2008-10-24, 00:07
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Enligt rättsläkaren så tyder det på att E legat ner då hon fått slag. Sen når blodstänken knappt 1 meter upp på tapeten där E låg och vad jag förstått så är hon inte så kort att hon fått smällar stående..

Och så var vi inne på ytterligare ett nytt varv i denna diskussion...
Som CH för länge sedan konstaterade så har E uppenbarligen fått minst ett slag ståendes..... det förstår säkert t.o.m du, right? Sen behöver väl inte det ena utesluta det andra? Dvs. att E har rasat mot väggen och sedan tippat mot ytterdörren och då ev. fått ta emot fler slag mot bakhuvudet. Kontentan är hur hon har hamnat på golvet och att den ställning hon legat i inte är konstig med tanke på hur hon attackerades.

Hade det däremot gått till som du spekulerar i, dvs. att E attackerats från köket och alltså från motsatt håll än vad som konstaterats, skulle ju det isf betyda att E inte försvarat sig utan direkt trillat framstupa mot ytterdörren. Det låter inte särskilt logiskt va? Att hon försvarar sig mot en attack kan t.o.m den mest enfaldige räkna ut, och nu har hon ju dessutom (tyvärr) skador på underarmar etc. som bevisar detta. Enough is enough!
2008-10-24, 00:10
Medlem
LieDetectors avatar
Nej Pernilla, det är DU som påstår att attacken skett i motsatt håll mot vad utredningen visat och då är frågan till dig, HUR HAR DET GÅTT TILL?

Ingen annan än du själv kan svara på din teori, det kan ju bara du själv göra. Och eftersom du så bestämt hävdar att attacken skett i riktning från vardagsrum mot ytterdörr så MÅSTE DU redogöra för hur DU har kommit fram till detta.
2008-10-24, 00:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men hon har inte fått alla slag liggandes.

Lars Eriksson berättar, på fråga från Marie Fredborg, att de flesta slagen mot såväl Emma som barnen bör ha utdelats då de befann sig i liggande position.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=800886
2008-10-24, 00:14
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Nu är du väldigt otydlig.
Vad vill du säga själv med s. 247 i tillägg?
Specificera själv vad du vill ha ut från den skissen.
Hur tror du det gått till med utgång från dessa ringar?
(min fetmarkering)

Helt enligt det scenario som beskrivits i FUP och under rättegången. Hur tror du det har kunnat gått till?
Senast redigerad av Kallix 2008-10-24 kl. 00:20.
2008-10-24, 00:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror att det vore bra om du försökte förstå de inlägg som du svarar på... Hur Emma låg när ambulanspersonalen kom säger ingenting om händelseförloppet eftersom T försökte hjälpa henne under tiden han pratade med SOS.
Jag har tidigare svarat på att T kan ha roterat en svårt skadad E innan livräddarna kom.
Sen kan inte jag hjälpa vad folket tar till sig och inte.
2008-10-24, 00:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Utifrån ytterdörren eller inifrån hallen...

Kom att tänka på en sak. E blev slagen mest på höger sida av huvudet, ovanpå samt i nacken (om man får referera till rättsläkarens bilder utan att bli beskylld för att "snaska" i bilderna ). Om hon stod med ryggen mot väggen till vänster och attackerades på huvudsakligen sin högra sida (dessutom frakturer på höger arm), borde hon då inte rasat åt vänster och inte åt höger?

T sade ju också att hon legat med huvudet mot ytterdörren, så hon måste ha hamnat i den ställningen avslutningsvis (av överfallet). Om hon legat så under överfallet (liggande på sin högra sida med ryggen åt väggen och huvudet åt ytterdörren, pga att hon ramlat till höger), hur kan hon då ha fått de flesta skadorna på höger sida av huvudet (den sida som hon då ligger på), ovanpå och i bakhuvudet (som då ligger mot väggsidan). Då kan hon väl inte ha fallit till höger inledningsvis (av de första slagen)?
2008-10-24, 00:19
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Lars Eriksson berättar, på fråga från Marie Fredborg, att de flesta slagen mot såväl Emma som barnen bör ha utdelats då de befann sig i liggande position.

Jaha, OCH?!!

Hur förklarar du att du anser att attacken kommit inifrån huset Pernilla? Vilka ledtrådar/bevis har du för din uppfattning?
2008-10-24, 00:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Vad bra att du bekräftar att några av slagen som E fick ta emot utdelades när hon stod upp.
Det går ju exakt tvärt emot det du skrev tidigare.
2008-10-24, 00:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Jaha, OCH?!!

Hur förklarar du att du anser att attacken kommit inifrån huset Pernilla? Vilka ledtrådar/bevis har du för din uppfattning?
Vad är det för defekt på dig??
Jag har ju skrivit det flera gånger om ikväll och jag tror E har blivit attackerad innefrån så att hon stupa mot ytterdörren.

Är du trög eller bara trött??
2008-10-24, 00:27
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Utifrån ytterdörren eller inifrån hallen...

Kom att tänka på en sak. E blev slagen mest på höger sida av huvudet, ovanpå samt i nacken (om man får referera till rättsläkarens bilder utan att bli beskylld för att "snaska" i bilderna ). Om hon stod med ryggen mot väggen till vänster och attackerades på huvudsakligen sin högra sida (dessutom frakturer på höger arm), borde hon då inte rasat åt vänster och inte åt höger?

T sade ju också att hon legat med huvudet mot ytterdörren, så hon måste ha hamnat i den ställningen avslutningsvis (av överfallet). Om hon legat så under överfallet (liggande på sin högra sida med ryggen åt väggen och huvudet åt ytterdörren, pga att hon ramlat till höger), hur kan hon då ha fått de flesta skadorna på höger sida av huvudet (den sida som hon då ligger på), ovanpå och i bakhuvudet (som då ligger mot väggsidan). Då kan hon väl inte ha fallit till höger inledningsvis (av de första slagen)?

När någon slår en i huvudet drar man instinktivt ihop sig och sätter upp armar och ben till skydd. Reflexmässigt skyddar man huvudet så gott man kan. Att E gjort just så stöds av avvärjningsskador på händer och underarmar samt fötter, så det tillvägagångssättet finns det belägg för. Vi vet också att det inledande slaget kom från vänster sida och tog på sidan av huvudet, vid örat. Det finns dokumenterat.

Vad som sedan hände visas av blodstänk och besudlingar på vägg och garderobsdörrar (se de inringade partierna). Vi vet också att den stora blödningen kom från huvudet, se blod på golvet ...
2008-10-24, 00:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag har ju skrivit det flera gånger om ikväll och jag tror E har blivit attackerad innefrån så att hon stupa mot ytterdörren.

Så att du tror det är ditt bevis??
Kan du svara på varför du anser dig vara en bättre brottsplatsundersökare än polisens egna experter??
2008-10-24, 00:29
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Jag är varken trög eller trött, men du verkar ha de problemen. Du projicerar Pernilla.

Jag vill veta HUR DU FÅR IHOP DIN TEORI, vad som gör att du anser att attacken kom inifrån huset!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in