2009-04-21, 07:17
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
En annan kanske oväsentlig sak polisen pratade om var hur mycket felaktigheter det skrivs i media och överallt annat på nätet. Det var otroligt mycket som inte var sant bland annat den kojan som CS sägs ha suttit och spanat i..den är totalt oviktig i utredningen, det var bara en hög med ris (enligt dem) som ingen vuxen person ens kan komma in i.
Man ser absolut inte huset från rishögen men ändå togs det flygbilder på den och CS sas ha rekognoserat därifrån vilket inte är sant.
Anledningen att jag tar upp det här är att "trovärdiga" numera bannlysta MP gick ut här och sa att hon fått veta av sina säkra källor att DNA-spår från CS säkrats i kojan...ren bullshit från henne alltså.

Va är det sant?? att aftonbladet, expressen, och övriga tidningar inte skriver det som är sant i alla artiklar? det trodde jag aldrig *ler*.
2009-04-21, 07:59
Medlem
Citat:
En annan kanske oväsentlig sak polisen pratade om var hur mycket felaktigheter det skrivs i media och överallt annat på nätet. Det var otroligt mycket som inte var sant bland annat den kojan som CS sägs ha suttit och spanat i..den är totalt oviktig i utredningen, det var bara en hög med ris (enligt dem) som ingen vuxen person ens kan komma in i.
Man ser absolut inte huset från rishögen men ändå togs det flygbilder på den och CS sas ha rekognoserat därifrån vilket inte är sant.
Anledningen att jag tar upp det här är att "trovärdiga" numera bannlysta MP gick ut här och sa att hon fått veta av sina säkra källor att DNA-spår från CS säkrats i kojan...ren bullshit från henne alltså.
Jag litar mer på både journalister, miapetter - DIG - än vad jag litar på CS. Tur att fröken Schûrrer inte jobbade som journalist. Vilka storys. Jisses...
2009-04-21, 08:01
Bannlyst
Ja det är många "sanningar" man hört här från denna lilla grupp, men mest är det ju störande av diskussionen och ledande bort från ämnet mot personerna som vill föra en seriös debatt. Förstår inte att det finns folk som vill hindra en att söka den riktiga sanningen, för målet är ju att rätt gm skall hittas och att det viktiga inte är att låsa in nån bara. tyvärr vill man inte lägga ner tyd på att besvara nonsens frågor som bara har till syfte att leda en bort från ämnet.

SnyggBäver
2009-04-21, 08:36
Medlem
redheadgirls avatar
Citat:

wwooaoo va polisen har berättat för dej du är nog med i utredningen nu.
2009-04-21, 10:56
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redheadgirl
wwooaoo va polisen har berättat för dej du är nog med i utredningen nu.

Undrar vilket polisdistrikt som ägnar sig åt att intervjua forumister i fall som gått igenom hela rättskedjan? Kan inte nån tipsa Quicken hur han ska gå till väga?
2009-04-21, 14:50
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Undrar vilket polisdistrikt som ägnar sig åt att intervjua forumister i fall som gått igenom hela rättskedjan? Kan inte nån tipsa Quicken hur han ska gå till väga?

Nya viktiga uppgifter som rör fallet är givetvis mycket intressanta då CS faktiskt är dömd till livstids fängelse enbart på indicier och mot sitt nekande. Vi får vänta och se vad som händer.
Senast redigerad av nackepa 2009-04-21 kl. 14:57.
2009-04-21, 16:13
Medlem
redheadgirls avatar
svar från utredande polis som en vän mailat till om förhöret med mario (dens riktiga namn)

Hej ***

Det verkar konstigt det här men jag fick detta mail i dag. Som du vet är ju denna rättegång över och hon är dömd till livstid i högsta instans. Vad jag vet har inga fler förhör hållits med någon person med detta namn. För polisen del är detta ärende avslutat och hon är nu överlämnad till kriminalvårdens omsorg.

så även om marioo förhörts så verkar det inte va särskilt viktigt!
eller är det så hemligt att inte ens utredande polis fått veta nåt?
Senast redigerad av redheadgirl 2009-04-21 kl. 16:39.
2009-04-21, 16:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
svar från utredande polis som en vän mailat till om förhöret med mario (dens riktiga namn)

Hej ***

Det verkar konstigt det här men jag fick detta mail i dag. Som du vet är ju denna rättegång över och hon är dömd till livstid i högsta instans. Vad jag vet har inga fler förhör hållits med någon person med detta namn. För polisen del är detta ärende avslutat och hon är nu överlämnad till kriminalvårdens omsorg.

Inga fler förhör? Förutom det som varit, alltså?

"Så även om" Mariooo förhörts... Tror inte att du behöver tvivla på att Mariooo förhörts, eftersom hon enligt ditt "mail" från polisen (?) uppenbarligen förhörts - åtminstone - en gång, en inga fler än det förhöret har hållits.

Menar polisen (?) att Mariooo skulle ha överlämnats till kriminalvårdens omsorg??? "Hon" i sista meningen syftar ju på "någon person med detta namn".

Konstigt hur polisen (?) uttrycker sig... För det är väl mail från polisen?

Förresten, är det din vän Mia som mailat polisen (3 st *** = Mia ???)?
2009-04-21, 17:13
Medlem
redheadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Inga fler förhör? Förutom det som varit, alltså?

"Så även om" Mariooo förhörts... Tror inte att du behöver tvivla på att Mariooo förhörts, eftersom hon enligt ditt "mail" från polisen (?) uppenbarligen förhörts - åtminstone - en gång, en inga fler än det förhöret har hållits.

Menar polisen (?) att Mariooo skulle ha överlämnats till kriminalvårdens omsorg??? "Hon" i sista meningen syftar ju på "någon person med detta namn".

Konstigt hur polisen (?) uttrycker sig... För det är väl mail från polisen?

Förresten, är det din vän Mia som mailat polisen (3 st *** = Mia ???)?

jaghar sett mailet som den jag känner, spelar ingen roll vem, skickade ock de frågorna i det ock jag tror du har fel den här utredaren känner inte till något förhör med mario överhuvudtaget ock det tycker jag är konstigt men men förr eller senare dyker väl förhöret upp om det finns kompisen ska ringa marios hemstad imorgon ock en annan person ska prata med åklagaren ock en tidning. men ja tycker det är konstigt att så stora ock viktiga grejjor inte nått utredarna?
2009-04-21, 19:29
Medlem
PIE har fått ett nytt stjärnvittne och hos somliga härinne har varenda propp gått i skåpet, vad säger man...
2009-04-21, 19:33
Bannlyst
Citat:

Hej ***

Skvallerkäringen har inte förstått att det inte kommer att släppas mer info till nån, det vore dumt då ni så gärna skyddar en alt gm. En sån vill inte vi skall få gå fri så ta det lite lugnt, för övrigt så så kan jag upplysa om att Polisstationen var stäng pga rånet i stan. Så de fick ha förhöret på annan plats.
Men varför verkar du så nervös ? är det kusligt när man börjar syna saken i sömmarna, vad är du mest rädd att man skall hitta då. För du gör ju allt för att hindra detta... Varför...
2009-04-21, 19:43
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Nya viktiga uppgifter som rör fallet är givetvis mycket intressanta då CS faktiskt är dömd till livstids fängelse enbart på indicier och mot sitt nekande. Vi får vänta och se vad som händer.

Du skämtar! Vem försöker du lura, mer än dig själv då?

Det funkar inte med ljugrövar, de blir påkomna med brallorna nere. Precis som nu ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in