2008-07-30, 13:24
Medlem
Flashbackmembers avatar
Kunde inte komma men nn lmplig rubrik men den duger tillsvidare.

Det r shr att nr jag startar xp home edition s kan den starta som vanligt. dvs under 30-40sec men ibland s str bootscreenen och nter p i upp till 30min?? kan vara irriterande d man hastigt ska gra ngra enkla bank renden. har rensat datorn frn skrp till skning av malware och virus/trojaner you name it! men den ska nd jvlas ibland!!!
har ingen lust att installera om datorn d jag varken vill frlora data samt vlspenderad tid.
Citera
2008-07-30, 13:36
Medlem
mi:nes avatar
Lter som att det skulle kunna vara installation av uppdateringar som genomfrs. Vad har du fr instllningar fr Automatic Updates?
Citera
2008-07-30, 13:51
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Lter som att det skulle kunna vara installation av uppdateringar som genomfrs. Vad har du fr instllningar fr Automatic Updates?

automatic updates lggs ju in nr systemet stngs ner, det r bara konfigurering av dessa som sker vid uppstart, s det r nog inte supertroligt...

@TS: kolla vilka processor som autostartar
Citera
2008-07-30, 13:54
Medlem
Flashbackmembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne

inget sdant d det frekommer 7 av 10ggr jag startar datorn, och ibland s fryser den fasst.

och nr windows anvnder sig av uppdateringar innan start s kommer en anan ruta eller vad man ska kalla det.
Citera
2008-07-30, 13:55
Medlem
Hade samma problem ett tag sen :P de var min externa hrddisk som strulade vette fan varfr, men antagligen s e de nt som e inkopplat i usbn... nr den strular igen s testa koppla ut allt o sen starta datorn
Citera
2008-07-30, 13:55
Medlem
Flashbackmembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
automatic updates lggs ju in nr systemet stngs ner, det r bara konfigurering av dessa som sker vid uppstart, s det r nog inte supertroligt...

@TS: kolla vilka processor som autostartar

hur kollar man det? har glmt under ren medans man suger t sig information av ett anat os.
Citera
2008-07-30, 13:58
Medlem
Flashbackmembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifaboy
Hade samma problem ett tag sen :P de var min externa hrddisk som strulade vette fan varfr, men antagligen s e de nt som e inkopplat i usbn... nr den strular igen s testa koppla ut allt o sen starta datorn

det enda mina usbportar anvnder sig av r musen, har ven provat dra ut allt ifrn datorn. ven tangentbordet fasst d startar inte datorn pga av att den inte hade ntt tangentbord inkopplat
Citera
2008-07-30, 15:26
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackmember
det enda mina usbportar anvnder sig av r musen, har ven provat dra ut allt ifrn datorn. ven tangentbordet fasst d startar inte datorn pga av att den inte hade ntt tangentbord inkopplat
Hade faktiskt oerhrda problem med att f en dator att fungera en gng, tills jag insg att den vgrade starta med just det tangentbordet jag anvnde inkopplat.

Iaf, prova att starta i felskert lge och se om det hjlper, isf r det ngonting som laddas under uppstarten av OSet som strular. Annars r det hrdvara.

Om det r mjukvara s blir det nog till att kolla loggarna fr att se vad som tar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in