Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-30, 15:51
Medlem
korps avatar
Jag är otroligt sugen på att McBook Air, just nu har jag en Zepto 6224W. Jag köpte den för jag planerade att spela lite spel på den, vilket jag aldrig gör.

Om man surfar, använder Office en del och kollar lite på film borde väl en Air vara helt ok? Jag kommer inte spela något på den alls. Dock är jag lite "rädd" för MacOS, kan man köra Windows på Air och det klarar av det ok? Jag läste även att man kan köra två olika OS och växla mellan dem om man vill. Är det något som en Air klarar av?

Hur mycket låter fläkten i Air? I Zepton låter den lite väl mycket.
Hur varm bli Air och hur lång batteritid har den om man surfar, anväder office?
Hur gammal är Air nu, när kan det tänkas komma det en uppdatering och borde man vänta in den? JAg har inte direkt bråttom, tänkte köpa en ny laptop senare i år.

Borde man kanske köpa en vanlig Mcbook? Pro behöver jag inte skulle jag tro.

Jag hittade ingen Air tråd så jag hoppas det är ok. Annars kanske denna kan slåss ihop med en Air tråd om det finns en.
Senast redigerad av korp 2008-07-30 kl. 16:16.
Citera
2008-07-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Jag är otroligt sugen på att McBook Air, just nu har jag en Zepto 6224W. Jag köpte den för jag planerade att spela lite spel på den, vilket jag aldrig gör.

Om man surfar, använder Office en del och kollar lite på film borde väl en Air vara helt ok? Jag kommer inte spela något på den alls. Dock är jag lite "rädd" för MacOS, kan man köra Windows på Air och det klarar av det ok? Jag läste även att man kan köra två olika OS och växla mellan dem om man vill. Är det något som en Air klarar av?

Hur mycket låter fläkten i Air? I Zepton låter den lite väl mycket.
Hur varm bli Air och hur lång batteritid har den om man surfar, anväder office?
Hur gammal är Air nu, när kan det tänkas komma det en uppdatering och borde man vänta in den? JAg har inte direkt bråttom, tänkte köpa en ny laptop senare i år.

Borde man kanske köpa en vanlig Mcbook? Pro behöver jag inte skulle jag tro.

Jag hittade ingen Air tråd så jag hoppas det är ok. Annars kanske denna kan slåss ihop med en Air tråd om det finns en.

Svarta macbooken är kung.
Ring MacSupport.se så får du svar på allt du undrar, de är riktigt kunniga.
Citera
2008-07-30, 17:34
Medlem
SNIFF2s avatar
Här behandlas en del om MBA: https://www.flashback.org/showthread.php?t=716391

www.macrumors.com är en bra sida annars med lite info. kolla i buyers guide.
Citera
2008-07-31, 17:32
Medlem
JC Denton srs avatar
Om du vill kolla på film är en MacBook bättre eftersom Air inte har en inbyggd DVD-drive och den separata driven som du kan köpa till kommer att bli irriterande i längden....
Citera
2008-07-31, 20:59
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JC Denton sr
Om du vill kolla på film är en MacBook bättre eftersom Air inte har en inbyggd DVD-drive och den separata driven som du kan köpa till kommer att bli irriterande i längden....

Man kan ju alltid ha nerladdade filmer på hdd:n
Men då kan man bara spela upp xvid,dvdr samt 720p som max dock inte 1080p
Citera
2008-07-31, 22:46
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Om man surfar, använder Office en del och kollar lite på film borde väl en Air vara helt ok?
Jag har utan problem använt den som min primära dator sen den kom ut och den fungerar mycket bra att använda till att surfa, skriva och kolla på film. Sen att jag inte riktigt kommer överens med Office-paketet till os x är en helt annan sak.

Citat:
Dock är jag lite "rädd" för MacOS, kan man köra Windows på Air och det klarar av det ok?
Jag har inte funnit något behov av att installera Windows men det ska fungera bra. Säg vad man vill men specifikationerna är ungefär vad en Windowsburk låg i för något år sedan, med andra ord inga problem att använda Windows.

Citat:
Jag läste även att man kan köra två olika OS och växla mellan dem om man vill. Är det något som en Air klarar av?
Ja, med hjälp av Bootcamp.

Citat:
Hur mycket låter fläkten i Air?
När den går i sitt normalläge, dvs 2500rpm hör du den inte om du inte sätter örat till. När den blir varm och kör i 6200rpm så låter den endel, men långt mindre än min gamla Dell Inspiron 6000.

Citat:
Hur varm bli Air?
Den kommer väl upp i 60-70°C utan problem när man belastar den lite och vissa delar av datorn kan bli rätt varma. Men du bränner dig inte direkt.

Citat:
hur lång batteritid har den om man surfar, anväder office?
Det var ett tag sedan jag använde slut den på det sättet så får uppskatta, men säger 3-4 timmar.

Citat:
Hur gammal är Air nu, när kan det tänkas komma det en uppdatering och borde man vänta in den?
Den presenterades i mitten av januari och de första exen anlände i mitten av februari. Jag tror det kommer dröja ett tag till innan den uppgraderas men vill du så vänta tills efter Apples nästa produktsläpp.

Citat:
Borde man kanske köpa en vanlig Mcbook?
Värdesätter du känsla och finesser slår den Macbooken varje dag i veckan. Likaså om du kommer att bära med den mycket. Är det prestanda/kr som lockar mer så kör på en Macbook. Men vill du dessutom köra Windows borde du nog leta efter en "riktig" pc. Men jag tror du kommer att fastna för Os X om du köper en Mac.

Citat:
Ursprungligen postat av JC Denton sr
Eller så köper man en Air eftersom skärmen är mycket bättre.
Citera
2008-08-01, 14:01
Medlem
korps avatar
Tack för sitt svar Varnim. Det blir nog en Air för mig, men eftersom jag inte har bråttom så väntar jag in nästa produktsläpp iaf. Det är i slutet av året eller?
Citera
2008-08-01, 21:47
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Tack för sitt svar Varnim. Det blir nog en Air för mig, men eftersom jag inte har bråttom så väntar jag in nästa produktsläpp iaf. Det är i slutet av året eller?

Du kommer att bli så nöjd med den. Nästa produktsläpp brukar vara slutet augusti/september.
Citera
2008-08-05, 05:39
Medlem
Klart bästa bärbara på marknaden...

Bytte från Sony Vaio till Mac Book Air.
den är helt fantastisk! Man blir helt såld. Finns inget att klaga på!
Citera
2008-08-05, 07:44
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppardavid
Bytte från Sony Vaio till Mac Book Air.
den är helt fantastisk! Man blir helt såld. Finns inget att klaga på!

Vilken MacBook Air kör du är det med SSD disk eller inte?
Citera
2008-08-27, 00:01
Medlem
BesserWissers avatar
Varför har inte Air separat grafikkort istället för samma intelhistoria som MacBook har?
Citera
2008-08-27, 07:36
Medlem
skudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Varför har inte Air separat grafikkort istället för samma intelhistoria som MacBook har?

vad är det för fel på grafikkortet har aldrig upplevt att det är dåligt utan offta bättre mot snarlikt till pc

sen är ju moderkortet lika långt som en penna så det är ju svårt att få plats med nått bättre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in