2008-07-31, 12:06
Medlem
Marketh4xx0rs avatar
Hej!
Jag kr Leopard p en G5:a (dubbla 2GHz). P sistone s har den betett sig rejlt muppigt nr jag frsker ansluta den till AirPort-ntverket hr hemma, den ansluter till ntverket, men envisas med att ge sig sjlv en IP-adress, eller inte f ngon alls. Det brjar bli rtt trttsamt att se "Du r inte ansluten till internet" nr man har en stabil anslutning...
Ngra ider?
Citera
2008-07-31, 17:25
Medlem
JC Denton srs avatar
Jag antar att du har kollat att instllningarna i Airport r ok? Jag uptckte idag att instllningarna i min Airport Express hade frndrats p ngot magiskt stt s att inte kunde f ngon anslutning alls. Misstnker att det har att gra med den senaste Airport Express uppdateringen.
Citera
2008-07-31, 20:27
Medlem
Marketh4xx0rs avatar
Airporten funkar, alla andra datorer hr hemma r anslutna till samma ntverk och kan (bevisligen ) komma ut p internet.
Citera
2008-07-31, 20:36
Medlem
smurfehs avatar
Antar att den ger dig sjlvtilldelad IP p direkten nr du ansluter till ntverket?

Provat att frnya DHCP? system preferences > network > airport > advanced > tcp/ip > renew

Samma fel? Prova reset Airport, tar ju inte mer n 2 minuter att stta upp igen om du nu inte har en massa kringutrustning som du kanske inte vill stta upp p nytt. Vrt att prova!
Citera
2008-08-02, 02:05
Medlem
Marketh4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Prova reset Airport, tar ju inte mer n 2 minuter att stta upp igen om du nu inte har en massa kringutrustning som du kanske inte vill stta upp p nytt. Vrt att prova!

Kan det verkligen hjlpa? Som sagt s funkar airporten perfekt fr alla andra datorer i huset, och jag vill helst inte trilskas med den envetna ntverksskrivaren o.d. i ondan.
Har provat att frnya DHCP-tilldelning ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in