem till sig och liknande. Men ser man till antalet användare och slår ut inläggen talar det mesta för att det handlar om 18+ år för användarna. Enligt mig iaf. CB-forat har jag ingen aning om då jag inte hänger där ofta.

Må väl
GaiN
2008-07-31, 19:49
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD/HD
Skulle gissa på att det finns mest minderåriga i CB-forumet, inte så jättehög nivå på diskutionerna där precis.

Jo, just CB forumet har knappast någon hög medelålder. Men tyvärr så kan vi ju inte göra så mycket åt det så länge medlemmarna inte själva försäger sig.
2008-07-31, 20:06
Medlem
Njae, man skulle kunna söka upp varenda misstänkt användare, och då få en direkt konfirmation om användaren är under 18 år eller inte.

Hur man nu skulle göra det, är väl det svåra...

/C
2008-07-31, 20:11
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jo, just CB forumet har knappast någon hög medelålder. Men tyvärr så kan vi ju inte göra så mycket åt det så länge medlemmarna inte själva försäger sig.

De dömmer ut sig förr eller senare.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in