2008-09-26, 10:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men då måste du ju vara nöjd med att T inte störde ambulansmännen inne i hallen eller hur?
Sen vet jag inte om att T flyttar bilen till andra sidan gatan och 15-20 meter bort är något som kan påstås olämpligt. Vad kan hastigheten vara vid en sådan förflyttning? 5-10 km/h ?

Man ska vara lyhörd och isåfall fråga räddningspersonal om det är något man kan hjälpa till med? De är proffs och säger ifrån om man är ivägen. Man brukar säga att det är bra att folk tar egna initiativ men kanske inte vid sådana här tillfällen. Nu med facit i hand så störde väl inte T räddningsinsatsen med sitt initiativ men han kunde ha gjort det medans han flyttade bilen.

Hade polisen sen behandlat T som misstänkt gm och direkt genomsökt bilen så hade ingen ens spekulerat i detta. Men nu finns det möjlighet att tänka sig att syftet med att flytta bilen var att göra ett annat ärende. Dölja bevis mm.

Ytterligare ett misstag av polisen som ej går att reparera.
2008-09-26, 10:21
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Hade polisen sen behandlat T som misstänkt gm och direkt genomsökt bilen så hade ingen ens spekulerat i detta. Men nu finns det möjlighet att tänka sig att syftet med att flytta bilen var att göra ett annat ärende. Dölja bevis mm.

Mycket svårt att gömma den nu åtalade gärningsmannen i bilen
2008-09-26, 10:51
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate

Kanske bland alla instrument T hade i bilen? Kanske ihoptryckt i ett gitarrfodral?
Men då snackar vi om CS som medskyldig. Annars är detta i fel tråd.

Nej, men spekulationerna om att T kan ha tagit med sig bevis ut till bilen hade inte behövts att finnas om polisen gjort en ordentlig undersökning av T och bilen direkt.
2008-09-26, 11:10
Medlem
Frubeates avatar

Citat:
Kanske bland alla instrument T hade i bilen? Kanske ihoptryckt i ett gitarrfodral?
Men då snackar vi om CS som medskyldig. Annars är detta i fel tråd.

Nej, men spekulationerna om att T kan ha tagit med sig bevis ut till bilen hade inte behövts att finnas om polisen gjort en ordentlig undersökning av T och bilen direkt.

Jag anser CS som ensam skyldig, ja, så just den biten skulle nog passa bäst i den andra tråden.
Men, jag påstår att CS är "beviset", då hör det också hemma i denna tråd, eftersom det utesluter T som altrenativ gärningsman, i mina ögon.
Syftar då mest på att T ska ha haft som avsikt att gömma bevis då han flyttade bilen....

Dessa spekulationer som du nämner...spekuleras det mycket kring frågan om T's bil? Var? andra ställen änn här på FB...?
2008-09-26, 11:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Jag anser CS som ensam skyldig, ja, så just den biten skulle nog passa bäst i den andra tråden.
Men, jag påstår att CS är "beviset", då hör det också hemma i denna tråd, eftersom det utesluter T som altrenativ gärningsman, i mina ögon.
Syftar då mest på att T ska ha haft som avsikt att gömma bevis då han flyttade bilen....

Dessa spekulationer som du nämner...spekuleras det mycket kring frågan om T's bil? Var? andra ställen änn här på FB...?

Är väl t.ex. en av de saker som det har diskuterats mest om i denna tråden men även på andra håll i cybervärlden.
2008-09-26, 11:24
Medlem
Frubeates avatar

Citat:
Är väl t.ex. en av de saker som det har diskuterats mest om i denna tråden men även på andra håll i cybervärlden.

Jo, jag vet att det diskuterats mycket om det i denna tråd, jag är bara lite nyfiken på var i cybervärlden det annars diskuterats, ev. om det har diskuterats på andra ställen också....i media av journalister? av jurister eller andra experter? av polisen....?
2008-09-26, 12:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Jo, jag vet att det diskuterats mycket om det i denna tråd, jag är bara lite nyfiken på var i cybervärlden det annars diskuterats, ev. om det har diskuterats på andra ställen också....i media av journalister? av jurister eller andra experter? av polisen....?

Media har ju tydligt vinklat denna historia ensidigt från början. Kan tänka mig att om CS frikänns så småningom sätter det igång mer diskussioner om alla misstag och även andra spekulationer. Tills dess håller sig media lugn.

Jurister och andra experter diskuterar detta mycket. Hela den skandalartade TR-rättegången med jäv o.s.v. är också självklart något man diskuterar.

Polisen som ju vet om alla misstag diskuterar detta helst internt. Inget man skryter med precis.

Kolla andra forum och liknande om Arbogamorden så ser du själv.

Men som sagt. Den stora massmediala smällen kommer om CS frias i HR. Då kommer fler journalister att gå hårt åt utredningen. Det kan du lita på.
2008-09-26, 12:34
Medlem
Frubeates avatar

Citat:
Media har ju tydligt vinklat denna historia ensidigt från början. Kan tänka mig att om CS frikänns så småningom sätter det igång mer diskussioner om alla misstag och även andra spekulationer. Tills dess håller sig media lugn.

Jurister och andra experter diskuterar detta mycket. Hela den skandalartade TR-rättegången med jäv o.s.v. är också självklart något man diskuterar.

Polisen som ju vet om alla misstag diskuterar detta helst internt. Inget man skryter med precis.

Men som sagt. Den stora massmediala smällen kommer om CS frias i HR. Då kommer fler journalister att gå hårt åt utredningen. Det kan du lita på.

Min fråga gällde spekulationer kring T's bil, och dina svar ovan blir då ungefär:
1) Media har inte diskuterat T's bil
2) Jurister och andra experter diskuterar T's bil mycket
3) Polisen diskuterar T's bil internt

Menar du att din källa på de tre ovanstående punkterna är andra forum i cybervärlden (inte FB) ?

Eller menar du att vi kan utöka med fyra punkter ovan:
4) Andra forum har också diskuterat T's bil

Vad har jurister, experter och polis sagt om T's bil ? (gärna med källa/länk)
När det gäller andra forum, du får gärna hjälpa mig hitt rätt där också.
Jag är inte så känd på det området i Sverige. FB hittade jag fram til under rättegången mot CS, men annars har jag hållit mig till norska forum
Senast redigerad av Frubeate 2008-09-26 kl. 12:55. Anledning: Tillägg
2008-09-26, 16:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Man ska vara lyhörd och isåfall fråga räddningspersonal om det är något man kan hjälpa till med? De är proffs och säger ifrån om man är ivägen. Man brukar säga att det är bra att folk tar egna initiativ men kanske inte vid sådana här tillfällen. Nu med facit i hand så störde väl inte T räddningsinsatsen med sitt initiativ men han kunde ha gjort det medans han flyttade bilen.

Eftersom jag svarade bävern och du svarade mig så frågar jag dig.
Anser du att T var i vägen?
Anser du att T utgjorde någon fara för andra människor när han flyttade bilen 15-20 meter till andra sidan gatan?
2008-09-26, 16:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Du påstår att jurister och poliser diskuterar alla misstag men du nämner inte vad för misstag de diskuterar??
Det innebär som att du mest gissar!!
2008-09-26, 18:53
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Min fråga gällde spekulationer kring T's bil, och dina svar ovan blir då ungefär:
1) Media har inte diskuterat T's bil
2) Jurister och andra experter diskuterar T's bil mycket
3) Polisen diskuterar T's bil internt

Menar du att din källa på de tre ovanstående punkterna är andra forum i cybervärlden (inte FB) ?

Eller menar du att vi kan utöka med fyra punkter ovan:
4) Andra forum har också diskuterat T's bil

Vad har jurister, experter och polis sagt om T's bil ? (gärna med källa/länk)
När det gäller andra forum, du får gärna hjälpa mig hitt rätt där också.
Jag är inte så känd på det området i Sverige. FB hittade jag fram til under rättegången mot CS, men annars har jag hållit mig till norska forum

Bilen är en av flera saker man diskuterar. Och kanske en av de saker vi diskuterat mest här i tråden. Det var så jag menade.

När jag berörde media, jurister och experter samt cybervärlden tänkte jag mer på alla misstag som gjorts i utredningen mm. Inte bara just bilen. Du får ursäkta mig på att jag tänkte fel där. Så här menar jag.

1) Media har ännu inte diskuterat så mycket om misstagen i utredningen. Man sitter lugn i båten och hoppas att CS fälls i HR. Frias hon så lär det hända saker.

2) Jurister och andra experter diskuterar utredningen och misstagen ganska mycket. Lär öka ännu mer om CS frias i HR

3) Polisen diskuterar misstagen internt. Om CS frias i HR kommer trycket att bli hårt mot de ansvariga i utredningen.

Finns en massa olika forum och bloggar där utredningen och även misstagen diskuteras. Googla så kommer du säkert att finna en hel del.

Sedan får man ej glömma allmänhetens diskussioner i fikarummet mm.
2008-09-26, 19:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du påstår att jurister och poliser diskuterar alla misstag men du nämner inte vad för misstag de diskuterar??
Det innebär som att du mest gissar!!

Många av misstagen har diskuterats både i CS-tråden och i denna tråd.

Mycket har framkommit tack vare FUP men även genom media mm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in