Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Läs rapporten själv, eller ge mig källhänvisning på ditt påstående om att T lämnas ensam när polisen säkrar brottsplatsen! Enligt förhören i TR, med de poliser som var närvarande på brottsplatsen, blev T vid deras ankomst direkt satt under övervakning i sin bil tillsammans med en polisman.
Om det var nödvändigt för honom att flytta sin bil kan du inte uttala dig om men om han stod parkerad framför huset, och det skulle komma flera ambulanser, kanske det inte är så fantastiskt svårt att räkna ut att hans bil kommer stå i vägen. Det fattar väl t.o.m du!? Eller antagligen inte.....

Här lämnas T själv i sin bil då polis trycker ner honom i förarsätet och går sedan in i huset.
FUP sid 38
Patrull 242750 bestående av mig, Pa Alf G, samt Pa Ola F blev av LKC
2008-03-17 kl 19.28 beordrade till Verktygsgatan 2 B i Arboga efter att SOSAB fått in
samtal om att tre knivskurna personer behövde hjälp på adressen. På väg fram får patrullen
veta att SOSAB skickat 3 st ambulanser till platsen som nu väntade på vår ankomst.
PÅ PLATS
Väl på plats möter patrullen en ambulansman som pekar på T.H och säger "-ta
hand om honom". Torgny är då blodig i ansiktet och på händerna och berättar att det är han
som ringt till 112 och att han är pojkvän till Emma som är skadad.
Jag och Ola skyddsvisiterar Torgny på platsen och trycker sedan ner honom på förarsätet i
bilen och säger åt honom att inte röra sig. Patrullen går sedan in i hallen där
ambulanspersonalen arbetar med de tre skadade. Då kommer patrull 242140 till platsen och
gör tillsammans med Ola ett sök i huset för att lokalisera eventuell gärningsman. Jag springer
då tillbaka till Torgny och börjar förhöra honom om vad som hänt på platsen. Vad Torgny då
uppgav finns i Rb 23:3 förhör med Torgny i Dur 2.