Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ja du Prinzezzan, som vanligt är det du o jag som är vakna vid den här tiden!
Jag tycker inte det ärett dugg konstigt det som står i FUP o Ts olika beskrivningar. Jag har läst ganska mångar FUPar i o m att jag varit övervakare i många år. Dock har de inte varit så omfattande som denna.
Säja vad man vill om poliser men några korrekta C-uppsatser är det få av dem som skulle kunna åstakomma! Även denna FUP är full av frågetecken, hattiga texter o dålig kronologisk ordning. Jag tolkar många av frågetecknen som rena klantigheter i sammanställningen, de som varit med i utredningen vet svaren men att sätta det på pränt på ett korrekt sätt är en annan femma!
Ang. nackepa som byfåne:
Jag tycker att nackepa är mycket trevlig o artig men h*n är även bland det veligaste jag sett o jag kan reta ihjäl mej på dennes sätt att plocka ut detaljer ur sitt sammanhang o älta det i oändlighet! Byfåne? Njae...det finns andra jag hellre ger det epitetet! (inte dej P!)
Go´morron, Mia!
Ja, det är ofta du och jag som är uppe i "arla morgonstund"

Jag håller med dig i det att denna FUP är full av frågetecken. Förutom, som du skriver, "hattiga texter" och "dålig kronologisk ordning" så finns en hel del stavfel (som kan få betydelse för förståelsen av texten; kommer du ihåg: "telefon bredvid E", eller något liknande. Bredvid E? Eller bredvid E´s [telefon]?) och syftningsfel. En hel del av dessa skulle - inte helt otroligt - kunna ligga bakom missförstånd av innehållet i FUP och det är allvarligt... Tycker att man ska kunna förvänta sig mer av utbildade poliser...
Om detta dåliga hantverk (författandet och sammanställandet av FUP) ligger bakom de olika versionerna från T, låter jag vara osagt, eftersom jag inte vet. Jag tvivlar på att de olika versionerna från T är medvetna lögner. Vad jag ville säga, som replik på diskussionen mellan nackepa och watson6669, var att ändrade versioner från olika personer, värderas och tolkas på olika sätt, vilket dock kan ha orsaker som jag nämnde ovan.
Ja, nackepa är mycket artig och trevlig och skulle nog - har jag svårt att tänka mig - vara elak mot någon. Menar watson att detta är hans definition av "byfåne", tycker jag att nackepa ska sträcka på sig och vara stolt