Lite basfakta:
Var presssekreterare och bästis med Anna Lindh och de var ute och shoppade när Anna blev knivmördad. Huvudvittne mot Michailovic.
Jobbade på Aftonbladet innan hon blev rekryterad till politiken och skriver ledare sen februari.
Driver företaget Eva Franchell Media AB.
Citat:
Den första mening jag skrev som anställd journalist var "Vi hyllar det fria Vietnam" (!!!)
Lite basfakta:
Var presssekreterare och bästis med Anna Lindh och de var ute och shoppade när Anna blev knivmördad. Huvudvittne mot Michailovic.
Jobbade på Aftonbladet innan hon blev rekryterad till politiken och skriver ledare sen februari.
Driver företaget Eva Franchell Media AB.
Citat:
Den första mening jag skrev som anställd journalist var "Vi hyllar det fria Vietnam" (!!!)
Det har ju riktigt slagit slint i huvudet på henne.. Läs hennes senaste ledarinlägg på Aftonhoran och gråt Maken till bitterfitta utan belägg för vad hon säger...
Hon har skrivit en bok om sin relation till Anna Lindh och sin tid på departementen. Boken är väldigt bra.
Hon hyllar där AL stort och driver bl a med ALs dåliga känsla för kläder.
Lite intressant är att Bo Holmberg nämns ytterst sparsamt. Jag kan inte tro annat än att det finns en speciell anledning till det.
Några detaljer går att tolka som att EF och AL under tiden på Miljödepartementet inte direkt brann för miljöfrågorna.
EF gör ingen hemlighet av att hon tyckte illa om Pär Nuder och även hade svårt för Göran Persson under dessa år.
När jag läser EFs Aftonbladetledare blir jag förvånad över att det är samma penna som skrivit Vänninan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!