Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2012-06-28, 18:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Tror du man inte bara drar ner en slang till tanken genom anläggningen?

Påfyllningen borde vara stötvågsskyddad på något vis. Annars är det feltänkt.
Citera
2012-06-29, 11:56
Medlem
ApolloGrekens avatar
Som skrivbordskonstruktör av riksbunkrar skulle jag lägga ett fast påfyllningsrör såpass högt att bränslet kan rinna genom självfall. Tycker det verkar enklare att göra det ordentligt från början istället för att rulla ut en lång slang när det ska tankas.

Helst skulle också avtappningen ske genom självfall, det behövs alltså en lägre belägen plats för detta. För att skydda inloppsröret skulle jag placera det innanför stängslet, dock bara just innanför för att hålla tankbilen borta från ingången.
Citera
2012-06-29, 19:22
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Jag antar att försvaret köper ren diesel.

Försvarsmakten köper ingen diesel, i det här sammanhanget.

(Sug på den! )
Citera
2012-06-29, 20:51
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Försvarsmakten köper ingen diesel, i det här sammanhanget.

(Sug på den! )
Skriver du som du gör för att RB inte är en försvarsanläggning utan en civil anläggning? Så det är inte försvarsmakten som levererar dieselbränsle??
Citera
2012-06-29, 20:59
Medlem
Eller så har riksbunker ett eget kärnkraftverk
Citera
2012-06-29, 21:25
Medlem
Citat:
Skriver du som du gör för att RB inte är en försvarsanläggning utan en civil anläggning? Så det är inte försvarsmakten som levererar dieselbränsle??

Försvarsmakten har redan diesel i skogarna, tror jag han menar.
*RIKSBUNKERTRÅDEN HAR SEDAN NÅTT INLÄGG ÖVER 4000 INLÄGG UTAN KOORDINATER* ;D
Senast redigerad av nilltre 2012-06-29 kl. 21:36.
Citera
2012-06-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Försvarsmakten har redan diesel i skogarna, tror jag han menar.
*RIKSBUNKERTRÅDEN HAR SEDAN NÅTT INLÄGG ÖVER 4000 INLÄGG UTAN KOORDINATER* ;D

De flesta har nog hygglig koll på vilka 3-4 anläggningar (eller mindre) som kan vara/var aktuella.
Citera
2012-06-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuff72
De flesta har nog hygglig koll på vilka 3-4 anläggningar (eller mindre) som kan vara/var aktuella.

1-2? Tre-fyra låter mycket, skicka PM om du inte vill skriva ut.
Citera
2012-06-30, 01:25
Medlem
VonObens avatar
Citat:

Första delen i det du skriver: nej. Jag har har inte kunskap om huruvida en eventuell RB är civil eller militär. Med i "det här sammanhanget" menar jag militära anläggningar med kraftaggregat, i största allmänhet.

Angående andra delen: korrekt.
Citera
2012-06-30, 08:18
Medlem

Vill bara meddela att jag kör Midnattssolsrallyt i år igen och kanske, som förra året, kommer vi att snudda vårt kärt avhandlade objekt även denna gång på 40-mila sträckan i Bergslagen.
Förra året körde vi nästan förbi ett annat kärt objekt Bie, som ligger utefter 40- milarundan dag tre i Södermanland. Får se hur det blir i år. Dock skall lunch serveras i Ericsbergs Slott/Säteri.
Tredje delen som går i Roslagen har nog inga inga objekt i denna klass.
Bifogar en länk: http://www.midnattssolsrallyt.com/se/guest.php

För att göra det lite spännande kan jag meddela att jag står någonstans på bilden på sidan "Publik".

Ha de bra och jobba på duktigt!
Citera
2012-06-30, 20:08
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Vill bara meddela att jag kör Midnattssolsrallyt i år igen och kanske, som förra året, kommer vi att snudda vårt kärt avhandlade objekt även denna gång på 40-mila sträckan i Bergslagen.
Förra året körde vi nästan förbi ett annat kärt objekt Bie, som ligger utefter 40- milarundan dag tre i Södermanland. Får se hur det blir i år. Dock skall lunch serveras i Ericsbergs Slott/Säteri.

För att göra det lite spännande kan jag meddela att jag står någonstans på bilden på sidan "Publik".

Och Porschen går bra antar jag ?
Citera
2012-07-01, 10:38
Medlem
Roddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500

Killen till vänster i grön Fred Perry-tshirt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in