Ursprungligen postat av Frubeate
Dessa spekulationer som du nämner...
spekuleras det mycket kring frågan om T's bil? Var? andra ställen änn här på FB...?
Ursprungligen postat av Frubeate
Jo, jag vet att det diskuterats mycket om det i denna tråd,
jag är bara lite nyfiken på var i cybervärlden det annars diskuterats, ev. om det har diskuterats på andra ställen också....i media av journalister? av jurister eller andra experter? av polisen....?
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Media har ju tydligt vinklat denna historia ensidigt från början. Kan tänka mig att om CS frikänns så småningom sätter det igång mer diskussioner om alla misstag och även andra spekulationer. Tills dess håller sig media lugn.
Jurister och andra experter diskuterar detta mycket. Hela den skandalartade TR-rättegången med jäv o.s.v. är också självklart något man diskuterar.
Polisen som ju vet om alla misstag diskuterar detta helst internt. Inget man skryter med precis.
Kolla andra forum och liknande om Arbogamorden så ser du själv.
Men som sagt. Den stora massmediala smällen kommer om CS frias i HR. Då kommer fler journalister att gå hårt åt utredningen. Det kan du lita på.
Min fråga gällde spekulationer kring T's bil, och dina svar ovan blir då ungefär:
1) Media har inte diskuterat T's bil
2) Jurister och andra experter diskuterar T's bil mycket
3) Polisen diskuterar T's bil internt
Menar du att din källa på de tre ovanstående punkterna är andra forum i cybervärlden (inte FB) ?
Eller menar du att vi kan utöka med fyra punkter ovan:
4) Andra forum har också diskuterat T's bil
Vad har jurister, experter och polis sagt om T's bil ? (gärna med källa/länk)
När det gäller andra forum, du får gärna hjälpa mig hitt rätt där också.
Jag är inte så känd på det området i Sverige. FB hittade jag fram til under rättegången mot CS, men annars har jag hållit mig till norska forum