Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
a16
I just detta fallet så visste alla att kläderna inte kom från den misstänkte.
T var dessutom målsägande när rapporten skrevs.
Är du säker på det och har du i så fall några belägg för det? Jag menar alltså om SKL visste att kläderna tillhörde en målsägande.
Jag anser att de är oprofessionella om det som du påstår stämmer. Du menar alltså att de påverkas av utredarna att inte vara objektiva men att det är ok?
Citat:
Ja, tyvärr. Nu visste de att jeansen kom från en målsägande när rapporten skrevs.
Jag tycker att du talar emot dig själv här. Du säger att de inte är oprofessionella samtidigt som du säger att de påverkas till att komma med felaktiga slutsatser. Du skiljer alltså på oproffsighet och ren dålighet?
Citat:
När har jag framhållit detta med skorna? Du blandar ihop mig med någon annan skribent.
Jag såg det vid närmare granskning. Jag ber om ursäkt.
Citat:
Jag vill bara beröra den mänskliga faktorn. Vad det kan betyda om man på förhand redan vet vissa saker. Jag påstår ingenting men tycker själv, efter ha sett bilderna på jeansen med märkliga blodstänk, att det är en intressant fråga att diskutera.
Jag tycker personligen att en portion ödmjukhet inför en yrkeskår vore på sin plats här...