Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2013-02-07, 17:21
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint

Webbexklusivt kl 16.50, det går med andra ord inte på tv.

Verkar inte gå på webben heller.

SVT
Citera
2013-02-07, 17:47
Medlem
Det ryktas om att polisen varit uppe hos Eva Hamilton på SVT och dessutom hämtat några servrar från källarvåningen.

Vad pågår, kan någon bekräfta?

---
Tillägg: Nu fungerar det som sagt, så mitt lilla skämt var inte lika roligt längre
Aktuell länk: http://www.svtplay.se/video/997507/del-7-av-8-webbexklusiv-version

DenSomSoker har nedan lagt upp länken till Bergakungens hemliga sal, som tydligen ska vara en kraftstation under jord likt den vid Sällsjö i Jämtland?
Senast redigerad av skarpsint 2013-02-07 kl. 18:13.
Citera
2013-02-07, 17:57
Medlem
De ligger uppe nu
Citera
2013-02-07, 18:02
Medlem
DenSomSokers avatar
http://www.svtplay.se/video/997617/del-3-av-8-webbexklusiv-version
Citera
2013-02-07, 19:35
Medlem
Perriss avatar
Vilket antiklimax. Inte mer fakta än man ungefär kan läsa sig till på första sidan i tråden tyvärr. Mycket väsen för ingenting alls.
Citera
2013-02-07, 21:02
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Vilket antiklimax. Inte mer fakta än man ungefär kan läsa sig till på första sidan i tråden tyvärr. Mycket väsen för ingenting alls.

Kan bara instämma med dig!.
Citera
2013-02-07, 21:29
Medlem
Ill Drs avatar
Men var det verkligen någon som trodde att det skulle bli en visninga av Rb60 på svt?
Klart det var ett antiklimax men gillade transformatorstaionen!
Citera
2013-02-07, 22:27
Medlem
sniffdogs avatar
Knappast någon här som är så korkad att tro att RB-60 skulle visas.

Becker åker till Sveriges reservhuvudstad Karlsborg... Att Karlsborg en gång i tiden skulle vara det är väl allom bekant men det var innan RB-60. Dessutom står det att han snuddar (?) vid den hemliga platsen (?) kallad zonen.

Nu har jag inte sett programsnutten för jag lyckas inte få Svt play o funka men " att snudda vid den hemliga platsen kallad zonen " gör han ju om man ska ta Garboböckerna för dagens sanning hehe.

Det hela verkar i mina ögon oerhört löjligt formulerat. Tydligen var det heller inget att se vad jag förstår men det hade väl inte jag i alla fall haft någon förhoppning om.
Citera
2013-02-07, 23:30
Medlem
En bra beskrivning av läget, men inga avslöjande nya fakta. Man får ta det för vad det är - lättsam underhållning. Gillade i alla fall att Bengt Gustafsson pratade lite om zonen.
Citera
2013-02-07, 23:33
Medlem
Någon som kände igen platsen för ställverket? Betongen till reserventren var iaf grönmålad.
Citera
2013-02-08, 06:59
Medlem
Kände inte igen just den. Den var större än jag trodde men det är ju inte så konstigt med tanke på hur stor en äldre 400 kv transformator är. Nu får man lite perspektiv på vad som kan finnas i bergrummen vid större ställverk, är (var) som sagt svårt att dölja en ansamling av 400-120 kv ledningar som möts i en punkt.

Angående grönmålat, under kalla krigets tidigare del (fram till 70-80 talet) så var det ingen tydlig gräns mellan militärt och civilt. var det ett strategiskt objekt, så var det, jättehemligt, grönmålat, cammo nät och skyttevärn runt om kring. Se titta tex. på en reservupplagsplats.

Det gäller även för det vi pratar om i denna tråd, gissar att man inte hittar så många "bunkrar" i zonen av civil typ som inte ser militära ut. Tänk dig ett rosamålat batikinfluerat inslag till RBXX...
Citera
2013-02-09, 11:24
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzapp

Det gäller även för det vi pratar om i denna tråd, gissar att man inte hittar så många "bunkrar" i zonen av civil typ som inte ser militära ut. Tänk dig ett rosamålat batikinfluerat inslag till RBXX...

Precis, funktionen civil ledning i krig är ju trots allt ett militärt mål. Även de civila anläggningarna är ju militära skyddsobjekt och skulle försvaras av militär personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in