2008-11-24, 05:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
miapetter. Du skrev följande till mig i ditt inlägg:

Vad gäller ditt föregående inlägg så är jag glad att jag inte lever i samma kretsar som dej o bäver, verkligen!

Varför skrev du så?

Återigen: På grund av de "vissa kretsar" du hänvisade till o verkar känna väl, de kretsarna yttilltalar mej inte! VAD de "vissa kretsarna" ÄR får du själv förklara, det var du som hänvisade till dem!
2008-11-24, 05:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Återigen: På grund av de "vissa kretsar" du hänvisade till o verkar känna väl, de kretsarna yttilltalar mej inte! VAD de "vissa kretsarna" ÄR får du själv förklara, det var du som hänvisade till dem!

Du påstår i det inlägg jag nu diskuterar om att jag och beaver lever i dessa kretsar.

Jag sa att det finns vissa kretsar mm. mm. Inte att jag lever i dessa kretsar. Det är en väldigt stor skillnad. Du har gått lite över gränsen nu.
2008-11-24, 05:18
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Du påstår i det inlägg jag nu diskuterar om att jag och beaver lever i dessa kretsar.

Jag sa att det finns vissa kretsar mm. mm. Inte att jag lever i dessa kretsar. Det är en väldigt stor skillnad. Du har gått lite över gränsen nu.

Möjligen!
Ordvalet var fel, ni verkar känna till dessa kretsar skulle det nog stått!
Kan du berätta om de "vissa kretsar" där man täcker upp för kompisar som hamrat ihjäl barn?
Även om du inte lever i dem måste du väl känna till dem väl o det gör inte jag, mitt "kriminella förflutna" till trots!
2008-11-24, 05:29
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Möjligen!
Ordvalet var fel, ni verkar känna till dessa kretsar skulle det nog stått!
Kan du berätta om de "vissa kretsar" där man täcker upp för kompisar som hamrat ihjäl barn?
Även om du inte lever i dem måste du väl känna till dem väl o det gör inte jag, mitt "kriminella förflutna" till trots!

Ett exempel:

Riskerar en eller flera personer själva ett långt fängelsestraff för andra brott så håller man käften för att polisen inte ska börja att rota i dessa saker. Även om det gäller mördade barn. I vissa kretsar fungerar det så.
2008-11-24, 05:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ett exempel:

Riskerar en eller flera personer själva ett långt fängelsestraff för andra brott så håller man käften för att polisen inte ska börja att rota i dessa saker. Även om det gäller mördade barn. I vissa kretsar fungerar det så.

I vilka kretsar undrar jag fortfarande?
Det finns ju olika kriminella falanger, pratar du knarksvängen, MC världen eller kostymnissar?
2008-11-24, 08:53
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
E och T väntar barn. Det har någon (jag kommer tyvärr inte ihåg vem ?) skrivit här på FB. I den här eller den andra tråden.

E och T väntar inte barn.
2008-11-24, 09:03
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror knappast - utan att känna honom - att T är någon man kan "förbjuda" saker och ting. Men skulle det kunna vara så att E & T diskuterat detta ämne (det ev. "barnet") tidigare och att stämningen inte stigit direkt i topp de gångerna? E blir kanske - fast hon inte vill erkänna det, kanske inte ens för sig själv - litet svartsjuk och osäker (reagerar man inte på ett sådant besked, där man inte vet hur partnern kommer att tänka och agera, är man nog antingen 100 % på denn* - och det kan väl ingen vara? - eller bryr sig noll (whatever). T har ju i sin blogg uttryckt sin förvirring över detta besked från CS och vill veta om han nu har någon "avkomma" (som han uttryckte det) någonstans i världen och var den finns. Han har skrivit att han hellre vill veta än leva i ovisshet. Och missminner jag mig inte (möjligt att jag gör), så uttryckte han sin osäkerhet och undran ca en månad innan morden skedde. Så visst måste väl tankarna om detta ev. "barn" funnits hos honom vid tiden för morden...? Om E & T inte diskuterat detta, blir jag otroligt förvånad (och rädd; har man känslor överhuvudtaget då???)

Så - skulle det kunna vara så att T skulle ha kunnat låta bli att tala om för E att han träffat CS för att diskutera "avkomman", för att det för honom inte var någon "big deal"? Eftersom det inte på ett direkt sätt rörde E, utan T & CS, och därför undvika att nämna det för E, kanske för att slippa diskussioner hemma? Inte för att E "förbjudit" honom, utan för att T tyckte att det var den "lättaste" vägen? Detta skulle inte vara särskilt ovanligt eller ett jättekonstigt beteende, tycker jag. Litet fegt, kanske, men inget direkt världsomvälvande.

Lägger väl till att detta inte är något jag påstår utan en spekulation och jag skickar vidare frågorna till er andra.

Detta är nog ett troligare scenario isåfall (OBS, jag tror inte på något sätt att det har vart så, eller att det har hänt men skulle jag vara utomstående i det här skulle jag också kunna se detta som ett troligt scenario) MEN hade det vart på det viset hade polisen vetat det, T hade aldrig hållt tyst om det, det hade han berättat så fort han fick veta att CS var misstänkt.

Och Nackepa: Jag kommer inte ihåg din exakta frågeställning, men nej, Emma förbjöd inte T någonting. Hon varken var eller är den sortens person. Och nej, hon var inte svartsjuk på CS eller någon annan, de som känner T bättre än jag säger att de aldrig sett honom så hängiven och förälskad som med E, så E hade helt enkelt ingen anledning att vara svartsjuk.
2008-11-24, 15:29
Bannlyst
Citat:
I vilka kretsar som du känner till skyddar man en vän som eventuellt har slagit ihjäl två barn med en hammare?

Otroligt dum formulering då det inte finns fler fall där barn blivit ihjälslagna av ett hammarlikt vapen, om du på detta sätt vill spåra identitet eller vill att man outar någon så sluta med det.
2008-11-24, 15:50
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Otroligt dum formulering då det inte finns fler fall där barn blivit ihjälslagna av ett hammarlikt vapen, om du på detta sätt vill spåra identitet eller vill att man outar någon så sluta med det.

Du ÄR verkligen stenkorkad va?

Du tycker inte att er ospecifierade formulering "i vissa kretsar är det så här" föranledde detta?
2008-11-24, 15:58
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
E och T väntar inte barn.
Tack till dig och miapetter för klargörandet.

Jag måste ha missuppfattat ett inlägg.
2008-11-24, 16:08
Bannlyst
Citat:
Du ÄR verkligen stenkorkad va?

Du tycker inte att er ospecifierade formulering "i vissa kretsar är det så här" föranledde detta?

Läs igen och förstå

Du halkar gärna in på personangrepp istället för att sakligt besvara inläggen, sen vill du inte besvara utan vill leda bort samtalet från det aktuella inlägget.
2008-11-24, 16:10
Medlem
Citat:
Läs igen och förstå

Du halkar gärna in på personangrepp istället för att sakligt besvara inläggen, sen vill du inte besvara utan vill leda bort samtalet från det aktuelle inlägget.

Hur vore det om du besvarade någon fråga ibland?
Börja med den senaste och jobba dig bakåt i tiden...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in